نیازی نیست برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطب و داوران ساعت‌ها بر پرده نمایش ظاهر شوید.

به گزارش مووی مگ به نقل از برترین ها، در این مقاله به ۱۲ بازیگری که برای بازی کوتاه خود موفق به دریافت نامزدی و یا جایزه اسکار شده‌اند نگاهی می‌اندازیم.

۱. آنتونی هاپکینز

۱۹۹۱ The Silence of the Lambs

مدت بازی: ۱۶ دقیقه

۱. آنتونی هاپکینز  ۱۹۹۱ The Silence of the Lambs

هنوز بر سر زمان دقیق حضور آنتونی هاپکینز در نقش دکتر هانیبال لکتر Hannibal Lecter در «سکوت بره‌ها» اختلاف‌نظر وجود دارد. برخی می‌گویند او ۱۲ دقیقه بازی داشته و عده‌ای معتقدند حضور او کمتر از ۱۶ دقیقه بوده است؛ اما مسئله اصلی این است که هاپکینز برای بازی در این فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در سال ۱۹۹۲ شد.


۲. آن هتوی

۲۰۱۲ Les Misérables

مدت بازی: ۱۵ دقیقه

۲. آن هتوی  ۲۰۱۲ Les Misérables

آن هتوی Anne Hathaway در سال ۲۰۱۳ موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای «بینوایان» شد. اگرچه حضور او بخش کوچکی از ۱۵۸ دقیقه فیلم را پوشش داد، اما هتوی کاملاً در نقش خود فرو رفته بود. او برای بازی در نقش فانتین Fantine فلک‌زده موهایش را کاملاً کوتاه و حدود ۱۱ کیلو وزن کم کرد.


۳. دیوید نیون

۱۹۵۸ Separate Tables

مدت بازی: ۱۵ دقیقه و ۳۸ ثانیه

دیوید نیون  ۱۹۵۸ Separate Tables

دیوید نیون David Niven موفق به دریافت اولین و آخرین جایزه اسکارش برای بازی در فیلم «میز‌های تک‌نفره» ساخته دلبرت من Delbert Mann شد. او نقش میجر پولاک Major Pollock یک جانباز جنگی را بازی می‌کند که گذشته پنهانش در هم‌صحبتی تعدادی مستأجر و مهمان در یک هتل ساحلی برملا می‌شود.


۴. اینگرید برگمن

۱۹۷۴ Murder on the Orient Express

مدت بازی: ۱۴ دقیقه و ۱۸ ثانیه

اینگرید برگمن  ۱۹۷۴ Murder on the Orient Express

در سال ۱۹۷۵، تنها یک اسکار از ۶ نامزدی اسکار برای فیلم «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» به کارگردانی سیدنی لومت Sidney Lumet نصیب اینگرید برگمن Ingrid Bergman شد. داستان فیلم بر اساس کتابی با همین نام به قلم آگاتا کریستی Agatha Christie ساخته شده است. بیش از پنج دقیقه از بازی برگمن در صحنه بازجویی می‌گذرد که بدون توقف فیلم‌برداری شده است.


۵. روبی دی

۲۰۰۷ American Gangster

مدت بازی: ۱۰ دقیقه

روبی دی  ۲۰۰۷ American Gangster

روبی دی Ruby Dee با داشتن ۷۰ سال سابقه درخشان بازیگری تأثیر مهم و ماندگاری روی هالیوود داشته است. از او در سال ۲۰۰۸ به خاطر اجرا‌های قدرتمندش با نامزدی اسکار برای نقش کوتاهش به‌عنوان مادر دنزل واشنگتن Denzel Washington در فیلم جنایی ریدلی اسکات، «گانگستر آمریکایی»، تقدیر به عمل آمد.


۶. گلوریا گراهام

The Bad and the Beautiful ۱۹۵۲

مدت بازی: ۹ دقیقه و ۳۲ ثانیه

گلوریا گراهام  The Bad and the Beautiful

حضور گلوریا گراهام Gloria Grahame در فیلم «بد و زیبا» که به ۱۰ دقیقه هم نرسید تا مدت‌ها رکورددار دریافت جایزه اسکار برای کوتاه‌ترین بازی بود. گراهام برای بازی در نقش رزماری در این فیلم توانست اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کند. این رکورد تا پیش از حضور بیاتریس استریت Beatrice Straight تا ۲۵ سال به نام گراهام ثبت شد.


۷. جودی دنچ

Shakespeare in Love ۱۹۹۸

مدت بازی: ۸ دقیقه

جودی دنچ  Shakespeare in Love

در هفتاد و یکمین مراسم اهدا جوایز اسکار، دیم جودی دنچ Dame Judi Dench برای بازی در نقش ملکه الیزابت اول در فیلم «شکسپیر عاشق» موفق به دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

نکته جالب: در همان سال، کیت بلانشت Cate Blanchett برای بازی در همین نقش در فیلم «الیزابت» نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر زن شده بود؛ اما گوئینت پالترو Gwyneth Paltrow که همبازی دنچ در فیلم «شکسپیر عاشق» بود این جایزه را از آن خود کرد.


۸. وایولا دیویس

Doubt ۲۰۰۸

مدت بازی: ۸ دقیقه

وایولا دیویس  Doubt

در این مورد هم هنوز اختلاف‌نظر بر سر مدت حضور وایولا دیویس Viola Davis در فیلم «تردید» وجود دارد؛ زمان پنج تا هشت دقیقه برای حضور او تخمین زده شده است، اما دیویس هر ثانیه از بازی‌اش را به حد اعلاء خودش رساند. او با بازی در نقش مادری که معلوم نیست پسر جوانش مورد آزار و اذیت قرار گرفته یا نه همه را تحت تأثیر قرار داد. دیویس در برابر نقش مقابلش با بازی مریل استریپ (که حضورش به‌عنوان بهترین بازیگر زن مورد تحسین قرار گرفت) موفق ظاهر شد و برای دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن با هم‌بازی دیگرش امی آدامز در این فیلم به رقابت پرداخت. درنهایت پنه‌لوپه کروز برای بازی در «ویکی کریستینا بارسلونا» Vicky Cristina Barcelona برنده این جایزه شد.


۹. آنتونی کوئین

Lust for Life ۱۹۵۶

مدت بازی: ۸ دقیقه

آنتونی کوئین  Lust for Life

اگرچه کرک داگلاس Kirk Douglas بالاترین دستمزد را در فیلم «شور زندگی» را داشت، اما آنتونی کوئین Anthony Quinn توجه همه را به بازی خود جلب کرد. او در نقش پل گوگن نقاش و تنها برای ۸ دقیقه در فیلم نقش‌آفرینی کرد و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در سال ۱۹۵۷ به خانه برد.


۱۰. ند بیتی

Network ۱۹۷۶

مدت بازی: ۵ دقیقه و ۵۳ ثانیه

ند بیتی  Network

حضور خیره‌کننده ند بیتی Ned Beatty در نقش آرتور جنسن Arthur Jensen در «شبکه» به شش دقیقه هم نرسید، اما به‌اندازه‌ای بود که اولین (و تاکنون آخرین) نامزدی اسکار برای نقش مکمل را برای او رقم بزند. بیتی در دفاع از موقعیت خود که هیچ بازیگری نباید پیشنهاد هیچ نقشی را رد کند به شوخی گفت: «من تنها یک روز سر صحنه «شبکه» بودم و به خاطرش نامزدی اسکار گرفتم.»


۱۱. بیاتریس استریت

Network ۱۹۷۶

مدت بازی: ۵ دقیقه و ۴۰ ثانیه

بیاتریس استریت  Network

در سال ۱۹۷۷ و در چهل و نهمین مراسم اهدای جوایز اسکار، استریت رکورد گلوریا گراهام را شکست و برای بازی کوتاه، اما قدرتمندش در فیلم «شبکه» برنده جایزه بهترین بازیگر مکمل با کمترین مدت حضور در صحنه شد.


۱۲. هرمیون بادلی

Room at the Top ۱۹۵۹

مدت بازی: ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه

هرمیون بادلی  Room at the Top

اگر هرمیون بادلی Hermione Baddeley برای بازی در فیلم «فرصتی برای پیشرفت» ساخته جک کلیتن Jack Clayton موفق به دریافت جایزه می‌شد، می‌توانست همه رکورد‌ها را جابه‌جا کند. نقش‌آفرینی بسیار کوتاه بادلی در سال ۱۹۶۰ برای او نامزدی دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به ارمغان آورد.

این مقاله برگرفته از نوشته رودی اوبیاس Rudie Obias در سایت mentalfloss.com است.