6 دلیل بی نظیری که باعث می شود برای سلامت پوست و بدنتان بیشتر بخوابید

6 دلیل بی نظیری که باعث می شود برای سلامت پوست و بدنتان بیشتر بخوابید


منبع: زیبامون

240

1398/11/1

15:06


در این مقاله از زیبامون دات کام می خواهیم تاثیراتی را که خوابیدن روی پوستتان و زیبایی تان می گذارد بررسی کنیم با ما همراه باشید.

6 دلیل بی نظیری که باعث می شود برای سلامت پوست و بدنتان بیشتر بخوابید

حتماً همگی شما می دانید که اکثر افراد بالغ برای اینکه بدن سالمی داشته باشند و پوستشان نیز خوب بماند نیاز است که حداقل روزی بین هفت تا نه ساعت خواب مفید و کافی داشته باشند. متخصصان پوست و زیبایی و حتی روانشناسان به این حد از خواب لقب خواب زیبایی را داده‌اند و این لقب فقط یک لقب بی معنا نیست زیرا که همچنین میزانی از خواب اگر با کیفیت و خوب باشد می‌تواند تقریباً روی وضعیت پوست و زیبایی شما مثل یک معجزه تاثیر بی نظیری بگذارد.

برای اینکه از تاثیرات معجزه آسا و بی نظیر خواب روی پوست و زیبایی تان بیشتر باخبر شوید این مقاله از زیبامون دات کام را به هیچ وجه از دست ندهید.

چرا نیاز است خواب با کیفیتی داشته باشیم؟

خواب زیبایی

متخصصان پوست و زیبایی در سازمان زیبایی و پزشکی ایالت "کارولینا" در آمریکا ازعان داشتند که دو شب پشت هم کمتر از هفت ساعت بخوابید بعد از یک مدت کم کم در چشم بقیه جذابیتتان کمتر می شود و زیبایی تان افت خواهد کرد این واقعیتی است که با تحقیقات و توجه به افرادی که به حد کافی شب ها نمی خوابند به دست آمده است.

 نتایج اینکه این آزمایش و تحقیقات چه شرایطی داشت و همچنین اینکه افراد حاضر در این آزمایش و تحقیق چه دخترها و چه پسرها چه حد خوابیدند و خوابشان چه مقدار با کیفیت بود با استفاده از وسایل و ابزار آلات خاصی که در اختیار تحقیق کنندگان قرار داده شده بود ثبت و ضبط شد. بعد از دوره اول آزمایش از شرکت کنندگان و کسانی که داشت روی آنها این تست انجام می‌شد، خواسته شد که میزان ساعت خوابشان را در دو روز بعدی به چهار ساعت در شبانه روز کاهش دهند و در هر دو مرحله آزمایش نیز از شرکت کنندگان عکس گرفته شد و عکس ها نیز در نتایج آزمایش اعمال داده شد.

از صد و بیست و دو نفر بعدی درخواست شد که عکس افرادی را که روی آن‌ها تست انجام شده بود بررسی  و مشاهده کنند و پس از این بررسی و مشاهده به یک سوال به شدت ساده جواب دهند "آیا مایل هستند که با افراد داخل عکس ها آشنا تر شده و یا وارد رابطه شوند یا نه؟"

به احتمال زیاد می توانید حدس بزنید که نتیجه این آزمایش چگونه شد. افرادی که خواب بیشتر، مناسب‌ تر و کافی تری داشتند از طرف افرادی که در رابطه با عکس ها نظر می دادند بیشتر مورد علاقه و توجه قرار گرفتند و اکثر آنهایی که بهتر خوابیده بودند کسانی شدند که بقیه مایل بودند با آنها وارد رابطه شده و یا آشنا شوند.

در واقع آنهایی که خواب بهتری داشتند در رتبه بندی یک تا ده امتیازات بیشتری نیز نسبت به افرادی که کم خوابی داشتند گرفتند.

یک آدم خسته که خواب با کیفیتی نداشته است و خوب نخوابیده، مریض به نظر می‌رسد و همچنین باعث می شود که افراد فکر کنند ضعیف و بی حوصله است . ظاهری که این گونه است به طور ناخواسته در وجود سایر افراد یک مکانیزم دفاعی را برای فاصله گرفتن از یک آدم مریض، فعال می کند. زیرا که غریزه محافظت از خود در آدم ها به طور ناخودآگاه فعال می شود و چیزی نیست که کنترل آن دست خودشان باشد.

تاثیر خواب بی کیفیت روی زیبایی و سلامت و بدن

خواب زیبایی

اگر خواب شبانه شما بی کیفیت است و یا زیر 6 ساعت می باشد این مسئله روی ظاهر شما به شدت تاثیر خواهد گذاشت و باعث می شود چند سالی نیز پیرتر به نظر برسید.خیلی از افراد همچنین ممکن است از بیماری هایی مربوط به خواب و اختلالاتی در این زمینه رنج ببرند که نیاز است برای اینکه وضعیت سلامتی خود را هر چه زودتر بهبود ببخشند نسبت به درمان آنها اقدام کنند.

دکتر "گیلر برور" پروفسور روانشناسی در دانشگاه لیورپول و همچنین یکی از اعضای انجمن روانشناسان بریتانیا باور دارد که برداشت مردم از جذاب بودن معمولاً ناخودآگاه است اما دیدگاه و باور و عقیده ما نسبت به یک غریبه بدون این که متوجه شویم اگر آن فرد خسته به نظر برسد و یا مریض احوال باشد ،بی اراده به سمت منفی می رود در نتیجه تحقیقات انجام شده یک مدرک قطعی روی تاثیر خواب با کیفیت و کافی بر روی جذابیت افراد است.

"مایکل بریوس"  دکتر روانشناس و یک متخصص خواب در این زمینه می گوید که خواب منبع و منشا اصلی جوانی است. شب هنگام بدن شما تمام احساسات و نیازهایش را بازیابی می کند و اگر کمتر از ۶ ساعت بخوابید, این مسئله سریعاً و به شدت روی ظاهرتان تاثیر می گذارد و در طول زمان ممکن است سالها پیرتر از سن واقعی تان به نظر برسید.

اگر می خواهید این روند و چرخه اشتباه خواب را از زندگیتان خارج کنید, شروع کنید و حداقل شبی ۷ تا ۸ ساعت بخوابید و در مدت زمان چند هفته متوجه میشوید که افراد اطراف شما و آشنایانتان تغییرات مثبتی را در وجودتان حس خواهند کرد. برای برای اینکه ترغیب شوید خواب بیشتری داشته باشید و در این زمینه تلاش کنید و مراقب باشید که خوابتان باکیفیت باشد .در ادامه برای شما ۶ دلیل را آماده کرده ایم که می تواند تاثیر زیادی روی دیدگاهتان بگذارد.

مورد اول : صورتتان کمتر چروک میشود

خواب زیبایی

صورت شما هنگام خواب کلاژن بیشتری تولید می کند این مسئله یکی از بخش‌های بشدت مهمه پروسه بازسازی و جوان سازی پوست "پاتریشیا وکسلر یک متخصص پوست اهل نیویورک در این باره می گوید که هرچه بدن شما کلاژن بیشتری تولید کند و داشته باشد پوست شما قابلیت کشسانی بیشتری پیدا می‌کند و در نتیجه احتمال اینکه در سطح صورت و پوستتان دچار چین و چروک شوید کمتر است.

همچنین کمبود خواب باعث می شود که پوست خشک شود و این مسئله نیز باعث می شود که زودتر از موعد پوستتان چروک شود و دچار پیری زودرس شوید. پیری زودرس میتواند روی همه جنبه های زندگی شما تاثیر منفی بگذارد. اعتماد به نفس شما با چروک شدن پوستتان پایین می آید و در نتیجه در چشم سایرین نیز پیرتر و بی انرژی تر به نظر میرسید. در نتیجه سعی کنید برای داشتن چهره و سبک زندگی ای جوان تر و شاداب تر خواب کافی را همیشه به خودتان هدیه بدهید.

مورد دوم : درخشان شدن پوست

خواب زیبایی

 هنگامی که خواب هستید خون به صورتتان هجوم می آورد و جریان پیدا می کند و همچنین ذخیره خون در سلول هایتان نیز افزایش پیدا کرده و بهبود پیدا می‌کند. تنها کاری که نیاز است برای این موارد انجام دهید این است که سعی کنید بیشتر بخوابید و اگر این کار را انجام ندهید صورت و چهره تان بی روح و رنگ پریده و افسرده به نظر می‌رسد. در واقع افرادی که کم خوابی دارند و خوب و باکیفیت نمی خوابند صورتشان آن شور و نشاط و درخشندگی لازمه را هیچ گاه نخواهد داشت.

دکتر "مایکل بریوس" در این رابطه می گوید که، اگر دوست دارید که صورت جذاب و با نشاط و جوانی داشته باشید تنها کاری که لازم است بکنید این است که شب ها به موقع و خوب بخوابید و سعی کنید کیفیت خواب تان را بیشتر کنید. یک چهره شاداب و درخشان مسلما برای همه جذاب تر و دوست داشتنی تر است و خواب کافی باعث میشود روابط زندگی شما نیز تاثیر گرفته و بهبود پیدا کند.

مورد سوم : پف نکردن چشم ها

خواب زیبایی

تیره شدن زیر چشم ها و پف کردن و ورم کردن آنها از اولین نشانه‌های کمبود خواب است. دکتر "دوریس دی" پروفسور پوست شناسی در دانشگاه پزشکی نیویورک در این رابطه میگوید. با این برنامه که از این به بعد قرار است به حد کافی و با کیفیت بخوابید شروع کنید, تا ورم زیر پلک های چشم هایتان کم کم و خود به خود محو شوند. بهتر است که سرتان را روی بالش های بلند بگذارید زیرا که این باعث می شود از پف صورتتان نیز کاسته شود.

در رابطه با تیرگی و ورم زیر چشم شرایط یکم پیچیده تر است ,امکان این وجود دارد که پف و تیرگی زیر چشم به صورت ژنتیکی و غیر قابل اصلاح باشد و یا این مسئله نشانه مشکلات جدی در سلامتی شماست. ولی به هر صورت کافی و به اندازه و با کیفیت خوابیدن به طور قابل توجهی باعث می‌شود که این تیرگی و پف در زیر چشم های شما کمتر شود زیرا که خواب کافی و با کیفیت گردش خون را بهبود می بخشد.

مورد چهارم : موهای قوی و سالم

خواب زیبایی

کمبود خواب کافی و یا نداشتن خواب باکیفیت باعث می‌شود که همه چیزش رو پیدا کنید هم ریشه موهایتان ضعیف شود و هم اینکه موهایتان ضعیف و بی کیفیت شوند و درخشش خود را از دست بدهند. پیاز های مو و ساقه های آن ها مواد مورد نیازشان از جمله ویتامین ها و مواد معدنی را از خون میگیرند و هنگام خواب است که جریان خون بهبود پیدا می‌کند و افزایش می یابد .

در نتیجه اگر شما خواب کافی و باکیفیت نداشته باشید جریان خون تاثیر منفی می گیرد و از سمت دیگر ریزش مو نیز پیدا می کنید و موهایتان ضعیف می شود. در کنار این مسئله استرس, کم خوابی و ضعف نیز باعث می شود که هورمون کورتیزول در خون افزایش پیدا کند و این مسئله نیز بر اساس گفته های دکتر "مایکل بریوس" باعث ریزش مو میشود.

مورد پنجم : ظاهر و بدن سالم

خواب زیبایی

دکتر "دوریس دی" متخصص پوست دانشگاه نیویورک می گوید که هنگامی که یک شب بدون خواب را گذرانده ایم و خوب نخوابیده ایم بی اراده بیشتر اخم کنیم و هنگام تماشای محیط اطراف نیز چشمانمان را ریز تر می کنیم. این موارد باعث می شود که چشم ها قرمز شوند و به خاطر اخم کردن بین ابروها و گوشه لب هایمان هم خط بیفتد و در نتیجه ظاهر مان پیرتر , بی حال تر و بی حوصله تر به نظر برسد.

وقتی بیخوابی کشیده اید هنگامی که بقیه به شما نگاه می‌کنند فکر می‌کنند که شاید مریض هستید و یا حوصله ندارید. این موارد در مدت زمان طولانی روی اعتماد به نفس شما و جذابیت تان تاثیر می‌گذارد و حتی ممکن است در محل کار نیز روی عملکرد شما تاثیر منفی بگذارد. هیچکس مایل نیست که یک مسئولیت سنگین را به یک کارمند یا فرد خسته و مریض بسپارد. چه برسد به اینکه بخواهد همچنین فردی را به مذاکرات مهم برای بیزینس دعوت کند و یا با همچین فردی وارد رابطه شود.

مورد ششم : تاثیر گذاری بیشتر محصولات پوستی

خواب زیبایی

اگر نمی دانستید باید شما را در جریان بگذاریم که سلول‌های پوستی شب‌ هنگام و موقع خواب است که خودشان را بازسازی می کنند. زیرا که در آن تایم از شبانه روز است که نیاز نیست در برابر نور خورشید از خودشان محافظت کنند و یا با رادیکال های آزاد و آلودگی هوا مبارزه کنند. در واقع شب هنگام وقت استراحت سلول‌های پوستی است و اگر خوب بخوابید و گردش خون سریع تری داشته باشید در این تایم از شب محصولاتی که روی صورتتان برای مراقبت از پوست نیز گذاشته اید به خاطر گردش خون و همچنین بازیابی شدن سلول‌ های پوستی بهتر عمل می‌کنند و تاثیر بیشتری روی پوستتان می گذارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو