انشا در مورد دهه فجر انقلاب اسلامی

منبع: مینویسم

70

1398/11/1

11:53


انشا در مورد دهه فجر

بهمن ماه  سال ۱۳۵۷، کشور ما ایران شاهد انقلابی مردمی بود که تا سالیان سال فراموش نخواهد شد، ۱۲ تا ۲۲ بهمن به عنوان دهه فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شده که از سال ۱۳۵۷ تا کنون هر ساله این ۱۰ روز را گرامی می دارند و به دلیل اتفاقات بزرگی که در این ده روز در ایران رخ داد، به عنوان دهه فجر گرامی داشته می شود و مراسم باشکوهی در بزرگداشت این دهه اجرا می شود.

در این مطلب با نوشتن انشا در مورد دهه فجر، حال و هوای این دهه را به زبان ساده بیان خواهم نمود تا در مورد انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ بیشتر بدانید.

۱-انشا در مورد دهه فجر انقلاب اسلامی

پیدایش اتفاق های بزرگ در ده روز، از جمله خروج شاه، بازگشت امام خمینی به ایران و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ باعث شده تا این دهه را فجر بنامند و هرساله آن را جشن بگیرند.

دهه فجر، ایران را به دو قسمت گذشته و آینده تقسیم نمود و کشور ما با پیدایش انقلاب اسلامی، دوباره ظهور پیدا کرد و از خفقان نجات یافت. دهه فجر جشن پیروزی مردم ما در برابر ناملایمات و استبداد شاههنشاهی است.

در دهه فجر بود که امام ما، امام خمینی (ره) بعد از ۱۵ سال تبعید و دوری از وطن به کشور بازگشت و مردم ما هرگز شیرینی این لحظه را فراموش نخواهند کرد.

دهه فجر برای ایران و ملت مانند یک تولد دوباره بود، تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، رابطه شاه با مردم مانند سلطان و رعیت بود و تنها آنان بودند که در رفاه و آسایش بسر می بردند. با راهنمایی و امیدواری های امام خمینی بود که استبداد برچیده شد و این انقلاب به ثمر نشست.

اعتماد مردم به رهبری امام خمینی و قیام برای خدا دلیلی اصلی پیروزی انقلاب در دهه فجر بود که راه را برای مردم روشن می کرد و نوید روزهایی روشن را می داد.

دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به آسانی شکل نگرفت و ملت ایران با گذشتن از جان و مال خود و عزیزانشان از دشواری ها و استبداد عبور کردند تا به روزهایی روشن و به آرامش دست یابند و تحمل این سختی ها تنها با امید به خدا و دلگرمی به رهبری فرهیخته ممکن بود.

اکنون مردم ایران که سختی های آن دوران را از نزدیک دیده اند، لذت آزادی و پیروزی را درک می کنند و به هیچ قیمتی راضی به از دست دادن این انقلاب و جمهوری اسلامی ایران نیستند. آنها مشکلات را تحمل می کنند اما اجازه تصاحب خاک ایران را به احدی نخواهند داد.

حتما بخوانید: متن سرود انقلابی هوا دلپذیر شد گل از خاک بردمید

انشا در مورد دهه فجر

۲- انشا درمورد دهه فجر برای تمامی پایه ها

دهه فجر یعنی پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تشکیل جمهوری که در آن دفاع از حقوق مردم و رفاه آنان و برابری میان طبقات مختلف جامعه اصلی ترین هدف است.

دهه فجر یعنی ده روز پیروزی، پیروزی در برابر رژیم شاه که نه تنها به مشکلات مردم رسیدگی نمی کرد بلکه با کشتار بی رحمانه مردم و یا شکنجه آنان دردی رابه آنها اضافه می کرد.

مردم ما از این وضعیت خسته شده بودند و به دنبال راهی برای نجات بودند.

امام خمینی کسی بود که از حق مردم و دفاع میکرد و با حکومت استبدادی شاه مخالف بود. او بود که با تشویق مردم برای ایستادگی در برابر ظلم و ستم اطرافیان شاه، پیروزی مردم، انقلاب و در نهایت دهه باشکوه فجر را رقم زد.

مخالفت مردم با رژیم شاه و  طرد او، فرار او از کشور را به دنبال داشت و یکپارجگی و ایمان آنها به یاری خداوند بزرگ ثمر بخش بود و با پیدایش دهه فجر نتیجه تلاش های خود را دریافت نمودند.

در این زمان بود که امام خمینی دولت خود را معرفی نمود و وظایف آن را برشمرد و در آن زمان بود که برای اولین بار از ۱۲ بهمن (ورود امام خمینی به ایران) تا ۲۲ بهمن ماه را دهه فجر نامیدند.

هرساله به مناسبت دهه فجر، همزمان با بازگشت امام خمینی به ایران، مردم از طبقات مختلف، خانواده های شهدا و مسئولان کشور با حضور در حرم مطهر امام خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران مراسم رسمی دهه مبارک فجر را برگزار می نمایند و در مدارس نیز گلبانگ نقلاب اسلامی نواخته می شود.

 جشنواره فجر که در بین اهالی هنر به عنوان بزرگترین جشنواره فیلم، تئاتر و موسیقی ایران شناخته می شود نیز در همین دهه برگزار می شود.

دهه فجر باعث شد تا مردم ما در ارزشها و آرمان های خود بازنگری داشته باشند و آینده ای درخشان را برای کشور خود ترسیم کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو