غذاهای خاصی که فقط در ایرلاین های بزرگ می توان تجربه کرد!

منبع: همگردی

109

1398/11/1

23:46


یکی از مهم ترین عواملی که باعث برتری یک ایرلاین نسبت به دیگر رقبای خود می شود، کیفیت پذیرایی و وعده های غذایی است که با آن از مسافران خود پذیرایی می کند. ایرلاین هایی همچون امارات و یا ترکیش از جمله شرکت های هواپیمایی هستند که با داشتن کترینگ های مخصوص به خود، وعده های غذایی منحصر به فردی را برای مسافران پروازهایشان تدارک می بینند. در ادامه می خواهیم درباره ی روند کاری کترینگ این دو ایرلاین و برخی از بهترین غذاهایشان برایتان نکاتی را بازگو نماییم. می توانید برای رزرو و خرید بلیط هواپیما ایرلاین های بزرگ دنیا به هر مقصدی به این آدرس بروید:

https://www.eligasht.com/flight/

غذاهای هواپیما چگونه پخته می شوند؟

غذایی که در هر پرواز سرو می شود، بازتابی از فرهنگ غذایی غالب کشوری است که ایرلاین متعلق به آن است.
روند آماده سازی غذاهای هواپیما با غذاهای عادی مقداری متفاوت تر است. هم از نظر شکل طبخ و هم روند آماده سازی، تقریبا زمین تا آسمان با پخت و تهیه ی غذا در آشپزخانه و یا رستوران های مختلف فرق می کند. از لحاظ طعم غذاها هم از آن جایی که هواپیماهای مسافربری دارای فضایی خشک و با فشار بالا هستند، مزه ی آن ها متفاوت تر از زمانی است که همان غذا در شرایط عادی سرو می شود.
اول از همه باید بگوییم که غذای ایرلاین های مختلف همگی توسط آشپزخانه های تخصصی پخته می شود که به اصطلاح به آن ها کترینگ گفته می شود. از زمان تهیه ی مواد غذایی گرفته تا زمان پخت و از آن مهم تر بسته بندی و آماده سازی روزانه هزاران غذای متنوع که مطابق ذائقه ی مسافران مختلف باشد، فرآیندی طی می شود که تنها با برنامه ریزی و اجرای منظم تیم های حرفه ای به دست می آید.
غذای ایرلاین های مختلف همانطور که تفاوت های مهمی دارند، دارای نقاط اشتراکی هم هستند. مثلا یکی از نکاتی که بین تمامی کترنیگ ها مشترک است این است که همه ی آن ها از مواد غذایی بسیار تازه و مرغوب استفاده می کنند. همچنین منوی غذایی و شکل و نوع سرو وعده های غذایی در کلاس های پروازی مختلف با هم یکسان نیستند.
کیفیت غذایی ایرلاین های مختلف با یکدیگر متفاوت است و به همین خاطر، این خود تبدیل به عاملی رقابتی برای هواپیمایی های مختلف شده است و به نظر می رسد که شرکت هایی همچون ترکیش و امارات توانسته اند تا از برندگان این رقابت باشند و مسافران این ایرلاین ها می توانند غذاهای خوشمزه و با کیفیت تری را میل نمایند.

غذاهای هواپیما چگونه پخته می شوند؟

همه چیز درباره غذاهای امارات ایرلاین

اگر تا به حال با هواپیماهای امارات ایرلاین سفر کرده باشید، طعم خوب وعده های غذایی این هواپیمایی را حتما چشیده اید. در نظر سنجی های مختلفی از مسافران، غذای خطوط هوایی امارات هم طعم خوب و هم کیفیت قابل قبولی را دارا می باشند.
غذاهای این ایرلاین معروف در یکی از بزرگ ترین کترنیگ های دنیا تهیه می شوند. از مواردی همچون تجهیزات به روز و استاندارد مرکز که بگذریم، هر غذایی که هواپیمایی امارات برای مسافرین خود سرو می کند از چندین مرحله ی پیچیده گذر می کند. ابتدا مواد غذایی تازه خریداری و بعد وارد مرحله تمیز کاری و آماده سازی و بعد آماده ی پخت و بعد بسته بندی می شوند.
لازم است بدانید که غذاهای پروازهای بیزینس و اکونومی از قبل آماده و بسته بندی می شوند اما غذای پروازهای فرست کلاس امارات در داخل هواپیما آماده می شوند.
همه ی هواپیماهای امارات دارای دو بخش برای خوراکی های سرد و گرم هستند که غذاها در آن ها بسته به نوعشان تا زمان سرو در بهترین شرایط نگهداری می شوند.
جالب است بدانید که کترینگ امارات در سال 2016، نزدیک به 60 میلیون غذا را در پروازهای خود به مسافران ارائه کرده است. همچنین هواپیمایی امارات معمولا از 8 ماه قبل، برنامه غذایی خود را آماده کرده و در اختیار مسافرین می گذارد.
برخی از محبوب ترین غذاهایی که در سفر با امارات ایرلاین می توانید از آن ها میل کنید عبارتند از: خوراک گوشت، انواع ساندویچ های سرد، استیک، خورش های هندی، خورام مرغ، کراکر پنیر و انواع دسرهای تازه و خوشمزه.

همه چیز درباره غذاهای امارات ایرلاین

همه چیز درباره ی غذاهای ترکیش ایرلاین

چند سالی می شود که نام ترکیش هم برای برگزاری پروازهای امن و خوب و هم برای کیفیت خدماتش مخصوصا از لحاظ غذایی، در بین بهترین ها قرار گرفته است. قطعا ترکیش موفقیت خود در زمینه پذیرایی از مسافران با غذاهای متنوع و خوشمزه را مدیون سرآشپزان حرفه ای کترینگ خود است. اگر تا به حال با ترکیش سفر کرده باشید، قطعا این را متوجه شده اید که غذاهای این ایرلاین ضمن این که کیفیت بسیار بالایی دارند، غذاهای سنتی این کشور هستند.
منوی غذایی ترکیش از غذاهای سنتی و محبوب ترکیه ای و همچنین برخی غذاهای بین المللی تشکیل شده است. همچنین برای افراد با رژیم های خاص هم منوی مخصوی طراحی و ارائه گردیده شده است.
منو غذاهای ترکیش هم مثل ایرلاین های دیگر در کلاس های پروازی مختلف فرق می کند اما به صورت کلی غذاهای سرد و گرمی مثل پیده، انواع کباب های ترکی، امام بایلدی، ایلچی کوفته برای پروازهای خارجی و داخلی برای مسافران به همراه دسر و نوشیدنی های سرد و گرم مختلف سرو می شوند.
همچنین باید بدانید که نه تنها منوی غذای پروازهای ترکیش در پروازهای داخلی، بین المللی و فرا قاره ای کاملا متفاوت است بلکه برای افراد با رژیم های غذایی خاص مثل مسافران مبتلا به دیابت و یا مسافرینی که مجبور به رعایت رژیم های غذایی کم کالری، کم چرب، غذای دیابتی، غذای بدون گلوتن، کم کلسترول، کم نمک و کم لاکتوز هستند هم منوی ویژه ای تدارک دیده شده است.
لازم به ذکر است که تمامی غذاهای ترکیش ایرلاین به شیوه اسلامی و مطابق با موازین شرعی و حلال تهیه شده اند.
ما در این مطلب برای شما، کاملا نحوه ی آماده سازی و پخت غذا و پذیرایی در کترینگ های برخی از بهترین ایرلاین های جهان یعنی امارات و ترکیش ایرلاین را کامل توضیح دادیم و برخی از بهترین غذاهای آن ها را به شما معرفی کردیم.
شما می توانید با خرید بلیط هواپیما این دو ایرلاین، هر کدام از این غذاها را سفارش دهید و در طول پرواز نوش جان نمایید.
منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو