مقاله و انشا در مورد بازگشت امام خمینی به ایران

منبع: مینویسم

86

1398/11/1

12:54


An Essay on Imam Khomeini's Return to Iran

بازگشت امام خمینی به ایران یکی از زیباترین صحنه های ملی در ایران است که نوشتن انشا در مورد آن بسیار جذاب و خواندنی است. در نوشتن انشا در مورد بازگشت امام خمینی به ایران، شنیدن خاطرات پدرها و مادرهایی که از نزدیک شاهد بازگشت امام خمینی به ایران و حضور باشکوه مردم انقلابی در مراسم استقبال از ایشان بوده اند، بهترین مرجع است و میتوان بخوبی حال و هوای دلپذیر آن دوران را درک کرد.

تعداد زیادی مقاله و انشا در مورد بازگشت امام خمینی به ایران وجود دارد که در این مطلب گلچینی از انشا درباره بازگشت امام به ایران قرار داده شده است.

مقاله در مورد بازگشت امام خمینی به ایران

بعد اینکه شاه برای موقعیت خود در ایران احساس خطر کرد و از کشور خارج شد، مردم ایران در انتظار بازگشت امام خمینی بودند تا برای تشکیل جمهوری اسلامی از رهبری و رهنمودهای او بهره مند شوند. در این شرایط بود که امام خمینی تصمیم به بازگشت به ایران گرفت و از سوی تلویزیون نیز اعلام شد که کشور آماده استقبال از امام خمینی می باشد.

بختیار تنها بازمانده از دولت شاه بود که سعی داشت از بازگشت امام خمینی به ایران جلوگیری کند و هنگامی که امام قصد بازگشت به ایران را داشت با بستن فرودگاه از ورود او جلوگیری کرد که با اعتراض گسترده مردم بروبرو شد و با تظاهرات در خیابان ها، دولت را وادار به پذیرش بازگشت امام به کشور نمودند و در روز  ۱۲ بهمن بازگشت باشکوه  امام خمینی با استقبال گسترده مردم صورت گرفت.

بنابراین ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ با ورود امام خمینی به امام خمینی به فرودگاه مهرآباد، امام خمینی بعد از ۱۵ سال دوری از خاک وطن و مدم به ایران بازگشت و بی نظیر ترین استقبال تاریخ ایران رقم خورد.

بعد از بازگشت امام خمینی به ایران و دیدار با مردم در فرودگاه، امام و جمعیت به سمت بهشت زهرا روانه شدند تا در کنار شهدا با مردم صحبتی داشته باشند.

جمعیت در روز بازگشت امام خمینی به قدری زیاد بود که اتومبیلی که اما در آن بودند توسط ده ها موتور حفاظت می شد. بعد از رسیدن به مزار شهدا امام خمنی سخنرانی تاریخی کردند و جمله معروف او (من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم، من تو دهن این دولت می زنم.) نیز در طی این صحبت ها از سوی ایشان گفته شد که خطاب به بختیار و دولت او بود.

چند روز بعد از بازگشت امام خمینی به ایران و سخنرانی او در بین مردم، در ۱۵ بهمن بود که او اعلام کرد تصمیم به رای گیری برای ایجاد انقلاب اسلامی ایران دارد که همه ملت ایران رضایت خود را از این تصمیم اعلام کردند و از او حمایت نمودند و به این ترتیب نظام طاغوتی و استبدادگر شاه برای همیشه از بین رفت.

سخنرانی امام خمینی در بهشت زهرا بعد از بازگشت به ایران

مقاله در مورد بازگشت امام خمینی به ایران

انشا در مورد بازگشت امام خمینی به ایران

بازگشت امام خمینی به ایران در روز ۱۲ بهمن سال ۵۷ صورت گرفت که بعد از سخنرانی برای مردم، ملت ایران یکصدا حمایت خود را از او اعلام کردند و عوامل وابسته به حکومت شاه با مشاهده اتحاد و وابستگی مردم ، از ایران فرار کردند.

۱۲ بهمن روزی بود که مردم برای سرنوشت خود تصمیم بزرگی گرفتند و حمایت و طرفداری از امام خمینی و دادن رای مثبت به جمهوری اسلامی ، انقلاب اسلامی را به رهبری امام خمینی تاسیس نمودند.

هر ساله در ۱۲ بهمن و روز بازگشت امام خمینی به ایران مراسم های باشکوهی برگزار می شود و با پخش تصاویر و عکس های به جا مانده از آن دوران، خاطرات این روز را گرامی می دارند.

در سالروز بازگشت امام خمینی به ایران در مدارس نیز برنامه های مختلفی اجرا می شود و با خواندن سرودهای انقلابی درباره ایران و یاد و خاطره شهدای انقلاب، میزان ارادت خود را به انقلاب و جمهوری اسلامی نشان می دهند.

کلاس های درس توسط دانش آموزان، بصورت داوطلبانه تزئین می شود و با قرار دادن عکسهایی از حضور پرشور مردم در بازگشت امام خمینی به ایران و استقبال از او بخشی از خاطرات آن دوران را برای دانش آموزان مجسم می کنند و با به صدا درآوردن زنگ مدرسه در ساعتی خاص، بازگشت امام خمینی در چنین روزی را یادآور می شوند.

امام خمینی با بازگشت به ایران و رهبری و هدایت مردم ، به مردم اثبات کرد که می توان در مقابل ظلم ایستادگی کرد و به ارزش های اسلامی پایبند بود.

با بازگشت امام خمینی به ایران مردم ایمان را تجربه کردند و با خود همدلی و اتحاد را بهمراه آورد و به مردم آموخت که به دور از عقاید شخصی، مهمترین نکته در پابرجایی یک کشور، همدلی و مهربانی است.

او همواره مملو از آرامش و اطمینان بود و در روزهای آشوب و نابسامانی ایران، قوت قلبی برای مردم بود تا توان مقابله در برابر زورگویی های رژیم پهلوی را داشته باشند و با آنها مقابله کنند و قطعا بدون رهبری دلسوزانه او این نظام و انقلاب بوجود نمی آمد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو