ساقدوش کیست و چه وظایفی دارد؟

ساقدوش کیست و چه وظایفی دارد؟


منبع: زیبامون

494

1398/11/1

19:22


در این بخش از زیبامون به تمام چیزهایی که لازم هست ساقدوش عروس و داماد در مراسم عروسی انجام دهند، اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.

ساقدوش کیست و چه وظایفی دارد؟

برگزاری یک مراسم عروسی باشکوه و به یادموندنی، دارای جزئیات خیلی زیادی هست و اگه بتونید برنامه ریزی خوب و دقیقی در رابطه با نحوه برگزاری مراسم عروسی خود داشته باشید، مطمئنا مراسمی بی نظیر و عالی خواهید داشت که همیشه در ذهن ها باقی می ماند و تا مدت ها صحبت از مراسم عروسی شما و خاطراتی که برای مهمانان داشته است، نقل مجالس خواهد بود!

در کنار تمام جزئیات و کارهایی که باید قبل از برگزاری مراسم عروسی انجام بشه، برنامه ریزی در رابطه با ساقدوش عروس (Bridesmaid) و ساقدوش داماد (Groomsmanیکی از کارهای لذت بخشی هست که نه تنها عروس و داماد در رابطه با آن ذوق و شوق خواهند داشت بلکه دوستان و اقوام درجه یک که احتمال داره به عنوان ساقدوش عروس و داماد انتخاب بشن هم از این بابت خوشحال بوده و تمایل دارند در رابطه با این کار، به عروس و داماد کمک کرده و هم فکری کنند.

اگر از شما خواسته شده است تا در روز عروسی به عنوان ساقدوش عروس یا داماد حضور داشته باشید، باید بهتون تبریک بگیم! چرا که این کار میتونه جز لذت بخش ترین و به یادموندنی ترین کارهایی باشه که در روز عروسی دوست صمیمی خود انجام میدید! سوالی که در این مواقع پیش میاد این هست که وظیفه ساقدوش چی هست و در روز عروسی باید چه کارهایی انجام بده؟

ما در این بخش از زیبامون دات کام به تمام چیزهایی که لازم هست در رابطه با ساقدوش عروس و داماد، وظایف ساقدوش ها، مدل لباس ساقدوش عروس و داماد و ... پرداخته ایم که میتونید با استفاده از این نکات و راهنمایی ها، مراسم عروسی خودتون رو به بهترین شکل ممکن برگزار کنید. با ما همراه باشید.

 

ساقدوش کیست؟

ساقدوش در واقع همراهان عروس و داماد هستند که از قبل مراسم عروسی و تا روز مراسم همراه این زوج بوده و در تمام فعالیت ها، برنامه ریزی ها و کارهای مربوط به روز عروسی حضور داشته و به عروس و داماد دلگرمی و مشورت می دهند. ساقدوش ها میتونن از 2 نفر تا تعداد خیلی بیشتر متغیر باشند و معمولا از دوستان صمیمی و یا اقوام درجه یک عروس و داماد انتخاب میشن.

معمولا لباس های یک رنگ و یک مدل برای ساقدوش ها انتخاب میشه و در عکس ها و فیلم های روز عروسی حضور پررنگی دارند و باعث میشن تا این فیلم ها و عکس ها بسیار متفاوت تر و جذاب تر باشن.

 

ساقدوش عروس و داماد

 

وظایف ساقدوش عروس و داماد قبل از مراسم عروسی

اینکه به عنوان ساقدوش در کنار عروس و داماد بایستید و در عکس ها و فیلم های روز عروسی حضور پر رنگی داشته باشید، یکی از ساده ترین وظایف شما خواهد بود. ساقدوش عروس و داماد باید در مراسم عروسی کارهای مهم تری هم انجام بده که در ادامه به برخی از این وظایف و کارها قبل از مراسم عروسی اشاره کرده ایم:

 

در کنار عروس و داماد باشید

همه ما می دونیم که برنامه ریزی برای مراسم عروسی، یکی از کارهای استرس زا هست. بنابراین شما به عنوان ساقدوش عروس، یک مسئولیت بزرگ به گردن دارید. بهتره در تمام مواقعی که عروس و داماد به شما نیاز دارند در کنار اونها حضور پیدا کنید و برای برگزاری مراسم عروسی با اونها هم فکری کرده و بهشون مشورت بدید. البته گاهی اوقات همین که شما در کنار عروس و داماد حضور داشته باشید کفایت میکنه و باعث میشه تا اونها احساس راحتی و قوت قلب بیشتری پیدا کنند.

 

برای انجام کارهای ریز و درشت قبل از عروسی اماده باشید

برنامه ریزی در رابطه با تعداد مهمان های مراسم عروسی، آماده کردن کارت دعوت عروسی و رسوندن کارت ها به مهمانان، آماده کردن لیست کارهای عروس و داماد و یادآوری کردن جزئیات مربوط به مراسم عروسی یکی دیگر از وظایفی هست که ساقدوش ها میتونن به طور افتخاری بر عهده بگیرند و خیال عروس و داماد رو از این کارهای کوچک و بزرگ راحت کنند.

 

بهترین مکان برای سفر ماه عسل و هتل رو پیدا کرده و رزرو کنید

شما میتونید با مشورت عروس و داماد، بهترین و مناسب ترین مکان برای سفر ماه عسل بعد از عروسی رو انتخاب کنید و کارهای مربوط به رزرو بلیط، رزرو هتل و ... انجام بدید. البته میتونید این کار رو به صورت سورپرایز هم انجام بدید و به عنوان کادوی عروسی به عروس و داماد هدیه بدید.

 

لباس، کفش، اکسسوری و ... مربوط به خودتون رو به موقع خریداری کنید

بهتره با عروس و داماد در رابطه با مدل و رنگ لباس ساقدوش مشورت کنید و بعد از تصمیم گیری نهایی، به سراغ اماده کردن و خرید این لباس ها بروید. این خریدها رو به هیچ عنوان به روزهای آخر موکول نکنید و در فرصت مناسب این کار رو انجام بدید تا هم خودتون استرس نداشته باشید و هم استرس اضافی به عروس و داماد وارد نشه.

 

لباس ساقدوش عروس

 

در هنگام خرید لباس عروس و داماد همراهشان باشید

خرید یا اجاره لباس عروس یکی از تجربه های منحصر به فرد برای عروس خانم هاست و احتمالا تعداد افرادی که قرار هست با عروس و داماد برای این خرید مهم همراه باشند متفاوت خواهد بود. اگر شما سلیقه عروس خانم رو خوب میشناسید و در بسیاری از مواقع با همدیگه خرید می کردید بهتره در هنگام خرید لباس عروس هم همراهش باشید. البته بهتره برای این همراهی هیچگونه اصراری نداشته باشید و فقط زمانی که از شما خواسته شد، با او همراه شوید.

بهتره شما به عنوان همراه عروس، جدیدترین مدل ها و ژورنال های لباس عروس رو ببینید و با آگاهی کامل برای انتخاب لباس عروس بروید. فقط این موضوع رو در نظر داشته باشید که هرگز در رابطه با قیمت و مدل لباس عروس نظر خودتون رو ارائه ندید و فقط زمانی که از شما پیشنهاد و یا نظری پرسیده شد در کمال احترام با عروس و داماد همفکری و مشورت داشته باشید.

 

وظایف ساقدوش عروس و داماد در هنگام آماده شدن و پیش از مراسم

 

زودتر از عروس و داماد حاضر شوید

بهتره که شما قبل از شروع مراسم عروسی و حتی از قبل از اماده شدن عروس و داماد به طور کامل حاضر باشید. پوشیدن لباس، آرایش صورت و مدل مو از جمله کارهایی هستند که باید با برنامه ریزی انجام بدید تا سر وقت حاضر بشید. این حاضر بودن شما کمک میکنه تا هم به موقع به فیلمبرداری و عکاسی برسید و هم اینکه استرس شما و عروس و داماد هم کمتر خواهد شد.

 

لباس ساقدوش شیک با رنگهای پاستیلی

 

عروس و داماد را آرام و خوشحال نگه دارید

روز عروسی فشار و استرس خیلی زیادی رو به عروس و داماد وارد میکنه و عصبی شدن عروس و داماد در روز عروسی بسیار طبیعی هست. اگر شما بتونید استرس و تنش رو به حداقل برسونید، یک کار طلایی انجام داده اید. شوخی های بامزه، پخش کردن آهنگ های مورد علاقه عروس و داماد، دور کردن افراد مداخله گر و استرس زا و ... جز کارهایی هست که باید به عنوان ساقدوش انجام بدید تا عروس و داماد در آرامش باشند.

 

میان وعده را فراموش نکنید

معمولا عروس خانم ها از صبح زود باید برای اماده شدن به آرایشگاه بروند و ممکنه استرس و عجله در این کار باعث بشه تا غذا خوردن رو فراموش کنند. یکی از وظایف اصلی شما به عنوان ساقدوش عروس این هست که غذای مورد علاقه، نوشیدنی و میان وعده مورد علاقه عروس خانم یا داماد رو آماده کنید و به موقع در اختیارش قرار بدید. 

 

به عروس کمک کنید تا لباس عروس بپوشد

پوشیدن لباس عروس یکی از لذت بخش ترین کارهاست و معمولا عروس خانم ها در هنگام پوشیدن لباس استرس پیدا می کنند. بهتره شما به عنوان ساقدوش به عروس کمک  کنید تا لباس عروس بپوشه. تمام قسمت های لباس رو با دقت مرتب کنید و ظاهر آراسته ای رو برای عروس خانم ایجاد نمایید.
 

همراهی ساقدوش با عروس

 

لوازم ضروری در کیف خود داشته باشید

در روز عروسی ممکنه هر اتفاقی ایجاد بشه که امیدواریم برای شما هیچ اتفاقی نیوفته. اما برای اینکه خیالتون راحت باشه بهتره یک سری وسیله ضرروی مثل قرص مسکن، نخ و سوزن، دستمال مرطوب، چسب زخم و ... رو در کیف خودتون داشته باشید تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار بدید. البته ممکنه به هیچ یک از این موارد نیازی پیدا نکنید اما مهم اینه که از همه جهت آماده باشید.

 

وظایف ساقدوش در مراسم عروسی

 

با سایر ساقدوش ها و عروس و داماد هماهنگ باشید

بهتره تمام کارهایی که باید در طول برگزاری مراسم عروسی انجام بشه رو هم با سایر ساقدوش ها و هم با عروس و داماد هماهنگ کنید. اینکه چه زمانی قرار هست عکاسی و فیلم برداری کنید، چه زمانی باید وارد سالن شوید، چه زمانی قرار هست در کنار عروس و داماد بایستید و ... جزئیاتی هستند که باید قبل از شروع مراسم عروسی با یکدیگر هماهنگ کنید تا مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار بشه.

 

در کنار عروس بایستید

دلیل اصلی که از شما خواسته شده تا به عنوان ساقدوش در مراسم عروسی حضور داشته باشید این هست که به عنوان یک همراه در کنار عروس بایستید. پس لازمه در کنار عروس بایستید، دسته گل خودتون رو پایین نگه دارید و لبخند به لب داشته باشید. البته ساقدوش باید تمام حواسش به عروس باشه و مرتب بودن تور و لباس عروس، راحت بودن عروس و داماد در جایگاه و ... همگی جز مواردی هست که باید حسابی بهش توجه داشته باشید.

 

ساقدوش عروس با لباس سبز

 

مراسم عروسی را گرم نگه دارید

بهتره با مهمان ها صمیمی برخورد کنید، دوستان و مهمانان اختصاصی عروس و داماد را به سایرین و فامیل ها معرفی کنید و با رقصیدن، دست زدن و ... مجلس عروسی رو گرم نگه دارید تا سایر مهمان ها هم به شما بپیوندند.

 

از عروس و داماد پذیرایی کنید

در طول مراسم عروسی، حواستان به عروس و داماد باشد و میوه، شیرینی یا نوشیدنی رو در اختیارشون قرار بدید و از اونها پذیرایی کنید. زیرا عروس و داماد در مراسم عروسی بسیار پر هیجان بوده و ممکنه اصلا به فکر خوردن چیزی نباشند.

 

عروس و داماد رو برای رفتن به خانه یا ماه عسل همراهی کنید

وطیفه نهایی شما این هست که بعد از تموم شدن مراسم، عروس و داماد را تا رفتن به خانه خود یا ماه عسل همراهی کنید و براشون آرزوی خوشبختی داشته باشید. این کار شما همیشه در ذهن عروس و داماد باقی خواهد ماند!

 

همراهی ساقدوش ها با عروس و داماد

 

مدل جدید لباس ساقدوش عروس و داماد

 

ساقدوش عروس با لباس زرشکی

 

ساقدوش عروس با لباس زرشکی

 

ساقدوش داماد با کت و شلوار

 

ساقدوش داماد با کت و شلوار

 

ساقدوش عروس با لباس گیپوری شیک

 

ساقدوش عروس با لباس گیپوری شیک

 

ساقدوش های داماد

 

ساقدوش های داماد

 

ساقدوش عروس با لباس لمه طلایی

 

ساقدوش عروس با لباس لمه طلایی

 

عکس داماد با ساقدوش ها

 

عکس داماد با ساقدوش ها

 

لباس ساقدوش عروس به رنگ سورمه ای

 

لباس ساقدوش عروس به رنگ سورمه ای

 

عکس با مزه از داماد و ساقدوش ها

 

عکس با مزه از داماد و ساقدوش ها

 

موزیک های عالی برای عروسی

 

دانلود آهنگ مو مشکی از گرشا رضایی برای عروسی (کلیک کنید)

دانلود آهنگ چه چیزی تو عمق چشاته از احسان خواجه امیری برای رقص تانگو (کلیک کنید)

دانلود آهنگ کی بهتر از تو عارف برای رقص عروس و داماد (کلیک کنید)

دانلود آهنگ شب رویایی آرون افشار برای مراسم عروسی (کلیک کنید)

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو