آیا کرسی در تندرستی ایرانیان نقش دارد؟

69

1398/10/30

15:22


کرسی مانند بسیاری از سنت‌های ایرانی، یک طراحی هوشمندانه و حکیمانه سلامت‌ محور دارد.

آیا  کرسی در تندرستی ایرانیان نقش دارد؟

به گزارش بهداشت نیوز: از تدابیر تندرستی آدمیان از نگاه پزشکی پارسی، یکی هم توصیه به این است که بدن باید تحت‌تأثیر گرمای تابستان و سرمای زمستان قرار گیرد؛ چیزی که امروزه اصلا رعایت‌نمی‌شود و چنان در منزل و محل کار از تهویه مطبوع! بهره‌می‌بریم که معمولا لباس کارمان می‌تواند یکی باشد و در همه فصول، با یک لباس نازک خانگی در خانه به‌سرمی‌بریم!
 
در طراحی کرسی‌ها، همیشه هوای اتاق کرسی، سرد و بدون یک وسیله گرمایشی است؛ یعنی سر و بخشی از تنه در معرض سرما هستند و نیمه پایینی بدن و به‌ویژه پاها، گرم می‌شوند؛ یک طراحی هوشمندانه و البته که افراد، سر خود را در خواب، با کلاهی نازک یا روسری نازک نخی می‌پوشانند.
 
متخصصان طب سنتی توصیه کرده اند بهتر است از زیادی گرم‌کردن یا سردکردن محل اقامت و به‌ویژه خانه‌های خود پرهیز شود و بگذاریم مادر طبیعت با تغییرات آب‌وهوایی خود، بدن‌هایمان را بسازد.
 
فواید این کار و کرسی‌داشتن، بسیار فراتر از صرفه‌جویی در سوخت و انرژی است. کرسی نیز، به‌مانند بسیاری از سنت‌های ایرانی، یک طراحی هوشمندانه و حکیمانه سلامت‌محور دارد.
 
چه خوب که کرسی‌هایمان را جایی دور از تلویزیون برپاکنیم و شب‌ها با اعضای خانواده، دور از جعبه فریبنده جادو، با میوه و آجیل دور آن جمع‌شویم و به هم لبخندبزنیم و گپ‌وگفت کنیم و شعری بخوانیم و متلی بگوییم و از حال هم باخبرشویم که در چنین رفتار رٶیایی، فواید بسیار نهفته‌است.
 

نظرات


تصویری


ویدئو