این غذا ها از کشیدن سیگار خطرناک تر هستند!

منبع: نمکستان

109

1398/11/1

00:03


در این مطلب با تعدادی از غذاهایی که یک قدم شما را به مرگ نزدیک تر می کند آشنا شوید.

نمکستان : محصولات غذایی که مصرف آن ها مانند مصرف دخانیات می تواند شما را به مرگ نزدیک تر کند. امروزه رژیم غذایی نامتعادل و مضر باعث مرگ بیشتری می شود تا مصرف دخانیات. غذاهایی که در نگاه اول جزء غذای های مفید و سالم به نظر می آیند می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازند، این غذا می تواند اثرات جبران ناپذیری و مخربی روی بدن شما داشته باشد. در ادامه مطلب با تعدادی از غذاهایی که یک قدم شما را به مرگ نزدیک تر می کند آشنا شوید:

تنقلات شیرین

تنقلات شیرین به علت وجود عناصر غذایی غنی هستند، بسیاری از آن ها دارای شیرین کننده های مصنوعی و شکر می باشند. براساس جدول عناصر غذایی اکثر این تنقلات شیرین شامل ۱۵ تا ۳۰گرم قند در هر بسته می باشند. هر یک بسته از این تنقلات شیرین باید شامل ۵ گرم پروتئین، ۳ گرم فیبر و ۱۰ گرم مواد قندی باشد. در صورت درست انتخاب کردن این بسته ها میتوان گرسنگی را از بین برد و از پرخوری جلوگیری کرد.

این غذا ها از کشیدن سیگار خطرناک تر هستند!

سوشی

مواد و افزودنی هایی که به سوشی میزنند باعث اصلی ترین مشکل هستند، خود سوشی ماده غذایی مضر نیست. بیشتر سوشی هایی که امروزه مصرف می شوند حاوی مایونز، پنیر انواع سس ها هستند، که این ها سبب می شوند سوشی ارزش غذایی زیادی پیدا کند، وبا خوردن مقدار کمی از آن کالری مورد نیاز یک روز بدن تأمین می شود. میتوان از سوشی های ساده و افزودنی های کم استفاده کرد تا از چاقی و اضافه وزن جلوگیری کنید.

آب میوه ها

بدن ما به میوه های تازه برای تغذیه نیاز دارد، استفاده از آبمیوه های تازه روش راحت تری برای مصرف روزانه مواد مغذی میوه هاست. اما این حالت باعث میشود عناصر مهم سالم خود مانند فیبر را که نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های قلبی، ابتلا به دیابت و چاقی را از دست بدهد. و همچنین استفاده بی رویه از آبمیوه باعث ابتلا به این مشکلات سلامتی میشود. بهتر است به جای مصرف از آبمیوه از خود میوه تازه استفاده کنید، چون می توانید با مصرف یک عدد میوه ولع خود را از خوردن آبمیوه برطرف کنید ولی برای تهیه یک لیوان آبمیوه باید از چند میوه استفاده کرد. میتوان گفت میزان قندی که در تعدادی از این آبمیوه ها موجود است با یک بطری آب میوه برابر است.

ماهی پرورشی

ماهی منبع بسیار مغذی برای دریافت اسیدهای چرب امگا ۳ است که می تواند خطر ابتلای افراد به بیماری هایی چون سرطان، دیابت و نیز مشکلات قلبی عروقی را کاهش دهد.

ماهی های موجود در فروشگاه ها معمولاً ماهی های پرورشی هستند و صید شده از دریا نیستند. که متأسفانه این ماهی ها فاقد مواد غذایی سالم هستند، و همچنین پرورش دهندگان ماهی برای رشد سریع این ماهی ها از افزودنی های شیمیایی استفاده میکنند. مواردی مثل نوع برش قطعات ماهی، نگهداری تا قبل از خرید، بسته بندی، عدم رعایت دقیق نکات بهداشتی توسط ماهیگیران، به خصوص ابزارهای آلوده ماهی گیری، نگهداری در سردخانه با دمای کم، خرید و فروش ماهی های بیمار و بی توجهی به مکان صید ماهی می تواند فرد مصرف کننده را با مشکلات سلامتی مواجه کند.

این غذا ها از کشیدن سیگار خطرناک تر هستند!

غذا های بدون چربی

در بررسی هایی که انجام شده مشخص شد افرادی که مصرف چربی را کاهش می‌دهند عمر کمتری نسبت به مصرف کنندگان کره، گوشت و پنیر دارند. کارشناسان تغذیه توصیه می کنند تا از محصولاتی که پروتئین و چربی های سالم دارند استفاده کنید مانند پنیر و ماست که حاوی هیچ نوع قند فرآورده شده ای نمی باشد.

نان سفید

نان سفید از دانه های سفید تصفیه شده که فاقد مواد مغذی سالم و فیبر است تهیه شده. فیبر باعث تنظیم فشار خون و رسیدن به وزن ایده آل میشود.

مصرف نان های سفید، موجب به وجود آمدن بیماری های زیادی از قبیل دیابت، یبوست و بواسیر، پوکی استخوان، فشار خون، عدم جذب کلسیم، آهن و روی، و کم خونی ، غلظت خون، سرطان کلون روده بزرگ،  اختلال در متابولیسم کبد و سوءهاضمه در دستگاه گوارش، ریزش مو و ابرو، سفید شدن موی سر، بیماری‌های کلیوی، خارش های پوستی، انسداد عروق و تصلّب شرایین و سکته های قلبی و مغزی است. متأسفانه امروزه بسیاری از خانواده ها از نان سفید استفاده می کنند که هیچ خاصیتی ندارد، بلکه ضرر هم دارد. بهتر است نان های سبوس دار استفاده کرد، نان سنگک بهترین نان سبوس دار است.

سویا

سویا هم برای بدن و هم برای محیط زیست مضر می باشد، سویا از مخرب ترین گیاهان برای خاک می باشد.

مصرف سویا می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی مثل حالت تهوع، مشکلات گوارشی، قرمزی پوست، یبوست جزئی و یا علائم تنگی نفس شود. و همچنین مصرف زیاد سویا سبب درد معده نیز می‌شود. و غلظت بالای استروژن های گیاهی موجو در سویا باعث افزایش آن در بدن شما میشود و چرخه قاعدگی را در خانم ها مختل می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو