انجمن بازیگران آمریکا "انگل" را انتخاب کرد / جایزه برای واکین فینیکس، رنی زلوگر، برد پیت و لورا درن

142

1398/11/1

11:47


فیلم کره‌ای "انگل" با کنار زدن رقبایی چون "ایرلندی"، "روزی روزگاری در هالیوود"، "جوجو خرگوش" و "خبر تکان‌دهنده"، برنده جایزه اصلی جوایز سالانه انجمن بازیگران آمریکا شد.

انجمن بازیگران آمریکا "انگل" را انتخاب کرد / جایزه برای واکین فینیکس، رنی زلوگر، برد پیت و لورا درن

سرویس سینمایی هنرآنلاین: مراسم بیست و ششمین دوره جوایز سالانه انجمن بازیگران آمریکا (SAG) بامداد دوشنبه به‌وقت ایران) در تالار شراین لس آنجلس برگزار ‌شد و فیلم کره‌ای "انگل" به کارگردانی بونگ جون هو جایزه اصلی یا همان جایزه ‌گروه بازیگری را از آن خود کرد. اولین بار بعد از "زندگی زیباست" در سال 1999 است که یک فیلم خارجی‌زبان جایزه اصلی انجمن بازیگران آمریکا را دریافت می‌کند.

"ایرلندی"، "روزی روزگاری در هالیوود"، "جوجو خرگوش" و "خبر تکان‌دهنده" رقبای "انگل" در بخش جایزه ‌گروه بازیگری بودند. "انگل" در این دوره جوایز اسکار در شش بخش ازجمله بخش بهترین فیلم و بهترین فیلم بلند بین‌المللی نامزد شده است.

لی سون کیون یکی از بازیگران فیلم در پشت صحنه مراسم، با اشاره به موفقیت تاریخی "انگل" به شوخی گفت: انگار الان ما انگل‌های هالیوود شده‌ایم! امیدوارم با این فرصت و موفقیت "انگل"، صنعت‌های فیلمسازی مختلف از سراسر جهان بتوانند با هم و در کنار هم وجود داشته باشند.    

سونگ کانگ هو، چوی وو-شیک، چو یئو-جیونگ و پارک سو-دام از دیگر بازیگران فیلم "انگل" هستند که امسال در جشنواره کن برنده جایزه نخل طلایی شد.

در دیگر بخش‌ها، انجمن بازیگران آمریکا در بخش بهترین بازیگر مرد، واکین فینیکس را برای حضوری اهریمنی در "جوکر" برنده اعلام کرد. آدام درایور برای بازی در نقش مردی گرفتار یک طلاق دردناک در "داستان ازدواج"، تارون اجرتن برای بازی در نقش التون جان در "راکت‌من"، لئوناردو دی‌کاپریو برای ایفای نقش یک بازیگر تلویزیونی که فاتحه‌اش خوانده شده است، در "روزی روزگاری در هالیوود" و کریستین بیل برای حضور در نقش یک راننده مسابقات اتوموبیل‌رانی در "فورد در برابر فراری" دیگر نامزدهای این جایزه بودند.

رنی زلوگر برای بازی در نقش جودی گارلند بازیگر و خواننده (1969-1922) و ستاره فیلم کلاسیک "جادوگر شهر از" در فیلم "جودی" جایزه SAG بهترین بازیگر زن را گرفت. این سومین جایزه زلوگر از انجمن بازیگران آمریکا بعد از دو فیلم "کلد مانتین" و "شیکاگو" است.

ترون برای بازی در نقش مگین کلی در "خبر تکان‌دهنده"، اسکارلت جوهانسن برای ایفای نقش یکی از زوجِ در حال طلاق در "داستان ازدواج"، سینتیا اریوو برای بازی در نقش هریت تابمن فعال سیاسی و طرفدار الغای بردگی در "هریت" و لوپیتا نیونگو برای بازی در دو نقش، مادر یک خانواده و همزاد اهریمنی خود در فیلم ترسناک "ما"، دیگر نامزدهای بخش بهترین بازیگر زن بودند.

برد پیت برای بازی در نقش یک بدلکار کهنه‌کار در فیلم "روزی روزگاری در هالیوود" برنده جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل شد. آل پاچینو و جو پشی هر دو برای "ایرلندی"، جیمی فاکس برای "عفو عادلانه" و تام هنکس برای "یک روز زیبا در محله"، رقبای پیت در این بخش بودند.

لورا درن برای بازی در نقش یک وکیل مصمم در "داستان ازدواج" جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را گرفت. او در این بخش با اسکارلت جوهانسن برای "جوجو خرگوش"، نیکول کیدمن و مارگو رابی هر دو برای "خبر تکان‌دهنده" و جنیفر لوپز برای "گوش‌برها" رقابت کرد.

دو فیلم "ایرلندی" و "خبر تکان‌دهنده" که همراه با "روزی روزگاری در هالیوود"، هر یک با چهار نامزدی پیشتاز نامزدهای جوایز سالانه انجمن بازیگران آمریکا در بخش فیلم‌های سینمایی بودند، مراسم را دست خالی ترک کردند.

در این مراسم همچنین جایزه یک عمر دستاورد SAG به رابرت دنیرو اعطاء شد. این جایزه را لئوناردو دی‌کاپریو به دنیرو اعطاء کرد.

جوایز SAG یک شاخص قوی برای پیش‌بینی برنده‌های اسکار بهترین فیلم و بخش‌های بازیگری است. در 24 سال گذشته در 11 مورد برنده بهترین گروه بازیگری انجمن بازیگران درنهایت جایزه اسکار بهترین فیلم را هم برده است، ازجمله در سال‌های 2015 و 2016 که فیلم‌های "بردمن" و "مرکز توجه" هر دو جایزه را دریافت کردند. سال گذشته جایزه گروه بازیگری انجمن بازیگران به فیلم "بلک پنتر" رسید، اما بعداً "کتاب سبز" اسکار بهترین فیلم را برد.

سال گذشته، دو برنده مرد جوایز انجمن بازیگران (رامی مالک و ماهرشالا علی) جایزه اسکار را هم دریافت کردند. از سوی دیگر، در حالی که گلن کلوز برای "همسر" جایزه SAG بهترین بازیگر زن را گرفت، جایزه اسکار این بخش به الیویا کلمن برای "سوگلی" رسید. امیلی بلانت برای "یک مکان آرام" جایزه انجمن بازیگران در بخش بهترین بازیگر زن مکمل را برد، در حالی که رجینا کینگ برای "اگر بیل استریت زبان داشت" اسکار گرفت.

در تاریخ جوایز انجمن بازیگران آمریکا، تنها پنج بار برنده جایزه بهترین بازیگر مرد در اسکار پیروز نشده است، ازجمله در 2016 که دنزل واشنگتن برای "حصارها" در این بخش پیروز شد، در حالی که کیسی افلک برای "منچستر بای د سی" اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. پیش از آن، 12 برنده قبلی جایزه بهترین بازیگر مرد انجمن بازیگران جایزه اسکار این بخش را هم گرفتند.

هر چهار برنده جوایز امسال انجمن بازیگران، نامزد جوایز اسکار 2020 هم هستند. فینیکس در بخش اسکار بهترین بازیگر مرد، دی‌کاپریو، درایور، آنتونیو باندراس برای "رنج و افتخار" و جاناتان پرایس برای "دو پاپ" را به عنوان رقیب پیش رو دارد. اریوو، جوهانسن، ترون و سرشا رونان برای "زنان کوچک" رقبای زلوگر در بخش اسکار بهترین بازیگر زن هستند. پیت در بخش اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل با هنکس، پاچینو، پشی و آنتونی هاپکینز برای "دو پاپ" رقابت خواهد کرد. درن هم در بخش اسکار بهترین بازیگر زن مکمل در کنار جوهانسن، روبی، کتی بیتس برای "ریچارد جول" و فلورنس پیو، برای "زنان کوچک" نامزد شده است.

انجمن بازیگران بیش از 20 درصد از اعضای رأی‌دهنده آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را تشکیل می‌دهد و رأی آن ملاک مناسبی برای پیش‌بینی نامزدها و برندگان جوایز اسکار در بخش بهترین فیلم و بخش‌های بازیگری است. برنده‌ها با رأی حدود 130 هزار عضو SAG-AFTRA برگزیده می‌شوند.

از سوی دیگر در بخش تلویزیون، سریال "خانم میزل شگفت‌آور" که چهار نامزدی کسب کرده بود، در دو بخش بهترین گروه بازیگری یک سریال کمدی و بهترین بازیگر مرد یک سریال کمدی (تونی شالهوب) برنده شد.

جایزه بهترین گروه بازیگری یک سریال درام به "تاج" رسید. پیتر دینکلیج برای "بازی تاج و تخت" جایزه بهترین بازیگر مرد یک سریال درام را دریافت کرد. "بازی تاج و تخت" در بخش بهترین گروه بدل‌کاری یک سریال کمدی یا درام هم جایزه گرفت.

از سوی دیگر، جنیفر آنیستن برای "برنامه صبحگاهی" بهترین بازیگر زن یک سریال درام معرفی شد و جایزه بهترین بازیگر زن یک سریال کمدی به فیبی والر-بریج برای "فلیبگ" رسید.

"فاسی/وردون" با دو جایزه مراسم را ترک کرد: جایزه بهترین بازیگر مرد یک فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه برای سام راک‌ول و جایزه بهترین بازیگر زن یک فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه برای میشل ویلیامز.

اسامی برنده‌های جوایز انجمن بازیگران در بخش سینما به شرح زیر است:

گروه بازیگری: "انگل"

دیگر نامزدها: "خبر تکان‌دهنده" / "ایرلندی" / "جوجو خرگوش" / "روزی روزگاری در هالیوود"

بازیگر مرد: واکین فینیکس، "جوکر"

دیگر نامزدها: کریستین بیل، "فورد در برابر فراری" / لئوناردو دی‌کاپریو، "روزی روزگاری در هالیوود" / آدام درایور، "داستان ازدواج" / تارون اجرتن، "راکت‌من"

بازیگر زن: رنی زلوگر، "جودی"

دیگر نامزدها: سینتیا اریوو، "هریت" / اسکارلت جوهانسن، "داستان ازدواج" / لوپیتا نیونگو، "ما" / شارلیز ترون، "خبر تکان‌دهنده"

بازیگر مرد مکمل: برد پیت، "روزی روزگاری در هالیوود"

دیگر نامزدها: جیمی فاکس، "عفو عادلانه" / تام هنکس، "یک روز زیبا در محله" / آل پاچینو، "ایرلندی / جو پشی، "ایرلندی"

بازیگر زن مکمل: لورا درن، "داستان ازدواج"

دیگر نامزدها: اسکارلت جوهانسن، "جوجو خرگوش" / نیکول کیدمن، "خبر تکان‌دهنده" / جنیفر لوپز، "گوش‌برها" / مارگو روبی، "خبر تکان‌دهنده"

گروه بدل‌کاری یک فیلم سینمایی: "انتقامجویان: آخر بازی"

دیگر نامزدها: "فورد در برابر فراری" / "ایرلندی" / "جوکر" / "روزی روزگاری در هالیوود"

اسامی برنده‌های جوایز انجمن بازیگران در بخش تلویزیون به شرح زیر است:

گروه بازیگری یک سریال درام: "تاج"

دیگر نامزدها: "دروغ‌های کوچک بزرگ" / "بازی تاج و تخت" / "سرگذشت ندیمه" / "چیزهای عجیب"

گروه بازیگری یک سریال کمدی: "خانم میزل شگفت‌آور"

دیگر نامزدها: "بری" / "فلیبگ" / "روش کامینسکی" / "شیتز کریک"

بازیگر مرد یک سریال درام: پیتر دینکلیج، "بازی تاج و تخت"

دیگر نامزدها: استرلینگ کی. براون، "این ما هستیم" (This Is Us) / استیو کارل، "برنامه صبحگاهی" / بیلی کروداپ، "برنامه صبحگاهی" / دیوید هاربور، "چیزهای عجیب"

بازیگر زن یک سریال درام: جنیفر آنیستن، "برنامه صبحگاهی"

دیگر نامزدها: هلنا بونهام کارتر، "تاج" / الیویا کلمن، "تاج" / جودی کامر، "کشتن ایو" / الیزابت ماس، "سرگذشت ندیمه

بازیگر مرد یک سریال کمدی: تونی شالهوب، "خانم میزل شگفت‌آور"

دیگر نامزدها: آلن آرکین، "روش کامینسکی" / مایکل داگلاس، "روش کامینسکی" / بیل هدر، "بری" / اندرو اسکات، "فلیبگ"

بازیگر زن یک سریال کمدی: فیبی والر-بریج، "فلیبگ"

دیگر نامزدها: کریستینا اپلگیت، "Dead to Me" / الکس بورستین، "خانم میزل شگفت‌آور" / ریچل برازناهان، "خانم میزل شگفت‌آور" / کاترین اوهارا، "شیتز کریک"

بازیگر مرد یک فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه: سام راک‌ول، "فاسی/وردون"

دیگر نامزدها: ماهرشالا علی، "کارآگاه واقعی" / راسل کرو، "بلندترین صدا" / جرد هریس، "چرنوبیل" / ژارل ژروم، "وقتی ما را می‌بینند"

بازیگر زن یک فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه: میشل ویلیامز، "فاسی/وردون"

دیگر نامزدها: پاتریشیا آرکت، "The Act" / تونی کولت، "باورنکردنی" / جوئی کینگ، " The Act" / امیلی واتسن، "چرنوبیل"

گروه بدل‌کاری یک سریال کمدی یا درام: "بازی تاج و تخت"

دیگر نامزدها: "Glow" / "چیزهای عجیب" / "مردگان متحرک" / "نگهبانان"

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو