آمریکا: چین به مذاکرات تسلیحات هسته‌ای ملحق شود

منبع: برترین ها

90

1398/11/2

02:30


ایالات متحده روز سه شنبه از چین خواست که به مذاکرات سه‌جانبه تسلیحات هسته‌ای با مسکو بپیوندد.

ایرنا: ایالات متحده روز سه شنبه از چین خواست که به مذاکرات سه‌جانبه تسلیحات هسته‌ای با مسکو بپیوندد.

به گزارش رویترز، "رابرت وود" سفیر خلع سلاح آمریکا در افتتاحیه کنفرانس خلع سلاح تحت حمایت سازمان ملل در ژنو به خبرنگاران گفت: ما فکر می‌کنیم، با توجه به اینکه تخمین زده می‌شود ذخایر هسته‌ای چین در طی 10 سال آینده دو برابر شود، اکنون زمان آن است که مذاکرات سه جانبه تسلیحات هسته‌ای با مسکو انجام شود.

آمریکا: چین به مذاکرات تسلیحات هسته‌ای ملحق شود

وود افزود: هفته گذشته واشنگتن مذاکرات سه‌جانبه احتمالی را در یک جلسه امنیتی با روسیه مورد بحث و گفتگو قرار داد و در مورد برگزاری این مذاکرات با روسیه به تفاهم‌هایی دست یافت.

این مقام آمریکایی در پاسخ به این سؤال که چطور باید به پکن برای پیوستن به این مذاکرات فشار آورد گفت: ما امیدوار هستیم که روسیه و دیگران کمک کنند.

وی همچنین افزود: امیدوارم با گذشت زمان و با نفوذ دیگران به غیر از آمریکا، آن‌ها (چین) نیز به میز مذاکرات بیایند. ما فکر می‌کنیم حضور چینی‌ها برای امنیت جهانی ضروری است که به این مذاکرات ورود پیدا کنند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هفته گذشته اظهار داشت که مسکو در مذاکرات سه جانبه احتمالی شرکت خواهد کرد، اما وی چین را مجبور نخواهد کرد که موضع فعلی خود را تغییر دهد.

چین قبلاً گفته بود که تسلیحات آنان در پایین‌ترین سطح نیازهای امنیت ملی قرار دارد و قابل مقایسه با اسلحه‌های روسیه و ایالات متحده نیست.

سازمان ملل متحد به دنبال از بین بردن کامل تسلیحات هسته‌ای است اما مذاکرات این روند بیش از ۲۰ سال است که به بن بست رسیده است.

دونالد ترامپ گفت سال گذشته در مورد توافق جدید در مورد محدود کردن تسلیحات هسته‌ای با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفتگو کرد و بعد از آن اظهار امیدواری کرد که چین نیز به این توافق ملحق شود، اما چین تاکنون از مشارکت در این توافق خودداری کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو