سن علیرضا بیرانوند

یکی از بازیکنان فوتبال کشورمان که در جریان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بسیار مشهور شد علیرضا بیرانوند است. وی که هم در تیم ملی مشغول بازی است و هم عضو تیم پرسپولیس است در پست دروازه بانی دارای مهارت خاصی است نظر تیم های خارجی را هم به خود جلب کرده است.

در این مقاله از پارسی نو برای شما در مورد بیوگرافی کامل علیرضا بیرانوند مطالبی را گردآوری و منتشر کرده ایم و برای علاقه مندان آدرس اینستاگرام علیرضا بیرانوند را هم درج کرده ایم. ما را تا پایان همراهی کنید.


بیوگرافی کامل علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند یکی از فوتبالیست های مشهور ایرانی به شمار می رود که در پست دروازه بان فعال است و در برخی از بازی هایش هم خوش درخشیده است. وی در تاریخ ۳۰ شهریور سال ۱۳۷۱ در سرابیاس شهرستان خرم آباد از استان لرستان به دنیا آمده است. بیرانوند به مدت چهار فصل از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین دروازه ‌بان لیگ برتر ایران انتخاب شده است و در سال ۲۰۱۹ هم به عنوان مرد سال فوتبال ایران معرفی شد.

از جمله باشگاه هایی که علیرضا بیرانوند در آنها توپ زده است می توان باشگاه فوتبال نفت تهران و باشگاه فوتبال پرسپولیس را نام برد. برخی علت موفقیت بیرانوند را قد بلند او می دانند، در این مورد باید بدانید که او دارای یک متر و نود و چهار سانت قد است. وی در تیم پرسپولیس شماره ۱ را دارد و در پست دروازه بان بازی کرده است.

تحصیلات علیرضا بیرانوند

جالب است بدانید که او در تیم پرسپولیس بازی می کند اما استقلالی است. در این مورد گفته است که من استقلالی ام و از بچگی به این تیم علاقه داشته ام اما گذر ایام و سرنوشت باعث شد به تیم پرسپولیس بپیوندم. او ادامه داده است که همیشه گفته ام عاشق تیم استقلال هستم و از اعماق وجود این تیم را می پرستم!

تحصیلات علیرضا بیرانوند

در مورد میزان تحصیلات علیرضا باید بدانید که او دانشجوی مقطع کارشناسی در رشته تربيت بدنی دانشگاه سما خرم آباد است. وی قبل از فوتبالیست شدن و به شهرت رسیدن در این ورزش رفتگر بوده است و از این شغل پر زحمت و کم درآمد به دروازنه بان پرافتخار تیم ملی صعود کرد. در مورد او باید بدانید که وی ابتدا استقلالی بود و بعد دروازه بان تیم پرسپولیس شد.


ازدواج علیرضا بیرانوند

در مورد وضعیت تاهل این دروازه بان مطرح کشورمان باید بدانید که علیرضا بیرانوند در سال ۱۳۸۹ وقتی که ۱۸ سال سن داشته است ازدواج کرده و حاصل ازدواجش هم دو فرزند است یک پسر و یک دختر. نام پسر علیرضا بیرانوند طاها است و نام دختر علیرضا بیرانوند هم بارانا است.

فرزندان علیرضا بیرانوند

همسر و فرزندان علیرضا بیرانوند

همسر و دختر علیرضا بیرانوند

عکس دختر و همسر علیرضا بیرانوند

وی در خصوص موفقیت های زود هنگام خود در عرصه ورزش فوتبال می گوید یکی از دلایل این موفقیت های من، زود ازدواج کردنم بوده است چرا که بعد از تمرین بازیکنان مجرد به تفریح فردی شان مشغول می شوند و به همین دلیل هم حاشیه اطرافشان شکل می گیرد، اما من همیشه بعد از تمرین مستقیم به خانه ببر می گردم چرا که همسر و فرزندانم منتظرم هستند.

اسم پسر علیرضا بیرانوند

عکس پسر علیرضا بیرانوند

خانواده علیرضا بیرانوند

این دروازه بان مطرح ایرانی در مورد خانواده اش گفته است که من در خانواده ای متولد شدم که از نظر وضعیت مالی خیلی ضعیف بودند. من هم در همین خانواده و از همان ابتدای کودکی علاقه بسیار زیادی به ورزش به خصوص به بازی فوتبال داشتم و همه تلاش خود را کردم تا بتوانم به این علاقه و آرزویم برسم.

اسم دختر و همسر علیرضا بیرانوند

دختر و همسر علیرضا بیرانوند

همسر علیرضا بیرانوند

مبلغ قراردادهای علیرضا بیرانوند

وی در مورد مبلغ قراردادهای خود گفته است که نخستین قراردادم با تیم نوجونان نفت برای یک فصل بود که برای آن مبلغ ۹۰۰ هزار تومان دریافت کردم و این مبلغ را به خانواده ام دادم. او ادامه داده است که وقتی به تیم ملی پیوستم مبلغ قراردادم در تیم جوانان نفت دو و نیم میلیون بود و سپس بعد از چند سال به ۸۵ میلیون رسید.

علیرضا بیرانوند در آخرین فصل بازی هایش در تیم بزرگسالان نفت مبلغ ۶۵۰ میلیون دریافت کرده است و با بازی در تیم پرسپولیس تهران برای سال اول مبلغ یک میلیارد تومان برای قرارداد دریافت کرد و هر ساله درصدی به این مبلغ قرارداد اضافه می شود.

بیوگرافی علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند چگونه فوتبالیست شد؟

او در مورد جریان فوتبالیست شدن خود گفته است که من در سال ۱۳۸۶ یعنی وقتی فقط ۱۵ سال سن داشتم از اقوام و فامیل پول کرایه ام را قرض کردم تا بتوانم از خرم آباد به تهران بیایم و به ورزشگاه بروم و مسابقه فوتبال را از نزدیک ببینم!

وی ادامه داده است در جریان این سفر و در اتوبوس با فردی با نام حسین فیض مربی تیم وحدت آشنا شدم و او بدون گرفتن هزینه ای مرا به تیم خود برد و پس از گذشت مدت زمانی کوتاه در آنجا توسط مربی امیدهای نفت تهران برای نوجوانان این تیم برگزیده شدم.

وی در مورد اقامت خود در تهران و چگونگی امرار معاش خود گفته است که در زمان حضور خود در تهران، مدتی در خانه عمه ام زندگی کردم، مدتی هم در چمن های میدان آزادی خوابیدم، تا این که موفق شدم در یکی از فست فوت ها در تهران مشغول به کار شوم. او این گونه ادامه داده است که هر روز از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر ظرف های پیتزا را برای پخت چرب می کردم، ساعت ۱۲ سر تمرین می رفتم و دوباره بر می گشتم محل کارم و مشغول به کار می شدم. او به حرفه رفتگری خود در خرم آباد هم اشاره کرده است.

این فوتبالیست مشهور ایرانی بدون خجالت کشیدن از زندگی پر از زحمت اش گفته است که بعد از کار در فست فود مدتی هم در یک کارواش مشغول به کار شدم. بنا به گفته هایش کار در کارواش در مقایسه با فست فود برای او بهتر بوده است. جالب است بدانید که او گفته است در کارواش به علت قد بلندی که دارم مسئول ماشین‌ های شاسی بلند بودم!

قهرمانی علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند چگونه دروازه بان شد؟

بیرانوند بازی در ورزش فوتبال را با پست خط حمله شروع کرد، اما در یکی از بازی ها بجای دروازه بان بازی کرد و به علت خروج های نترسی که داشت برای بازی در این پست مورد تشویق قرار گرفت و به این ترتیب دروازه بان شد.

علیرضا بیرانوند به عنوان یک بازیکن حرفه ای

علیرضا به عنوان یک بازیکن حرفه ای از سال ۱۳۸۸ موفق شد تا وارد تیم بزرگسالان نفت شود. همان زمان در پست دروازه بان اول با تیم نفت موفق شدند تا سوم لیگ شوند و توانستند تا نخستین بار به لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

وی تا سال ۱۳۹۴ چند بار قراردادش را تمدید کرد و در این تیم عملکرد بسیار موفقی داشت.

علیرضا بیرانوند در پرسپولیس

علیرضا بیرانوند در فصل ۱۳۹۵–۱۳۹۶ با انعقاد قراردادی به مدت دو سال به باشگاه فوتبال پرسپولیس اضافه شد. او  در اریخ ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ قراردادی دو ساله با پرسپولیس منعقد کرد و پس از گذشت مدتی، این قرارداد را به مدت پنج سال یعنی تا سال ۱۴۰۰ با این باشگاه تمدید کرد.

او بعد از پیوستن به تیم پیروزی موفق شد تا با انجام تعداد بالایی کلین شیت و عملکرد مناسب، با این تیم فوتبال داخلی مشهور و پرطرفدار به مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران برسد. اگر بخواهیم در مورد دست آوردهای او در تیم پرسپولیس برای شما صحبت کنبم باید بدانید که او توانست بهترین دروازه ‌بان لیگ شانزدهم شود. وی از جمله دروازه بانان این تیم است که کمترین گل را خورده است. بیشترین دروازه ‌بسته را بیرانوند داشته است به حدی که رکورددار بیشترین برد و کمترین باخت است.

علیرضا بیرانوند با همراهی تیم پرسپولیس موفق شد تا به جمع برترین تیم‌ های فوتبال آسیا صعود کند؛ در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ عملکرد او قابل توجه بود یعنی در جایی که پرسپولیس از گروه خود صعود کرد و با گذشتن از سد لخویا قطر به عنوان تنها نماینده ایران در آسیا تبدیل شده بود. این عملکرد خوب او در حدی بود که او تا قبل از بازی با الاهلی چهار کلین شیت انجام داده بود.

به این ترتیب علیرضا بیرانوند سابقه قرار گرفتن در تیم منتخب هفته لیگ قهرمانان آسیا را دارد. این را هم باید افزود علیرضا بیرانوند با پرسپولیس به نیمه‌ نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷ رسید اما از راه ‌یابی به بازی های فینال مسابقات آسیایی جا ماند.

جناب خان و علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند در سوپر جام فوتبال ایران

تیم پرسپولیس در سوپر جام فوتبال ایران در سال ۱۳۹۶ توانست با پیروزی سه بر صفر در مصاف با تیم نفت تهران به مقام قهرمانی سوپر جام فوتبال ایران دست یابد؛ در این بازی علیرضا بیرانوند دروازه‌ بان تیم سرخ ‌پوشان بود.

بازی های حرفه ای بین المللی علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند در ترکیب تیم جوانان

این دروازه بان موفق ایرانی عضو تیم ملی زیر بیست سال ایران در سال ۲۰۱۰ در بازی تیم‌ های جوانان آسیا بوده ‌است. او دروازه ‌بان تیم ملی جوانان ایران در بازی با تیم ملی جوانان استرالیا بود. در مورد نتیجه این بازی هم باید بدانید که ایران در این بازی با نتیجه ۳ بر صفر بازی را واگذار کرد.

علیرضا بیرانوند در تیم المپیک

بیرانوند توسط علیرضا منصوریان به تیم ملی زیر ۲۲ سال ایران در سال ۲۰۱۳ پیوست و در رقابت ‌های جام ملت ‌های آسیا انتخابی المپیک حضور یافت.

بازی علیرضا بیرانوند در تیم ملی

بیرانوند موفق شد تا با استعداد بی نظیر خود وارد تیم ملی فوتبال ایران شود. او نخستین بازی ملی خود را در یک دیدار دوستانه در مقابل تیم ملی عراق انجام داد که این بازی دوستانه با نتیجه یک بر صفر به نفع ایران به پایان رسید.

علیرضا در آوریل سال ۲۰۱۴ توسط کیروش به اردوگاه تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران در آفریقای جنوبی دعوت شد اما در این دوره از مسابقات نتوانست به جام جهانی راه پیدا کند؛ اما در بازی های مقدماتی جام جهانی سال ۲۰۱۸ روسیه این دروازه بان موفق ایرانی به عنوان دروازه ‌بان اصلی تیم ملی فوتبال ایران، موفق شد تا با انجام بیشترین کلین شیت ممکن بهترین رکورد را در تاریخ حضور ایران در رقابت ‌های مقدماتی جام جهانی به نام خود ثبت کند. این رکورد بیرانوند به حدی بود که گل نخوردن تیم ملی ایران در بازی‌هایی که بیرانوند دروازه ‌بان بود، توسط فیفا به عنوان یک رکورد ویژه ثبت شد؛ اما متاسفانه این رکورد بعد از ۱۱۲۴ دقیقه بازی رسمی در بازی بین تیم های ایران و سوریه واگذار شد.

علیرضا بیرانوند در جام جهانی ۲۰۱۸

علیرضا بیرانوند در جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۸ روسیه دروازه ‌بان ثابت تیم ملی فوتبال ایران بود. او موفق شد تا در این مسابقات لقب خاصی را به خود اختصاص دهد چرا که او با دو گل خورده، برترین دروازه ‌بان تاریخ فوتبال ایران از نظر تعداد گل خورده در ادوار جام‌جهانی نام گرفت. گفتنی است که بیرانوند توانست در بازی پایانی ایران در مرحله گروهی جام جهانی مقابل تیم ملی پرتغال، پنالتی بازیکن مطرح جهان یعنی کریستیانو رونالدو را مهار کند و نخستین دروازه ‌بان ایرانی به شمار می رود که موفق شده است در جام جهانی یک ضربه پنالتی آن هم از یک بازیکن شناخته شده جهان را مهار کند. همین عملکرد او باعث شد تا هم در ایران و هم در جهان شناخته تر شود.

بیرانوند که قبل از جام جهانی ۲۰۱۸ با گفتن عبارت «چطوری کریس !» این بازیکن را به چالش کشیده بود، توانست تا در جام جهانی با دفع پنالی این بازیکن به محبوبیت دست یابد.

علیرضا بیرانوند و رونالدو

در مورد قدرت پرتاب علیرضا بیرانوند

بیرانوند دارای خصوصیات خاصی در پست دروازه بانی است. از جمله می ‌توان به پرتاب دست ‌های فوق ‌العاده علیرضا در شروع مجددها در بازی یاد کرد که همین قدرت بالای او هم بارها باعث به ثمر رسیدن گل در تیم ملی و یا در تیم پرسپولیس شده ‌است.

در مورد این ویژگی منحصر به فرد بیرانوند سایت المصدر عربستان بعد از بازی تیم نفت تهران در برابر الاهلی در رقابت ‌های لیگ قهرمانان آسیا از پرتاب دست بیرانوند به عنوان یک رویداد تاریخی و بی نظیر نام برد. این روزنامه قدرت بیرانوند در پرتاب توپ را طولانی ‌ترین پرتاب دست در تاریخ فوتبال جهان تلقی کرد. علیرضا توپ را در محوطه جریمه خودی دریافت کرد و با پرتاب دست فوق العاده خود توپ را به محوطه جریمه تیم الاهلی فرستاد تا تیم خود را در موقعیت گلزنی قرار دهد.

پیشنهاد باشگاه گیمارش به بیرانوند

بنا به اخبار منتشر شده در مورد علیرضا بیرانوند باشگاه گیمارش کشور پرتغال اعلام تمایل کرده تا بتواند این دروازه ‌بان ملی ‌پوش تیم پرسپولیس را استخدام کند. انتشار این خبر در حالی است که مسئولین باشگاه تیم پیروزی در روزهای اخیر اعلام کرده اند که هیچ پیشنهاد رسمی از باشگاه پرتغالی مذکور در خصوص به کارگیری بیرانوند دریافت نکرده اند.

بر طبق شنیده ها مسئولان باشگاه گیمارش می خواهند پیشنهاد رسمی خود را به باشگاه پرسپولیس که بیرانوند در آن مشغول بازی است ارسال کنند و اینگونه تصور می شود که در صورت ادامه تمایل آنها برای جذب این بازیکن ایرانی، این درخواست به زودی به دست مسئولان باشگاه پرسپولیس خواهد رسید.

آنگونه که این خبر منتشر شده است، گیمارش پرتغال در پیشنهادی که به علیرضا بیرانوند برای پیوستن اش به این باشگاه فوتبال داده خواهان انعقاد قرارداد سه ساله با دروازه ‌بان ملی ‌پوش ایرانی شده و منتظر دریافت پاسخ طرف ایرانی هستند.

هر چند که باشگاه پرسپولیس پیشنهاد مکتوبی در این خصوص دریافت نکرده است اما علیرضا بیرانوند این پیشنهاد دریافتی خود را به محمد حسن انصاری‌ فرد مدیر عامل این باشگاه در میان گذاشته و باید دید در روزهای آتی چه  اتفاقی در مورد این پیشنهاد صورت می گیرد.

این یک اطمینان است که علیرضا بیرانوند به عنوان یک بازیکن ملی ‌پوش و ثابت در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران، مطمئنا در صورتی که تیمی اروپایی را خواهان به کارگیری خود ببیند، مبلغ مربوط به هفتصد هزار دلار حق فسخ قرارداد با پرسپولیس و همچنین نهایتا ۶۰۰ هزار دلار قرارداد بازیکن، نمی‌تواند مبلغی به شمار آید که مانع از انعقاد این قرارداد شود. با این حال باید منتظر ماند تا ببینیم پیشنهاد گیمارش به صورت رسمی از طرف باشگاه بوده یا همچنان بنگاه‌ های نقل و انتقالات و واسطه‌ های انتقال و به کارگیری بازیکنان فوتبال پیگیر این مورد هستند که این انتقال را نهایی کنند!

این را باید افزود که در حال حاضر در باشگاههای فوتبال پرتغال مهدی طارمی در ریو آوه، امیر عابدزاده در ماریتیمو، مهرداد محمدی در آوس پرتغال بازی می کنند و در صورتی که شرایط طوری مهیا شود که علیرضا بیرانوند هم بتواند در لیگ این کشور حاضر شود، مجموع ایرانیان حاضر در این کشور به چهار نفر می رسد.

اینستاگرام علیرضا بیرانوند

این روزها شبکه های اجتماعی به محل ارتباط و تعامل افراد صاحب با هواداران شان شده است. ورزشکاران و از جمله بازکنان فوتبال هم از این شبکه های اجتماعی و بویژه از اینستاگرام برای ارتباط با طرفداران خود استفاده می کنند. علیرضا بیرانوند در اینستاگرام پیجی به آدرس alirezabeyranvand.official@ که شما هم می توانید آن را فالو کرده و از جدیدترین اخبار در مورد این دروازه بان ملی پوش مطلع شوید.

افتخارات ملی و داخلی علیرضا بیرانوند

افتخارات ملی علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند و صعود به جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۸

علیرضا بیرانوند و بازی های نیمه نهایی جام ملت ‌های آسیا در سال ۲۰۱۹

علیرضا بیرانوند در تیم نفت تهران

علیرضا بیرانوند و نایب قهرمانی جام حذفی فوتبال ایران در طی سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴

علیرضا بیرانوند و رتبه سومی در لیگ برتر فوتبال ایران در طی سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳

علیرضا بیرانوند و رتبه سومی در لیگ برتر فوتبال ایران در طی سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۴

افتخارات علیرضا بیرانوند در پرسپولیس

علیرضا بیرانوند در لیگ برتر

علیرضا بیرانوند و قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران در سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۳۹۶

علیرضا بیرانوند و قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷

علیرضا بیرانوند و قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸

افتخارات علیرضا بیرانوند در بازی های جام حذفی

علیرضا بیرانوند و قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸

افتخارات علیرضا بیرانوند در بازی های سوپر جام

علیرضا بیرانوند و قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران در سال ۱۳۹۶

علیرضا بیرانوند و قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران سال ۱۳۹۷

علیرضا بیرانوند و قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران سال ۱۳۹۸

افتخارات علیرضا بیرانوند در بازی های لیگ قهرمانان آسیا

علیرضا بیرانوند نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸

علیرضا بیرانوند

افتخارات فردی علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند و دریافت عنوان بهترین دروازبان ایران در سال ۱۳۹۴

علیرضا بیرانوند و دریافت عنوان بهترین دروازبان ایران در سال ۱۳۹۶

علیرضا بیرانوند و دریافت عنوان بهترین دروازبان ایران در سال ۱۳۹۷

علیرضا بیرانوند و دریافت عنوان بهترین دروازبان ایران در سال ۱۳۹۸

علیرضا بیرانوند و عضویت تیم منتخب لیگ برتر ایران در سال ۱۳۹۴

علیرضا بیرانوند و عضویت تیم منتخب لیگ برتر ایران در سال ۱۳۹۶

علیرضا بیرانوند و عضویت تیم منتخب لیگ برتر ایران در سال ۱۳۹۷

علیرضا بیرانوند بهترین بازیکن مرحله یک هشتم نهایی بازی های جام ملت ‌های آسیا در سال ۲۰۱۹

انتخاب علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین بازیکن نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸

انتخاب علیرضا بیرانوند به عنوان دومین دروازه بان برتر بازی های جام ملت ‌های آسیا در سال ۲۰۱۹

انتخاب علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین دروازه بان لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۷

انتخاب علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین دروازه بان لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸

انتخاب علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین دروازه بان قاره کهن در سال ۲۰۱۸

انتخاب علیرضا بیرانوند به عنوان نهمین دروازه بان برتر فیفا در سال ۲۰۱۸

انتخاب علیرضا بیرانوند به عنوان بهترین بازیکن لیگ برتر ایران در سال ۱۳۹۷