خواص دمنوش دارچین و مهمترین مزیت های نوشیدن این معجون خوشمزه

خواص دمنوش دارچین و مهمترین مزیت های نوشیدن این معجون خوشمزه


منبع: آرگا

195

1398/11/1

16:02


دمنوش دارچین یکی از مفید ترین و پرکاربردترین دمنوش ها می باشد که در واقع از محبوب ترین دمنوش های بدون کافئین محسوب می شود و خواص دمنوش دارچین برای سلامت بدن بسیار زیاد است که بسیاری از افراد از خواص آن اطلاعی ندارند.

دارچین یکی از انواع ادویه های خوشبو و پر خاصیت است که دمنوش آن یکی از انواع نوشیدنی های مفید و سالم می باشد که از فواید فوق العاده ای بهره مند است و نقش مهمی را در سلامت بدن ایفا می کند در این مقاله به فواید مصرف دمنوش دارچین می پردازیم.

بررسی خواص دمنوش دارچین

بررسی خواص دمنوش دارچین

دارچین یک چاشنی خوش عطر می باشد که به سلامت بدن کمک می کند بنابراین بهتر است از این ادویه در وعده های غذایی تان استفاده کنید زیرا، دمنوش آن نیز مانند بسیاری از دمنوش های دیگر از جمله دمنوش گل محمدی، دمنوش آویشن و دمنوش به لیمو از فواید زیادی برای سلامت بدن برخوردار است که در ادامه شما را با خاصیت های دمنوش دارچین نیز آشنا خواهیم کرد.

تقویت سیستم ایمنی بدن:

دارچین دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است که از سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری می کند و طبق مطالعات انجام شده ممکن است سبب کاهش خطر ابتلا به ویروس ایدز نیز شود، دارچین تاثیر مشابه آنتی بیوتیک و پنی سیلین دارد که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند که در واقع استفاده روزانه از پودر دارچین و عسل سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و از بدن در برابر ویروس ها و باکتری ها محافظت می کند.

کاهش فشار خون بالا:

از جمله خواص دارچین عملکرد هورمون انسولین در بدن را افزایش می دهد و همین امر باعث می شود که بدن به منظور کنترل قند خون به این هورمون نیاز کمتری داشته باشد بنابراین مصرف یک قاشق چای خوری دارچین در روز تاثیر شگفت انگیزی در پایین آودن قند خون بالا دارد.

فواید شگفت انگیز دمنوش دارچین

کاهش علایم پیش از قاعدگی:

مهم ترین خواص دمنوش دارچین به کاهش نشانه های سندوم قبل از قاعدگی، دل درد پریودی، درمان کمر درد و کاهش خونریزی شدید دروان پریودی کمک می کند.

کاهش وزن:

از مفید ترین دمنوش ها به منظور لاغری و کاهش وزن دمنوش دارچین می باشد به منظور بهره مندی از خواص دارچین در زمینه لاغری و کاهش وزن باید مقدار زیادی از آن را مصرف کنید و به یاد داشته باشید که این مقادیر زیاد دارای مقدار فراوان کومارین می باشد که خطر ابتلا به بیماری های کبد و خونریزی را افزایش می دهد.

فواید دمنوش دارچین بر سلامت بدن

بهبود کارایی مغز:

دمنوش دارچین به بهبود عملکرد مغز کمک می کند در نتیجه باعث کاهش خطر ابتلا به پارکینسون و آلزایمر می شود، بنابراین به منظور پیشگیری از آلزایمر استفاده از دمنوش دارچین گزینه بسیار مناسبی است.

کاهش چربی خون:

دمنوش دارچین سبب کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بد خون (LDL) می شود و به کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی کمک می کند.

فواید معجزه آسای دمنوش دارچین

درمان جوش و آکنه:

طبق تحقیقات انجام شده دمنوش دارچین باعث از بین رفتن باکتری هایی می شود که در ایجاد جوش و آکنه نقش داشته اند از این رو به منظور داشتن پوستی به دور از جوش می توانید از خواص دمنوش دارچین بهره مند شوید.

کاهش چین و چروک:

افزایش خاصیت ارتجاعی، تشکیل کلاژن و هیدراتاسیون پوست از دیگر خواص شگفت انگیز دمنوش دارچین می باشد که در نتیجه سبب کاهش چین و چروک می شود و به جوان سازی پوست کمک می کند.

فواید دمنوش دارچین بر سلامت پوست

بهبود عملکرد دستگاه گوارش:

دمنوش دارچین به سلامت دستگاه گوارش کمک کرده و همچنین زخم معده، حالت تهوع و استفراغ را نیز درمان می کند و به طور طبیعی برای درمان اسهال استفاده از دارچین تاثیر شگفت انگیزی دارد.

فواید دیگر دمنوش دارچین

  • پیشگیری از روماتیسم
  • مقاوم کردن بدن در برابر فارانژیت
  • رفع خستگی
  • از بین برنده و تسکین دهنده فشارهای عصبی
  •  پیشگیری از ایجاد تشکیل نیتروز امین در روده ها
  • تقسیم سیستم روده
  •  درمان سردرد ها ناشی از مشغله کاری
  • از بین برنده خستگی ذهن
  • مقاوم کردن بدن در برابر سرطان
  • پیشگیری از ابتلا به میگرن

کاربرد های آرایشی و بهداشتی دارچین

سفید کننده دندان: به منظور جرم گیری و سفید کننده دندان ها یک قاشق مربا خوری پودر دارچین را با دو قاشق مربا خوری داروی گیاهی به نام کف دریا ترکیب کرده سپس ابتدا مسواک را خیس کرده و به پودر به دست آمده آغشته کنید سپس بر روی دندان ها بزنید روزی دو بار از این روش استفاده کنید تا دندان های سفید و درخشانی داشته باشید.

دهانشویه : نصف قاشق چای خوری پودر میخک را با یک قاشق چای خوری پودر دارچین ترکیب کرده سپس مسواک تر را به مخلوط به دست آمده آغشته نمایید و آن را به دندان ها و داخل دهان بکشید و از آن به عنوان دهان شویه روزی یک بار استفاده کنید.

آشنایی با خواص دمنوش دارچین

طرز تهیه دمنوش دارچین

  • مواد لازم : دو قاشق غذا خوری چوب دارچین
  • عسل : دو قاشق مربا خوری به ازای هر لیوان
  • آب جوش : سه لیوان

برای تهیه دمنوش دارچین ابتدا دارچین را شسته سپس به آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بر روی حرارت ملایم دم بکشد سپس دم کرده را داخل لیوان ریخته و به آن عسل اضافه کنید سپس آن را به آرامی بنوشید البته می تواند آن را با لیمو ترش نیز میل کنید.

طرز تهیه دمنوش دارچین

موارد منع مصرف

۱.مصرف دارچین در دوران شیردهی توصیه نمی شود.

۲.افرادی که به این ادویه آلرژی دارند باید از آن استفاده نکنند.

۳.بهتر است در دوران بارداری دارچین مصرف نکنید یا مصرف آن را محدود کنید زیرا، سبب زایمان زودرس می شود.

۴.در مصرف آن دقت کنید زیرا، این ادویه پرکاربرد نیز مانند هر ماده دیگری در صورت زیاده روی در آن عوارضی را به دنبال خواهد داشت.

موارد منع دمنوش دارچین

فواید غذایی دارچین

  • کربوهیدرات : ۸۱ گرم
  • چربی : ۱.۲ گرم
  • فیبر : ۵۳ گرم
  • کالری : ۲۴۷
  • قند : ۲.۲ گرم
  • پروتئین : ۴ گرم

مضرات زیاده روی در مصرف دارچین

۱.در صورت مصرف دارو های دیابتی در مصرف دارچین احتیاط کنید زیرا، زیاده روی در مصرف این ادویه پر خاصیت سبب پایین آوردن شدید قند خون می شود.

۲.مالیدن دارچین بر روی پوست سبب تحریک پوست و ایجاد واکنش های آلرژیک می شود.

۳. زیاده روی در مصرف دارچین سبب ایجاد زخم دهان و مشکلات تنفسی می شود.

هشدار: دارچین دارای طبیعت گرم است به همین دلیل در افراد با مزاج گرم باعث خارش بدن، خارش گلو و گوش، خشکی پوست و… می شود، بنابراین با توجه به مزاج تان از دارچین و دمنوش آن استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو