مکان های دیدنی سی سخت + تصاویر جاهای دیدنی این شهر با صفا

مکان های دیدنی سی سخت + تصاویر جاهای دیدنی این شهر با صفا


منبع: تاپ ناز

168

1398/10/30

13:42


شهر سی سخت در دامنه کوه دنا قرار گرفت اسا و با سفر به این منطقه زیبا می توانید از مکان های دیدنی سی سخت لذت ببرید. استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان های غنی از لحاظ جاذبه های گردشگری و طبیعی است و دریاچه سی سخت هم یکی از جاذبه های گردشگری است که آن را تبدیل به محیطی جذاب با محیطی طبیعی و گردشگری معرفی می کند و در ادامه این بخش مکان های دیدنی و تصاویر جاهای دیدنی این شهر را مشاهده می کنید.

مکان های دیدنی سی سخت و تصاویر جاهی گردشگری

این شهر در 32 کیلومتری شهر یاسوج قرار گرفته است و شهر سی سخت در بخش شمال شرقی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. سی سخت به دلیل قرارگیری در دامنه کوه دنا دارای اکو سیستم بی نظیری است و دارای مناظر بکر و چشمه جوشان است که هر شخصی را جذب خود می کند. این شهر هوای پاکیزه و دل انگیزی دارد و برای مسافران فضایی رویایی را ایجاد می کند. فصل بهار در این بخش سرشار از عطر شکوفه های بهاری است که در تابستان سرسبزی گل ها و باغ ها در این شهر واقعا چشم نواز است. شرایط اقلیمی کوهستانی باعث شده است که کوها پوشیده از برف باشد و همین باعث شده است که جوی ها و چشمه های پر آبی در این شهر موجود باشد. زبان مردم این شهر لری بویراحمری می باشد.

مکان های دیدنی سی سخت

آبشار توف شاه

این آبشار زیبا یکی از مکان های دیدنی شهر سی سخت است و در 10 کیلومتری ارتفاعات جنوبی منطقه قرار گرفته است و با فاصله 5 کیلومتری از آبشار دره نادری با موقعیت منحصر به فرد خود در ارتفاعات صعب العبور در جنوب غربی قله دنا قرار گرفته است.

مکان های دیدنی سی سخت

آبشار دره نادری

آبشار بسیار معروف و زیبا دره نادری در منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد و برای رفتن به این آبشار باید از پاسگاه خاریدون تقریبا به مدت 3 ساعت یاده روی کنید تا به محل مورد نظر برسید و پس از پیاده روی 8 کیلومتری در سمت شمال غرب سی سخت به دشتی زیبا می رسید که درختان بلوط و بنه و علفزارهای زیبایی دارد.

بخوانید: “شهر سامان” نگین گردشگری استان چهارمحال بختیاری

مکان های دیدنی سی سخت

کوه دنا

این کوه با داشتن ارتفاع 4409 متری که دارد از نظر گردشگران و کوهنوردان مکانی مهم محسوب می شود و با ورود به شهر سی سخت چشمتان به این کوه می خورد که از دورها هم پیدا است. این کوه جزو رشته کوه های زاگرس است و اطراف آن نمای جنگل بلوط و پوشش طبیعی دارد.

مکان های دیدنی سی سخت

قلم کوه

از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به قلم کوه اشاره کرد که آمیخته با افسانه ها می باشد. افسانه مرگ شتری که به خاطر تنومندی اش بعد از مرگ نقشی به یاد ماندنی بر قلم کوه انداخته است.

مکان های دیدنی سی سخت

گردنه بیژن

این گردنه با ارتفاع ۳۲۰۰ متر در ۶ کیلومتری شمال شرقی سی سخت که جز مرتفع ترین گردنه ماشین رو است قرار دارد. این گردنه به نام پهلوان نامی لشکر کیخسرو بیژن نامیده شده است که در فصل زمستان به دلیل وجود برف نی توان به آن جا رفت. همه ساله گردشگران زیادی راهی این گردنه می شوند تا در گرمای تابستان خنک نسیمش نسیبشان شود.

مکان های دیدنی سی سخت

دشتی کوچک

این مکان زیبا در غرب فاصله ۸ کیلومتری سی سخت که در دامنه رشته کوه سر به فلک کشیده دنا قرار دارد. دشتی کوچک پر از مکان زیبا و تفریحی و درختان بلوط که به دلیل خاک حاصلخیزش نخود و گندم عدس را می کارند وجود دارد این مکان یکی از مکان های دیدنی سی سخت است.

مکان های دیدنی سی سخت

آبشار کوه گل

این منطقه دلنشین در فاصله ۸ کیلومتری شرق سی سخت و ۴۴ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. کوه گل نام قسمتی از طبیعت دنا واقع در نزدیکی شهر سی سخت که در استان کهگیلویه و بویراحمد است قرار دارد که دهانه گاز انبری کوه گل از سطح دریا نمایی چشم نواز دارد.

مطلب پیشنهادی: تصاویر دره عشق یکی از کم نظیر ترین مناطق گردشگری ایران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو