فواید یخ درمانی برای پوست و زیبایی

فواید یخ درمانی برای پوست و زیبایی


منبع: زیبامون

197

1398/11/1

15:24


در این مقاله از زیبامون دات کام می خواهیم شما را با یخ درمانی و روش های آن برای ترمیم و مراقبت از پوست آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

فواید یخ درمانی برای پوست و زیبایی

یخ درمانی یکی از تکنیک های نوآورانه و مدرن مراقبت از پوست است که اگر به خوبی و با روش‌های مناسب دنبال شود می‌تواند روی زیبایی شما تاثیر بسزایی بگذارد. شما می توانید از یخ درمانی برای سفت کردن پوست تان، کاهش وزن و همچنین روشن کردن و محکم کردن پوست صورت نیز استفاده کنید. در این مقاله می خواهیم به فواید یخ برای مراقبت از پوست صورت بپردازیم با زیبامون همراه باشید.

فواید کلی یخ برای بدن و پوست صورت

یخ درمانی

یخ قابلیت این را دارد که در عمل چربی سوزی به شما کمک بسزایی کند و باعث شود وزن از دست بدهید. همچنین می توانید برای سفت کردن پوست تان و ترمیم سلولهای آن نیز از یخ استفاده کنید. با کمک یخ جریان خون شما بهبود پیدا می‌کند و همچنین پوست روشن تری خواهید داشت. یخ درمانی در کاهش وزن به شدت موثر است و به تازگی روش های کاهش وزنی که با کمک یخ انجام می شوند توانسته‌اند جای خود را در میان سایر روش‌های کاهش وزن به شدت باز کنند. همچنین یخ برای پوست صورت فواید به شدت فراوانی دارد که آنها را برایتان در ادامه لیست می کنیم. ولی در ابتدا بهتر است به دلایل محبوبیت این روش بپردازیم.

یخ درمانی به چه علت محبوب است؟ 

یخ درمانی

  • یخ درمانی به شدت ارزان است و ساده.
  • انجام ان تلاش خاصی نمیخواهد و سریع میتوانید ان را یاد بگیرید.
  • تاثیر آن صد در صد است و توصیه شده که انجام شود.
  • در اینترنت میتوان برای آن کلی مطلب و مقاله پیدا کرد.
  • طبیعی است و هیچ چیز شیمیایی ای در ان نیست.
  • یک روش منطقی و مفید است که در نوع خود بی نظیر میباشد.

اما لازم است تاکید کنیم که قبل از استفاده از یخ و هرگونه بهره برداری از آن باید به بعضی نکات توجه کنید.

  • مورد اول این است که شما نباید به هیچ وجه یخ را مستقیماً روی پوست صورت خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود موی رگ های زیر پوست شما پاره شوند. برای اینکه از پاره شدن مویرگ ها جلوگیری کنید، بهترین روش هنگام یخ درمانی این است که یخ را در میان پارچه ای بپیچید و آن را به صورت مورب روی پوست صورت تان ماساژ دهید. هنگام یخ درمانی لازم است که پوست صورت شما تمیز باشد و روی آن مواد آرایشی وجود نداشته باشند زیرا که هر نوع کرم یا ماده آرایشی باعث می شود که تاثیر یخ درمانی روی پوست شما کم شود.
  • هنگام یخ درمانی پوست شما خیس می شود و بهتر است که بگذارید به روش طبیعی خشک شود و خودتان آن را خشک نکنید. اگر تمام توصیه‌های گفته شده را به خوبی دنبال کنید می‌توانید از یخ بهترین استفاده را برای کمک به پوستتان ببرید.

چرا یخ درمانی؟

یخ درمانی

دلایلی که باعث میشود شما بخواهید از یخ برای مراقبت از پوستتان استفاده کنید بسیار زیاد هستند اما بعضی از آنها از بقیه برجسته تر هستند که آن ها را در اختیارتان می گذاریم.

  • کاهش دادن درد به طور موقت با کمک از کار انداختن فعالیت های نورون های عصبی
  • کاهش دادن ورم و تورم با کمک به کاهش فشار خون و جریان گردش خون
  • افزایش دادن سرعت بهبود زخم با تحریک کردن سلول های پوستی
  • کمک به کاهش ورم و پف کردگی دور چشم ها
  • کاهش چربی پوست با پر کردن منافذ پوستی و کوچک کردن آنها
  • کاهش میزان آکنه و جوش های پوستی
  • کاهش اثرات آفتاب سوختگی و سوختگی پوست به طور کلی
  • کاهش ورم ها و تورم های پوستی و همچنین جوش ها و جای نیش حشرات
  • کاهش نشانه های بالا رفتن سن و پیری مانند چین و چروک و خط های افتاده روی پوست
  • افزایش درخشش شادابی و طراوت پوست

چگونه از یخ برای پوست صورتمان استفاده کنیم

یخ درمانی

متخصصان پوست می‌گویند که برای استفاده از یخ و روش‌های متفاوت یخ درمانی بهتر است که 4 یا 5 مکعب یخی را در یک پارچه پنبه ای بپیچید و با کمک آنها صورتتان را ماساژ دهید. این ماساژ ها می توانند هر روزه چند بار انجام شود و در ناحیه خط فک و چانه ها، لبها ،بینی ،گونه ها و پیشانی اعمال شوند. ماساژ با یخ پوست این نواحی را محکم میکند و همچنین آنها را درخشنده می سازد.

استفاده از یخ برای پف زیر چشم ها

تعداد زیادی از کلینیک های زیبایی و متخصصان پوست اعلام کردند که استفاده از یخ درمانی و کمپرس سرد برای از بین بردن تیرگی و پف زیر چشم‌ها به شدت کارآمد است. بعضی ها از آنها همچنین باور دارند که باید از یخی که با آب درست شده برای این کار استفاده کرد، ولی بعضی از متخصصان میگویند که استفاده از یخ هایی که با چای سبز و یا نوشیدنی های کافئین دار ساخته شده اند می تواند تاثیر بهتری نیز داشته باشد. در این روش نیز شما باید یخ را در یک پارچه تمیز پیچیده و روی پوست زیر چشم تان قرار دهید و به آرامی پوست زیر چشم تان را با آن ماساژ دهید تا تاثیر بهتری بگذارد.

استفاده از یخ درمانی برای آکنه و جوش های پوستی

یخ درمانی

متخصصان پوست و زیبایی باور دارند که استفاده از یخ درمانی می‌تواند تاثیر به شدت خوب و بسزایی در کاهش آکنه و جوش های پوستی بگذارد. در این روش یخ به پوست شما کمک می کند که التهاب کمتری داشته باشد و همچنین منافذ پوست را کوچک تر کرده و بسته می‌کند ، در نتیجه پوست شما روغن و چربی کمتری تولید می کند و کمتر جوش می زنید.

اگر قصد دارید از یخ درمانی و مکعب های یخی برای کاهش آکنه استفاده کنید توجه به این نکته ضروری است که باید زود به زود یخ مورد استفاده و پارچه ای که از آن برای نگه داشتن یخ ها نیز استفاده می کنید را عوض کنید. زیرا در غیر این صورت باکتری های موجود در جوش‌ها روی پوستتان پخش می‌شود و باعث می‌شوند جوش ‌ها به نقاط جدید نیز منتقل شود و یخ درمانی تاثیر زیادی برایتان نخواهد داشت.

یخ درمانی به کمک یخ های میوه ای و گیاهی

احتمالاً وقتی اسم یخ درمانی را می شنوید ناخواسته به اینکه مکعب های یخی که قرار است استفاده کنید باید از جنس آب باشند به سرتان میزند. اما تعداد زیادی از متخصصان پوست و زیبایی باور دارند که اگر در مکعب های یخی که برای یخ درمانی آماده می کنید آلوئه ورا و یا چای سبز اضافه کنید و با کمک آنها یخ های خودتان را آماده کنید، می تواند برای پوستتان حتی مفیدتر باشد و از یخ ساده بهتر روی پوستتان تاثیر می گذارند.

طرز تهیه یخ الوئه ورا برای پوست

یخ درمانی

در بین پزشکان و متخصصان پوست آلوئه ورا به شدت محبوب می باشد و برای موارد زیادی از شرایط و مشکلات پوستی استفاده می شود. اما هیچ گونه مدرک ثبت شده ای برای اینکه آلوئه ورا قدرت ترمیم زخم ها را دارد در دسترس نیست. ولی به هر حال این ماده و گیاه به شدت پر مصرف است.متخصصان پوست باور دارند که حتی آلوئه ورا به صورت یخ زده نیز هنوز هم قابلیت های معجزه آسای خود را داراست و می‌تواند پوست شما را نرم کرده، آفتاب سوختگی را التیام دهد و از بروز آکنه نیز جلوگیری کند.

شما در دو روش می توانید از آلوئه ورا در یخ درمانی استفاده کنید.در روش اول می‌توانید آلوئه ورا را با آب مخلوط کرده و به کمک آن مکعب های یخی درست کنید و در روش دوم می‌توانید ژل آلوئه ورا را به پوستتان مالیده و سپس از یخ ساده برای یخ درمانی استفاده کنید. مشخص نیست که کدام حالت و روش کاربردی تر است اما هر دوی آنها فواید خود را دارند.

روش استفاده از چای سبز یخی برای درمان پوست و یخ درمانی

یخ درمانی

مطالعاتی که در سال 2013 در یک مجله گیاه شناسی در کشور انگلستان چاپ شد اعلام کرد که موادی که درون چای سبز وجود دارند قابلیت آنتی باکتریال و آنتی اکسیدان دارند. بسیاری از متخصصان پوست توصیه می کنند که در هنگام استفاده از یخ درمانی به جای استفاده از یخ ساده بهتر است که از مکعب هایی که از چای سبز یخ زده شده تشکیل شده اند استفاده کنید. در این حالت شما هم از فواید یخ استفاده می برید و هم این که چای سبز باعث می شود که ویروس ها و باکتری های روی پوستتان کشته شود و میزان جوشهای صورتتان کاهش پیدا کرده و پوستتان در برابر آکنه نیز مقاوم تر شود.

نکاتی که قبل از یخ درمانی باید به آنها توجه کنید.

 قبل از اینکه از روش یخ درمانی برای پوست تان استفاده کنید بهتر است این مسئله را با دکتر و متخصص پوست خود تان در میان بگذارید ممکن است که دکتر شما از شرایط پوستتان بیشتر از خودتان آگاه باشند و بتوانند شرایط آن را با شما نیز در میان بگذارد و به شما نشان دهند که استفاده از این روش برای پوست شما مفید است یا زیان آور. اگر دکترمتخصص پوستتان به شما برای استفاده از روش های درمانی وابسته به یخ چراغ سبز داد و مطمئن شدید که استفاده از یخ درمانی برایتان هیچگونه ضرری ندارد نکات زیر را نیز با دقت بخوانید.

  • یک :  از یک جا یخی ثابت و انتخاب شده برای درست کردن مکعب های یخی که برای صورتتان از آنها استفاده می کنید استفاده کنید و آن جا یخی را مخصوص این مسئله کنار بگذارید و زود به زود آن را بشویید.
  • دو : همیشه قبل از اینکه از یخ درمانی استفاده کنید و مکعب های یخی را روی پوستتان قرار دهید و مطمئن شوید که پوستتان کاملا تمیز و شسته شده است و روی آن هیچ اثری از کرم و مواد شیمیایی و آرایشی وجود ندارد مواد آرایشی و کرم ها باعث می شود که منافذ پوستتان پر شده باشد و در نتیجه یخ درمانی در این حالت بی فایده می شود.
  • سه : همیشه یک دستمال یا حوله تمیز هنگام یخ درمانی کنارتان بگذارید که هنگامی که یخ روی پوستتان آب می شود و شروع به چک میکند بتوانید سریعا آن را پاک کنید. همچنین پارچه ای که از آن برای پیچیدن یخ ها استفاده می کنید باید تمیز باشد و ترجیحا پنبه ای باشد و زود به زود آن را شسته باشید.

یخ درمانی

  • چهار :  همیشه و همیشه بین پوستتان و یخ باید یک مانع پارچه قرار دهید هیچ وقت یخ را بدون مانع روی پوستتان نگذارید. این مسئله به مویرگ های پوستی شما آسیب می‌زند و همچنین می‌تواند باعث شود دستانتان نیز حین نگه داشتن یخ آسیب ببینند.
  • پنج : هرگز یخ را برای مدت طولانی روی پوست تان نگه ندارید .این مسئله که پوست شما برای یک تایم طولانی در معرض یخ و سرمای آن قرار بگیرد باعث می‌شود که پوستتان یخ سوخته شود. فقط حرارت نیست که می‌تواند پوست شما را بسوزاند و یخ نیز این قابلیت را دارد پوست را بسوزاند، در نتیجه مراقب این که پوست آسیب پذیر تان را بیش از حد در معرض یخ و سرمای آن نیز قرار ندهید نیز باشید.

امیدواریم با کمک این مقاله توانسته باشیم شما را به خوبی با یخ درمانی و شیوه های آن اشنا کرده باشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو