جاذبه های گردشگری السالوادور؛ کشوری دیدنی در آمریکای مرکزی

جاذبه های گردشگری السالوادور؛ کشوری دیدنی در آمریکای مرکزی


منبع: همگردی

174

1398/11/1

14:43


السالوادور با مساحت 8124 مایل مربع، کوچکترین کشور آمریکای مرکزی است. ولی نگذارید اندازه کوچکش گولتان بزند. جاهای دیدنی السالوادور بسیار بوده که می توانید با سفر، آن ها را تجربه کنید، از ساحل با شن های سیاه گرفته تا شهرهای کوچکی که بعد از جنگ داخلی دوباره زندگی در آن ها جریان پیدا کرد. در مطلب سفر به السالوادور 15 راه برای لذت بردن از جاذبه های گردشگری السالوادور را به شما معرفی خواهیم کرد. فراموش نکنید که ما را همراهی کنید.

السالوادور

خوردن پوپوسا

پوپوسا غذای سنتی مردم السالوادور است. براساس راهنمای سفر به السالوادور باید بدانید که این غذا از تورتیلا درست شده که درون آن پنیر، سالوادوران و لوکورو (یک نوع گل خوردنی) وجود دارد. این غذا در روغن سرخ می شود و در کنار آن سالاد کلم و سس قرمز ادویه دار سرو می شود. پوپوسا غذایی بوده که لازم نیست برای خوردن آن پول زیادی خرج کنید و در همه رستوران ها می توانید این غذا را پیدا کنید. دومین یکشنبه ماه نوامبر روز ملی پوپوسا بوده و در این روز مسابقات پوپوسا خوری برگزار می شوند و همه رستوران های سطح کشور برای خرید پوپوسا تخفیف دارند.

خوردن پوپوسا

دیدن آتشفشان از نزدیک

براساس راهنمای سفر به السالوادور باید بدانید که این شهر با داشتن 23 آتشفشان فعال، به معنای واقعی سرزمین آتشفشان هاست. تعداد زیادی از این آتشفشان ها قابل دسترسی هستند و گروه های مختلف برای دیدن آن ها تور برگزار می کنند. بلندترین این آتشفشان ها سانتا آنا بوده که 7812 پا ارتفاع دارد و از لایه های مذاب تشکیل شده است. بالا رفتن از سانتا آنا اراده زیادی می خواهد، اما وقتی به قله آن می رسید با منظره های فوق العاده ای روبه رو خواهید شد. علاوه بر آن دریاچه اسیدی سبز قله کوه سانتا آنا و دریاچه کاتپک را نیز در فاصله زیاد می توانید ببینید. مزارع قهوه و دامنه کوه ایزاکو نیز از قله سانتا آنا دیده می شود. چند ساعت طول می کشد تا به این مورد از جاذبه های گردشگری السالوادور برسید. باید ابتدا از دره سانتا آنا عبور کنید و سپس از املاک خصوصی ساکنین گذر کنید تا به وروردی اصلی پارک برسید. بعد از آن باید از یک جنگل بگذرید و بعد از آن راهی سنگی را به بالا طی کنید.

دیدن آتشفشان از نزدیک

یادگیری هنر محلی و به کارگیری آن

هنرمندان زیادی در شهر و روستاهای السالوادور زندگی می کنند. این کشور در زمینه صنایع دستی، تاریخی غنی دارد. برای تجربه و لمس این تاریخ باید از جاده هنر (Ruta Artswnal یا Artisan Route) بگذرید. در این مسیر هر شهر هنر متفاوتی را به شما نشان می دهد. سن سباستین به شهر کاشی های رنگارنگ معروف بوده و شهر ایلوباسکو شما را با نقاشی های مینیاتوری از شهر و بانوانی که پوپوسا می پزند، شگفت زده خواهد کرد. شما در این شهرها هم می توانید خرید کرده و هم با دست های خودتان اثر منحصر بفردی برای خود خلق کنید. به گالری هنری آنیل (Arte Anil Gallery) که یکی از جاهای دیدنی السالوادور بوده، سری بزنید و در آنجا چاپ دستی را یاد بگیرید و شال مخصوص خود را بسازید.

یادگیری هنر محلی و به کارگیری آن

سوچیتوتو، مرکز فرهنگی السالوادور

براساس راهنمای سفر به السالوادور باید بدانید که سوچیتوتو شهری در دامنه کوه است که در Ruta Artesenal قرار دارد. خیابان های این شهر سنگفرش شده اند و معماری چشمگیری دارد که در تمام رستوران های پوپوسا، گالری های هنری و کافه به چشم می خورد. سوچیتوتو مرکز فرهنگی السالوادور بود. در طی سال های 1980 تا 1992 به خاطر جنگ داخلی، این شهر متروکه بود، اما پس از جنگ زندگی دوباره در آن جریان پیدا کرد. کلیسای سفید سانتا لوسیا با ستون های شگفت انگیزش روبه روی میدان اصلی سوچیتوتو که یکی از جاذبه های گردشگری السالوادور بوده، قرار دارد. می توانید در ماه فوریه که ماه فستیوال هنر و فرهنگ است به این شهر بروید.

سوچیتوتو

سفر در جاده گل ها Ruta de las Flores

از ماه اکتبر تا فوریه، جاده کوهستانی گل ها پر از گل های وحشی با رنگ های روشن مثل صورتی، قرمز و بنفش می شود. این جاده 22 مایلی، در ماه های دیگر سال که گل ها هنوز نشکفته اند، جاذبه های دیگری برای دیدن دارد. این مورد از جاهای دیدنی السالوادور از 46 مایلی غرب سن سالوادور شروع می شود و از میان مزارع قهوه و روستاهای زیبا می گذرد. در کنار این جاده شهرهایی مانند ناهویزالکو که به خاطر تاریخ بوجود آمدن شهر و صنایع دستی مشهور است و جوایوا (Juayua) که هر آخر هفته فستیوال غذا در آن برگزار شده، دیده می شوند. براساس راهنمای سفر به السالوادور باید بدانید که در این فستیوال می توانید از خوردن میگوی سرخ شده به همراه سس چوریزو و پوپوسا لذت ببرید.

سفر در جاده گل ها Ruta de las Flores

در آپانکا به ماجراجویی بپردازید

در انتهای جاده گل ها و در ارتفاع 4757 فوتی کوهستان، روستای آپانکا قرار دارد که برای آن هایی که به دنبال ماجراجویی هستند، ایده آل است. در خیابان های سنگفرش شده آپانکا به دنبال ماجراجویی بروید یا از دل جنگ های مه آلود بگذرید تا به لاگوناورده (Laguna Verde) برسید. لاگونا ورده دریاچه ای مه آلود در انتهای مسیر کوهستانی و یکی از جاهای دیدنی السالوادور هست. برای پایین آمدن می توانید از زیپ لاین های تعبیه شده استفاده کنید و از منظره مزارع قهوه و روستاها لذت ببرید.

در آپانکا به ماجراجویی بپردازید

سواحل و موج سواری

السالواردور تنها کشور آمریکای مرکزی است که به دریای کارائیب راه ندارد، اما از طرف شرق به اقیانوس آرام راه داشته که نبود سواحل دریای کارائیب را جبران می کند. معمولا اکثریت توریست هایی که به السالوادور می آیند، موج سوار هستند که به شهرهای ساحلی مانند لا لیبرتاد(La Libertad)، ال تونکو (El Tunco)، و ال سونزال (El sunzal) می روند تا از آب های گرم و موج های بلند لذت ببرند. اگر می خواهید با یک کوله پشتی سفر کنید، این سواحل با داشتن هتل و سوئیت، دکه های پوپوسافروشی و فروشگاه های مختلف مکان مناسبی هستند. اگر به این مورد از جاهای دیدنی السالوادور می روید، حتما در ساحل سیاه ال تونکو و اسکله های ماهیگیری لالیبرتاد که در آن بطور روزانه ماهی تن، قاشقک و مارماهی تازه یافت می شوند، گشت و گذار کنید.

سواحل و موج سواری

به دیدن شهر نقوش دیواری Concepción de Ataco بروید

ویژگی منحصر بفرد این شهر که با نام کوتاه شده آتاکو شناخته می شود، دیوارهای پوشیده از نقاشی آن است. این شهر در مسیر جاده گل ها قرار دارد. این نقوش دیواری به دنبال مسابقه بزرگی که دولت السالوادور در سال 2004 برای زیباسازی شهر برگزار کرد، به وجود آمدند و بعد از آن مسابقه این شهر لقب شهر نقوش دیواری را به خود گرفت. فروشگاه های پر از وسایل نقاشی و ساختمان های زیبا در دو طرف خیابان های سنگفرش شده قرار دارند. تپه های اطراف این شهر با مزارع قهوه پوشیده شده و هر روز پرندگان در آن ها آواز می خوانند. در این شهر فروشگاه Axul Artesania نقاشی و صنایع دستی زیبایی را برای فروش گذاشته است.

به دیدن شهر نقوش دیواری Concepción de Ataco بروید

شهر قدیمی (Old Town) در سن سالوادور را ببینید

سن سالوادور پایتخت السالوادور بوده که اتفاقات مهم سیاسی و مذهبی در این بخش از شهربه وقوع می پیوندند. ساخت چشمگیرترین ساختمان های این محله، به قرن 19 و اوایل قرن 20 برمی گردد. زمین لرزه های متعدد بسیاری از ساختمان های اسپانیایی که در زمان های قبل تر ساخته شده را از بین برده است، ولی معماری این بخش از شهر سن سالوادور همچنان جذاب است. شهر قدیمی محل قرار گرفتن کاخ ملی السالوادور، تئاتر ملی سان سالوادور و کلیسای جامع السالوادور بوده که در آن Monsignor Oscar Arnufo Romero، اولین قدیس کاتولیک السالوادور دفن شد. یکی از چشم گیرترین ساختمان های شهر قدیمی، کلیسای کاتولیک Iglesia El Rosario بوده که روبن مارتینز، مجسمه ساز طراحی این کلیسا را در اواخر قرن 20 انجام داد. با اینکه گنبد این مورد از جاذبه های گردشگری السالوادور از بیرون مقداری عجیب و غریب است، اما وقتی داخل آن می شوید با انفجاری از نورهای رنگارنگ مواجه می شوید. این نورها از پنجره های تزیین شده با شیشه های رنگی ساطع می شوند. جالب است بدانید که این پنجره ها از بیرون مشخص نیستند.

شهر قدیمی (Old Town) در سن سالوادور را ببینید

صبحانه محلی به سبک مردم السالوادور بخورید

این یکی از بخش های مهم زندگی به سبک مردم السالوادور است. خوردن صبحانه ای تشکیل شده از تخم مرغ، لوبیای سرخ شده، سبزی های سرخ شده به همراه پنیر یا خامه قطعا لذت بخش است. در کنار این صبحانه معمولا یک بشقاب از تورتیلا و قهوه نیز سرو می شود. اگر بتوانید این صبحانه را در مکانی که نزدیک یکی از مناظر السالوادور است، میل کنید، همه چیز لذتبخش تر هم می شود.

صبحانه محلی به سبک مردم السالوادور بخورید

درمورد تاریخ مایاها بیشتر بدانید

شهر جویادکارن (Joya de Caren) که یکی از جاهای دیدنی السالوادور بوده، به بمبئی السالوادور معروف است. این شهر قبل از 500 سال قبل میلاد، شهر مایاها بود که زیر مذاب آتشفشان ها دفن شد. برخلاف بمبئی، مردم روستاهای این شهر توانستند با رها کردن همه اموال خود، از مذاب جان سالم بدر ببرند. در سال 1976 این شهر دوباره جان گرفت. جویادکارن تنها شهری است که می توانید با سبک زندگی مایاها از نزدیک آشنا شوید. این روستای ثبت جهانی شده در یونسکو، باقیمانده سازه های مایایی و سازه های بازسازی شده مایاها را در خود جایی داده که شما می توانید وارد آن ها شوید.

درمورد تاریخ مایاها بیشتر بدانید

به نجات دهندگان لاکپشت های دریا بپیوندید

السالوادور خانه 500 نوع پرنده، 100 نوع پروانه و هفت نوع لاکپشت های دریایی است که توسط صیادان شکار می شوند. آمار نشان می دهد که 40 درصد جمعیت لاکپشت های دریایی در خلیج جیکویلیسکو (Jiquilisco bay) زندگی می کنند که یکی از خانه های طبیعی این لاکپشت ها بوده که در منقرض نشدن آن ها نقش مهمی دارند. شما می توانید در زمان سفر به السالوادور، به آزاد کردن لاکپشت های گیر کرده در گودال ها کمک کنید.

به نجات دهندگان لاکپشت های دریا بپیوندید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو