آموزش کامل طرز تهیه آبگوشت مرغ با پوره سیب زمینی پنیری

منبع: نمکستان

115

1398/10/30

23:32


آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه آبگوشت مرغ با پوره سیب زمینی پنیری را از نمکستان بیاموزید. ابتدا مرغ را می گذاریم بپزد و آب آن را نیز نگه می داریم...

نمکستان : آبگوشت در کشور عزیز ما طرفداران بسیاری دارد و از غذاهای سنتی محبوب ما می باشد. ولی بعضی به علت داشتن چربی و دنبه از خوردن آبگوشت (دیزی) اجتناب می کنند. ما امروز در خدمت شما هستیم با یک آبگوشت امروزی، آبگوشت مرغ با پوره سیب زمینی پنیری! در این آبگوشت به جای گوشت گوسفند یا گوساله  از مرغ استفاده شده است. این آبگوشت به علت وجود مرغ و سیب زمینی سرشار از مواد مغذی است و برای سلامت بدن بسیار مفید است.

دوستانی که به سوپ علاقه دارند این غذای خوشمزه­ ی امروز را آماده کنند چون چیزی شبیه سوپ است. دستور پخت آسانی دارد و مواد مورد نیاز آن به راحتی در دسترس است. این آبگوشت طعم و بو دلفریبی دارد. به شما پیشنهاد می کنم آن را امتحان کنید. با ما همراه باشید تا با هم این آبگوشت خاص را درست کنیم.

مواد مورد نیاز آبگوشت مرغ با پوره سیب زمینی پنیری :

مرغ پخته ۲ فنجان
سیب زمینی ۵ عدد
شیر ۲ فنجان
آب مرغ ۱ فنجان
پنیر چدار ۱ فجان
آرد ۲ قاشق غذاخوری
کنسرو ذرت ۴۰ گرم

آبگوشت مرغ با پوره سیب زمینی پنیری

مراحل طرز تهیه آبگوشت مرغ با پوره سیب زمینی :

مرحله اول: مرغ را می گذاریم بپزد و آب آن را نیز نگه می داریم.

مرحله دوم: سیب زمینی های گفته شده در دستور را در قابلمه­ ی آب می گذاریم تا آبپز شود. سپس پوست آن را می کنیم و با گوشت کوب له می کنیم.

مرحله سوم: قابلمه مناسبی را روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. آرد را درون قابلمه ریخته و تفت می دهیم.

مرحله چهارم: وقتی رنگ آرد کمی تغییر کرد شیر را کم کم به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا گلوله نشود. و بعد کنسرو ذرت را نیز اضافه می کنیم.

مرحله پنجم: پس از ۱۰ دقیقه سیب زمینی پوره شده و مرغ ریش ریش شده را همراه ۱ فنجان آب مرغ به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم. نمک و فلفل به میزان لازم اضافه می کنیم.

مرحله ششم: قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و سپس پنیر چدار را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا پنیر آب شود.

آبگوشت مرغ با پوره سیب زمینی پنیری ما آماده است آن را در ظرف مناسب بریزیید و روی آن را با پنیر چدار و مرغ ریش شده تزیین کنید و در جمع خانواده نوش جان کنید.

آبگوشت مرغ با پوره سیب زمینی پنیری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو