طرز تهیه ترشی زرشک و چند نکته کلیدی برای ایجاد طعم ایده آل در آن

طرز تهیه ترشی زرشک و چند نکته کلیدی برای ایجاد طعم ایده آل در آن


منبع: آرگا

180

1398/11/1

20:38


در این بخش از آشپزی مجله آرگا با طرز تهیه ترشی زرشک خوشمزه و خوش طعم آشنا خواهید شد که امیدواریم با توجه به ترفندهای ذکر شده بتوانید ترشی لذیذی را در منزل تهیه کنید.

زرشک از انواع میوه های خوشمزه و ترش است که برای پخت غذاهای مختلف از آن استفاده می شود همچنین به کمک زرشک می توانید لواشک و مربا و ترشی و مارمالاد و آب زرشک را تهیه نمایید.

برای جلوگیری از پلاسیده شدن میوه های درون یخچال بهتر است به کمک آن ها ترشی یا مربا تهیه کنید. ترشی آلبالو و ترشی بامیه و ترشی انار و ترشی زرشک از انواع خوشمزه ترین ترشی ها محسوب می شوند و شما می توانید این نوع ترشی ها را به کمک ترفندهای مخصوصی که دارند به راحتی تهیه نمایید.

طرز تهیه ترشی زرشک در منزل

مواد لازم

  • سرکه سفید
  • زرشک تازه
  • آب

طرز تهیه ترشی زرشک تازه

برای تهیه ترشی زرشک تازه ابتدا زرشک را به خوبی پاک نمایید و آن را بشویید. زرشک های شسته شده را درون آبکش بریزید و دستمال حوله ای را روی آن ها پهن کنید تا زرشک ها خشک شوند و آب اضافه آن ها گرفته شود.

مقداری از زرشک را بدون اینکه پاک نمایید بشویید و کمی آب روی آن بریزید سپس زرشک را روی حرارت کم شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید زرشک ها به مدت ۶۰ دقیقه بجوشند و آب آن ها بیرون آید سپس آب زرشک جوشیده شده را صاف نمایید و به نسبت مساوی آب زرشک جوشیده شده را با سرکه سفید ترکیب نمایید.

دستور تهیه ترشی زرشک در منزل

به ازای هر لیتر مخلوط آب زرشک و سرکه یک قاشق غذاخوری نمک و دو قاشق غذاخوری شکر به آن بیفزایید سپس ترکیب را روی حرارت گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسد و حرارت شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا مخلوط مواد مقدار کمی خنک شوند.

در این مرحله از طرز تهیه ترشی زرشک ، زرشک های خشک شده و تمیز را درون ظرف تمیز و درب داری بریزید سپس محلول آب زرشک و سرکه را به آن بیفزایید و درب ظرف را به صورت محکم ببندید. ظرف حاوی ترشی را به صورت برعکس روی سطحی صاف نظیر میز یا کابینت قرار دهید و آن را به مدت ۲۴ ساعت کامل به همین شکل نگه دارید و بعد از مدت زمان شده ظرف را در جای خشک و خنک قرار دهید و بعد از گذشت یک هفته ترشی را سرو کنید.

ترشی زرشک خوش طعم

نکات طلایی برای تهیه ترشی زرشک

۱. ترشی زرشک را می توانید به کمک خوشه های زرشک تهیه نمایید زیرا بدین ترتیب دانه های زرشک سالم تر می مانند و له نمی شوند و ترشی ظاهری زیباتر پیدا می کند.

۲. اگر تمایل دارید ترشی زرشک را به کمک خوشه های زرشک تهیه نمایید بهتر است خوشه ها را به همان صورت درون ظرف سرو قرار دهید.

۳. در زمان ریختن دانه های زرشک درون شیشه ترشی باید دقت نمایید زیرا دانه ها حساس هستند و ممکن است به آن ها آسیب وارد شود.

ترشی زرشک خوش طعم

۴. به جای ترکیب کردن آب زرشک جوشیده و سرکه می توانید فقط از سرکه استفاده نمایید که در این صورت طعم ترشی نیز ترش تر می شود همچنین می توانید به جای استفاده از ترکیب آب جوشیده با سرکه از مخلوط سرکه با آب معمولی استفاده نمایید.

۵. توجه داشته باشید که محلول سرکه باید خنک شود سپس آن را روی زرشک بریزید.

۶. ترشی را بعد از اینکه جا افتاد درون یخچال نگهداری نمایید.

ترشی زرشک خوش طعم

در این مطلب با نحوه درست کردن ترشی زرشک خوشمزه و خوش طعم آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این ترشی نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو