درمان خانگی پروستات، روغن های گیاهی موثرند؟

منبع: نی نی بان

69

1398/10/30

18:31


غده پروستات، یکی از مهمترین ابزارهای مردانه برای باروری و امتداد نسل است. در این مطلب، برای درمان مشکلات پروستات، راهکارهای خانگی را به شما پیشنهاد می کنیم. این روش ها شامل حرکات ورزشی و روغن های گیاهی هستند.

حمام سیتز
دو وان حمام آماده کنید ؛ یکی آب سرد و دیگری آب گرم
یک فنجان نمک اپسوم را در آب گرم و 1 الی 2 قطره روغن اسطوخودوس را درون آب سرد اضافه کنید.
ابتدا به مدت 3 دقیقه درون آب گرم بنشینیدو سپس به مدت 1 دقیقه درون آب سرد قرار بگیرید.
این روند را دو بار دیگر تکرار کنید. در نهایت برای آخرین بار در آب سرد بنشینید.
این کار را چندین بار در هفته تکرار کنید.

یوگا
انجام تمرینات یوگا برای درمان علائم تورم پروستات همراه با سایر درمان های خانگی توصیه می ‎شود . یوگا نه تنها یک روش پیشگیری بلکه یک روش درمانی موثر برای اقایان مبتلا به تورم پروستات است . یوگا به تقویت عضلات لگن و در نتیجه تسکین ناراحتی تورم پروستات کمک خواهد کرد . اگر در انجام این تمرینات صبور باشید، به زودی نتایج معجزه آسای آن را مشاهده خواهید نمود . چند مورد تمرینات موثر یوگا در درمان تورم پروستات عبارتند از :

کگل
ابتدا ادرار کنید تا مثانه تان به طور کامل تخلیه شود ، روی زمین دراز بکشید ، زانوهای خود را خم کنید ، ماهیچه های لگن خود را برای چند ثانیه منقبض کنید و سپس آن ها را رها کنید .
این تمرین را 15 تا 20 بار در طول روز تکرار کنید.
نکته :در صورت ابتلا به درد مزمن لگن ، از انجام این تمرین صرفه نظر کنید . 

وضعیت قهرمان (ویراسانا)
روی زمین دراز کشیده و ران های خود را عمود بر کف قرار دهید ، ستون فقرات خود را صاف کنید.
کف دستان خود را بر روی ران های خود قرار دهید و وزن خود را بر روی باسن خود وارد کنید نه زانوها. ماهیچه های لگن خود را منبقض کرده و چند ثانیه این وضعیت را حفظ کنید. سپس خود را رها کنید. روزانه چند مرتبه این حرکت را تکرار کنید. 

کابر پوز
روی زمین یا لبه بالشتک بنشینید ، زانوان خود را خم کرده و آن ها را به طرفین رها کنید . کف پاهای خود را به هم بچسبانید و پاشنه پاهای خود را تا حد ممکن نزدیک لگن خود قرار دهید .
از انگشتان دستان خود به منظور نگه داشتن انگشتان پای خود استفاده کنید .
دستان تان را رو به جلو کشیده ، ستون فقرات خود را خم کنید و به مدت 1 تا 5 دقیقه این وضعیت را حفظ کنید و هنگام انجام این کار کشیدن نس عمیق را فراموش کنید .
زانوان خو را بلند کرده و پاهای خود را دراز کنید و این کار را چندین بار در طول روز تکرار کنید. 

حرکت سر و زانو
روی یک بالشت بنشینید و هر دو پا خود را صاف کنید . زانوی راست خود را خم کرده و کف پای راست خود را در مقابل ران داخلی چپ خود قرار دهید . تنه خود را به سمت چپ تان بچرخانید . نفس عمیق بکشید و هر دو بازوی خود را در کنار سر تان نگه دارید. بازوهایتان را در امتداد ستون فقرات خود قرار دهید. 5 الی 10 نفس عمیق بکشید و به حالت اولیه خود بازگردید.روزانه چند بار این تمرین را تکرار کنید. 

تمرین انگشت پا
دراز کشیده و همراه با نفس عمیق زانوی چپ خود را خم کرده و رانتان را به سمت تنه خود بکشید. ران خود را در نزدیکی شکمتان نگه دارید و پای راستتان را با فشار به زمین بچسبانید. نفس عمیق بکشید، زانو خود را صاف کنید و پاشنه چپ خود را سمت بالا بیاورید و دستان خود را کاملا باز کنید. این تمرین را در سمت دیگر خود نیز تکرار کنید. 

تعظیم نما
دراز کشیده و دستان خود را در کنارتان قرار دهید.
زانوان خود را خم کرده، پاشنه های پا را تا جایی که می‎توانید به سمت باسن خود بالا بیاورید. با دو دست خود، مچ پاهایتان را بگیرید. سر، سینه و شانه هایتان را از روش تشک بلند کنید. این وضعیت را حدود 30 ثانیه حفظ کنید و ران های خود را به آرامی پایین بیاورید. گوش راست خود را بر روی زمین قرار داده، بازوان خود را بر روی پهلو خود قرار دهید و چند نفس عمیق بکشید. سپس این حرکت را بر روی سمت چپ خود نیز تکرار کنید . 

تمرینات ایروبیک
انجام تمرینات هوازی به سلامت کلی بدن و همچنین سلامت پروستات کمک می ‎کند . تمرینات یوگا باعث جلوگیری از بروز چاقی که یکی از عوامل خطر در بروز تورم پروستات است کمک می ‎کند . تمرینات مقاومتی نیز مانند تمرینات بدنسازی به تقویتت عضلات و کاهش التهابات بدن کمک می ‎کند .
تمرینات هوازی موثر برای بهبود تورم پروستات عبارتند از تنیس، بسکتبال، پیاده روی، آهسته دویدن و قایقرانی .
انجام یکی از این ورزش ها به صورت روزانه و در کنار 30 دقیقه ورزش های مقاومتی مانند وزنه برداری ، شنا و بدنسازی به بهبود علائم پروستات کمک می ‎کنند . تمرینی را انتخاب کنید که علاقه بیشتری به انجام آن دارید . 

روغن های گیاهی
رزماری
این روغن یک آنتی اکسیدان قوی است که به جلوگیری از سرطان پروستات و سایر مشکلات آن کمک می ‎کند. روغن رزماری مرغوب را می ‎توان به مدت 6 هفته مورد استفاده قرار داد. کافیست مقداری از آن را به با روغنی دیگر ترکیب کرده و بر روی پوست پروستات خود بمالید.
میوره
این روغن با تقطیر بخار از رزین درخت تولید می‎شود. این روغن، درمانی عالی برای کم خونی، برونشیت ، چاقی ، زخم دهان ، بیماری های لثه ، روماتیسم ، مشکلات گوارشی ، سرفه و البته تورم پروستات است. برطبق مطالعات سلول های سرطانی نسبت به این روغن بسیار حساس هستند. 
فرنکینسنز
این روغن با رایحه تندی که دارد ، برای شما آرامش و روحیه ای مثبت ایجاد خواهد کرد . این روغن به از بین رفتن سلول های سرطانی در زنان مبتلا به سرطان تخمدان، سرطان لوزالمعده و پروستات است.
 زنجبیل
ترکیبات گیاهی این روغن دارای خوای آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که به جلوگیری از بروز سرطان کمک می ‎کند . روغن زنجبیل نه تنها سلول های سرطانی را از بین می ‎برد ، بلکه از مقاومت آن ها در شیمی درمانی نیز جلوگیری می ‎کند . 
همانند سایر بیماری ها ، این بیماری نیز نیازمند استفاده از چندین راهکار برای درمان است . در روند بهبودی صبور باشید و با استفاده از انواع مختلف آن روند درمان خود را تسریع کنید .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو