عملکرد قابل توجه دوربین گوشی HUAWEI Y9s به عنوان یک گوشی مقرون به صرفه

عملکرد قابل توجه دوربین گوشی HUAWEI Y9s به عنوان یک گوشی مقرون به صرفه


منبع: همگردی

76

1398/10/30

17:38


گوشی HUAWEI Y9S یکی از جدیدترین گوشی های اقتصادی هوآوی است. در این مطلب به مرور مشخصات دوربین این گوشی و بررسی عملکرد دوربین دستگاه در عکاسی با شرایط نوری مختلف می پردازیم تا عملکرد این دستگاه در زمینه عکاسی را به عنوان گزینه ای مقرون به صرفه بررسی کنیم.

گوشی HUAWEI Y9s نسخه ارتقا یافته و به روزتر گوشی HUAWEI Y9 است که مدتی پیش توسط هوآوی معرفی شد. پردازنده، نمایشگر و دوربین را می توان کلیدی ترین پیشرفت های HUAWEI Y9s در مقایسه با نسخه پیشین دانست. توجه ویژه کاربران به بخش دوربین سبب شده این بخش به یکی از ملاک های اصلی انتخاب تبدیل شود.

قسمت پشتی HUAWEI Y9s میزبان دوربین سه گانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی است. این سنسور به لنز واید استاندارد و فوکوس خودکار PDAF (تشخیص فاز) تجهیز شده و سنسور دوم 8 مگاپیکسلی و مجهز به لنز اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.4، فاصله کانونی 13 میلی متری و زاویه دید گسترده 120 درجه ای است. سنسور سوم نیز 2 مگاپیکسلی است که وظیفه سنجش و اندازه گیری اطلاعات مربوط به عمق میدان را برعهده دارد.

گوشی HUAWEI Y9S

نرم افزار دوربین دستگاه، همان نرم افزار آشنای EMUI بوده و تفاوت محسوسی با سایر گوشی های هوآوی در آن مشاهده نمی شود. از جمله نقاط قوت نرم افزاری دوربین HUAWEI Y9s می توان به امکان ثبت تصاویر با استفاده از مواردی نظیر حالت شب، هوش مصنوعی و زوم 6 برابری اشاره کرد.

تصاویر دوربین اصلی دستگاه به صورت پیش فرض با رزولوشن 12 مگاپیکسل ثبت می شوند. اما برای ثبت جزئیات بیشتر می توان حالت 48 مگاپیکسلی را از طریق تنظیمات نرم افزار دوربین فعال کرد. در این حالت امکان زوم دیجیتال 6 برابری غیرفعال می شود اما جزئیات به ثبت رسیده توسط دوربین 4 برابر افزایش پیدا می کنند.

گوشی HUAWEI Y9S 2

تصاویر ثبت شده با استفاده از زوم دیجیتال دستگاه در شرایطی که نور محیط مناسب باشد، کیفیت رضایت بخشی دارند.

گوشی HUAWEI Y9S 3

دوربین اصلی دستگاه تصاویر با کیفیتی را ثبت می کند. کنتراست، جزئیات و میزان نویز در سطح بسیار خوبی قرار دارند و HUAWEI Y9s می تواند فراتر از رده قیمتی و کلاس کاری خود ظاهر شود. بنابراین می توان کیفیت دوربین آن را بسیار قابل قبول دانست.

گوشی HUAWEI Y9S 4

تصاویر ثبت شده در نور محدود نیز از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. فعال سازی حالت های HDR یا Night mode نیز می تواند به افزایش جزئیات یا کاهش نویز تصاویر کمک کند.

گوشی HUAWEI Y9S 5

عملکرد دوربین اولترا واید دستگاه نیز قابل توجه است. مانند سایر رقبای هم رده، دوربین اولترا واید HUAWEI Y9s فوکوس خودکار ندارد. با این حال تصاویر ثبت شده توسط آن جزئیات خوبی دارند. دقت رنگ ها، کنتراست و محدوده داینامیکی نیز همگی در سطح مناسبی برای دستگاهی در این محدوده قیمتی قرار دارند.

گوشی HUAWEI Y9S 6

در مجموع گوشی جدید Huawei Y9s را می توان انتخابی مقرون به صرفه دانست که دوربین آن نیز با توجه به قیمت اقتصادی، کاربر را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این گوشی قرار است طی هفته های آتی در بازار ایران عرضه شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو