بیانیه شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما؛ عرصه فرهنگ، عرصه حضور در میدان است

منبع: سینما پرس

62

1398/11/1

12:19


سینماپرس: شورایعالی تهیه‌کنندگان در آستانه برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر طی بیانیه ای یادآور شد که عرصه فرهنگ عرصه حضور در میدان است.

شورای‌ عالی تهیه کنندگان سینمای ایران

سینماپرس: شورایعالی تهیه‌کنندگان در آستانه برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر طی بیانیه ای یادآور شد که عرصه فرهنگ عرصه حضور در میدان است.

به گزارش سینماپرس، شورایعالی تهیه‌کنندگان در آستانه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بیانیه ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

«درمنطق الطیر برای رسیدن به کوه قاف هر مرغ نماد دسته خاصی از انسان‌ها تصویر می‌شود. به گفته استاد شفیعی کدکنی: «سیمرغ رمزی از وجود حق تعالی است. سیمرغ رمز آن مفهومی است که نام دارد، اما نشان ندارد، سیمرغ رمزی از وجود آفتاب است که همان ذات حق است.»

شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران به همه آنان که در جستجوی این سیمرغ هستند دست مریزاد می‌گوید، چه آنان که با آثارشان در جشنواره رخ می‌نمایند چه آنان که در طول ایام گذشته با تولید خلاقانه خود مسیر سیمرغ را پی می‌گیرند.

ما تهیه‌کنندگان سینمای ایران همچون همه هم وطن‌هایمان، غم‌های این ایام بر روح و روانمان سنگینی می‌کند. کسانی از ما کنده شدند که هنوز فرصت بودن‌های پر خیر و برکت برایشان متصور بود. روح لطیف هنرمندان سینمای ایران اگر در این غم‌ها نگرید چه کند؟ سخن نگوید چه کند؟ روح لطیف ملت ایران متجلّی در حرف و سخن هنرمندانی است که در غم‌ها و شادی‌های این ملت همراهشان بوده است.

شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران در حفظ حرمت همه همکاران سینمایی، خود را مسئول و حامی می‌داند و بر این باور است که عرصه فرهنگ عرصه حضور در میدان است. هنرمندان با مردم معنا می‌یابند. هر فرصتی برای با مردم بودن و در کنار آنان بودن غنیمتی است که باید با شوق به سویش شتافت.

شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران باور دارد:

با هم و در کنار هم -اما متکثر - می‌شود ساحت معنایی سینمای ایران را از کمبود گفتمان‌های هویت ساز و معنابخش نجات داد.

با هم و در کنار هم -اما متکثر- می‌شود «خودِ» جمعی را بنا کرد تا افق معلوم شود و بودن مان را در این سرزمین زیبا معنا بخشد.

با هم و در کنار هم – اما متکثر- می‌شود از دوقطبی‌های فلج کننده و ویرانگر رها شد.

با هم و در کنار هم – اما متکثر - می‌شود با درک مسئولانه، شرایط گذر از این پیچ و خم‌ها را ممکن کرد.

ما همه به هم وابسته ایم؛ ما پراکندگان، مجموعیم.

شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو