جایزه‌ای که کارگردان فرانسوی به ژولیت بینوش تقدیم کرد

منبع: ایران آرت

217

1398/11/1

16:00


در مراسمی که برای تجلیل از اولیویه آسایاس کارگردان فرانسوی به دلیل جایگاهش در ارایه سینمای فرانسه در مرزهای بین‌المللی برگزار شد، وی جایزه‌اش را به ژولیت بینوش بازیگر تقدیم کرد.

ایران آرت، اولیویه آسایاس جایزه سینمای فرانسه ۲۰۲۰ را برای تاثیرش بر سینمای فرانسه از "یونی فرانس" دریافت کرد.

در این مراسم که از این کارگردان فرانسوی برای ارایه درخشان سینمای کشورش در عرصه بین‌المللی تجلیل می‌شد، وی جایزه‌اش را به ژولیت بینوش تقدیم کرد و گفت بدون وی و شهرت بین‌المللی این بازیگر مطرح، این فیلم‌ها تا این حد موفق نمی‌شدند.

آسایاس با بینوش در فیلم‌های "ساعت‌های تابستان"، "ابرهای سیلس ماریا" و "غیرداستانی" همکاری کرده است در حالی که ژولیت بینوش جایزه "یونی فرانس" را پیشتر برای همین اثرگذاری دریافت کرده است.

به گزارش مهر، آسایاس گفت: مطمئنم که برای موفقیت این فیلم‌ها باید از بینوش و شهرت بین‌المللی او تشکر کنم. در عین حال از ایزابل هوپر هم تشکر می‌کنم که در فیلم "سرنوشت احساساتی" در سال ۲۰۰۰ با من همکاری کرد.

جدیدترین فیلم آسایاس با عنوان "شبکه زنبورها" تریلری سیاسی در کوبا با بازی پنه‌لوپه کروز و ادگار رامیرز ساخته شده است.

این کارگردان در سخنرانی‌اش همچنین درباره تاثیر موج نوی فرانسه بر کارهایش صحبت کرد و گفت بدون موج نو، سینمای فرانسه هرگز آنچه حالا هست نمی‌بود زیرا موج نو نه فقط سینمای فرانسه را نو کرد بلکه ایده سینمای آزاد را به همه دنیا ارایه داد.

"غیرداستانی" در سال ۲۰۱۹ در بازار بین‌المللی بیش از آنچه در فرانسه بلیت فروخت، موفق به فروش شد.

از دیگر فیلم‌های اولیویه آسایاس ۶۴ ساله در سال‌های اخیر می‌توان به "مامور خرید شخصی"، "چیزی در هوا" و "عاشق دیوانه" یاد کرد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو