آیا حمله به عین الاسد پاسخ ترامپ را داد؟

آیا حمله به عین الاسد پاسخ ترامپ را داد؟


71

1398/10/30

11:19


10 روز پس از پاسخ سخت جمهوری اسلامی ایران به حمله تروریستی آمریکا که در آن سپهبد قاسم سلیمانی و همرانشان به شهادت رسیدند، وزارت امور خارجه امریکا از خسارت های وارده به نیروهایش در این عملیات پرده برداشت این درحالی است که در ابتدای امر به شدت این خسارت ها را انکار می کرد.

آیا حمله به عین الاسد پاسخ ترامپ را داد؟

باتوجه به آخرین خبرها و به نقل از مسئولین نزدیک به حزب جریان العربی لبنانی، آمریکا قصد داشت با حمله به کاروان سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و به شهادت رساندن آنان زمینه های درگیری در منطقه را تغییر دهد، آمریکا همچنین تعداد دیگری از فرماندهان محور مقاومت را تهدید به قتل کرده بود.

این منبع نیز افزود که دونالد ترامپ تهدیدکرده بود در صورت حمله ایران به پایگاه های نظامی آمریکایی، آمریکا مستقیما به ایران حمله خواهد کرد اما پس از پاسخ سخت ایران به شهادت دو فرمانده قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در عین الاسد، ترامپ هیچ کدام از تهدیدهایش را عملی نکرد.

اما در مورد کیفیت پاسخ به حمله ناجوانمردانه آمریکا و به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی و یارانشان خیلی ها معتقدند که ایران می توانست حمله پاسخ گویی را به محور مقاومت واگذار کند اما وی اصرار داشت که به عنوان یک کشور جواب امریکا را بدهد، حکومت ایران پاسخ را ایرانی می خواست با اینکه به قدرت پاسخ گویی شدید و محکم محور مقاومت واقف بود. هدف ها از پیش تعیین گردید و به حکومت عراق دقایقی قبل حمله موشکی به پایگاه عین الاسد اطلاع رسانی شد پایگاهی که برای تخلیه اش از نیرو و تجهیزات به 6 الی 7 ساعت وقت نیاز است.

وبگاه السومریه نیوز تصاویر اختصاصی از داخل پایگاه منتشر کرده است که ادامه مشاهده می‌کنید:

تصاویر جدید از داخل پایگاه عین الاسد

تصاویر جدید از داخل پایگاه عین الاسد

تصاویر جدید از داخل پایگاه عین الاسد

تصاویر جدید از داخل پایگاه عین الاسد

تصاویر جدید از داخل پایگاه عین الاسد

در این میان مهمترین نکته این است که ایران جرات تصمیم گیری برای پاسخ به حمله ی تروریستی آمریکا و اجرای این پاسخ را داشت و با توانایی نظامی دقیق و بی نقصش پایگاه عین الاسد را مورد هدف قرار داد، علی رغم اینکه آمریکایی ها بسیار سعی دارند که به دنیا اثبات کنند که هیچ خسارتی از اصابت موشک های ایرانی متوجه نیروهای امریکایی نشده است اما چیزی که برای دنیا واضح و روشن بود این است که امریکایی ها در سرکوب کردن این موشک ها با استفاده از قدرت های نظامی ضد موشکش مانند پاتریوت شکست خورد.

آمریکایی ها سعی کردند که زمینه های درگیری های جدیدی را در منطقه مطرح کنند اما پاسخ ایران دوباره ثابت کرد که هر گونه هدف قرار دادن و حمله به محور مقاومت در هرکجا دنیا توسط ایران پاسخ داده خواهد داشت.

از طرف دیگر اهالی رسانه در مورد داستان آمریکا مبنی بر زخمی شدن فقط 11 سرباز امریکایی در حمله موشکی ایران به عین الاسد می گویند این داستان با پیگیری های خانواده بعضی از سربازان امریکایی که مدتی است از فرزندان خود در عراق بی خبرند تناقض دارد.

این در حالی است که سخنگوی سپاه پاسدارن در گزارش از عملیات پاسخ به حمله ی تروریستی آمریکا و به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی و یارانش اعلام کرده بود که تعدادی از مواضع اساسی و مقر فرماندهی پایگاه مورد هدف قرار گرفته است، این پایگاه برای امریکایها موقعیت استراتژیک به لحاظ پشتیبانی نظامی و اطلاعاتی برای تروریست های موجود در سوریه و عراق می باشد.

اهالی رسانه در مورد زخمی شدن سربازان آمریکایی در حمله ی موشکی ایران همچنین می گویند: اطلاعات موثق حاکی از این است که یک بخش از بیمارستان الحداثا در فلسطین اشغالی از زمان این حمله به طور کامل بسته و تحت نظر است و هر گونه تردد به این بخش جز برای پزشکان متخصص ممنوع آن هم با نامه و دستور رسمی صورت می گیرد و این به دلیل وجود تعداد زیادی از زخمیان سربازان امریکایی پایگاه عین الاسد می باشد.

نقل از العالم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو