«مجتهد» کاربری که به افشاگری از دورن خاندان سعودی معروف است، در صفحه توئیتر خود به افتتاح بزرگترین پایگاه نظامی مصر به نام «برنیس» پرداخت.

 

او نوشت: «پایگاه برینس که در دریای سرخ اخیرا افتتاح شده است، در راستای یک توطئه‌ای از سوی السیسی و بن زاید از سال‌ها پیش در حالت آماده قرار داشت. هدف اصلی تسلط بر حرمین [مکه و مدینه] در صورت بروز هرج و مرج در عربستان است.»

به نوشته مجتهد، داخل این پایگاه نیروهای واکنش سریع حضور دارند و همچنین برنامه‌ عملیاتی آماده‌ای برای انتقال نیروها از هوا و دریا به «جده» و «ینبع» در مسیر مکه و مدینه وجود دارد.

این افشاگر عربستانی همچنین نوشت که این برنامه از زمان به قدرت رسیدن عبدالفتاح السیسی در هماهنگی با رژیم صهیونیستی وضع شده است و پس از آن که ترکیه در جزایر سودان مستقر شد، حمایت‌های اسرائیل و امارات از السیسی افزایش یافت.

مجتهد نوشت که بن سلمان نیز در «نادانی» کامل با آن‌ها همراه شده است و بن زاید او را قانع کرده تا منطقه را علیه حضور ترکیه و در راستای ائتلاف با اسرائیل، در حالت نظامی قرار دهد.

او در پایان مکان استقرار پایگاه را در نقشه مشخص کرد و نوشت که تعیین این نقطه که نزدیک «جده» و «ینبع» است، اتفاقی نیست.

پایگاه «برنیس» روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور شماری از مقامات عرب حاشیه خلیج فارس از جمله «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع سعودی افتتاح شد و انواع جدیدی از سلاح‌ها از جمله هواپیماهای جنگی «میگ ۲۵» نیز به نمایش گذاشته شدند.