رازی جالب درباره مردان که احتمالا نمیداند!

رازی جالب درباره مردان که احتمالا نمیداند!


منبع: نمناک

218

1398/11/2

10:46


شناخت بهتر مردها با استفاده از کتاب های روانشناسی بسیار آسان است زیرا مردان برای زندگیشان قوانین ثابت و خاص خودشان را دارند.

رازهایی برای شناخت مردها 

شاید برای شناخت مردان به سراغ کتاب های روانشناسی بسیاری رفته باشید و در مورد خصوصیات رفتاری و اخلاقی آنها مطالعات زیادی انجام داده باشید اما هنوز هم شناخت دنیای مردان برای شما پر از ابهام باشد. 

مردها برای زندگی تابع قوانین و قواعد خاص خودشان می باشند. خیلی صریح هستند و بدون تأمل، شاید با یک شنیدن یک جمله مانند یک کوه آتشفشان فوران کنند ، نسبت به زنان صبر کمتری دارند . شناخت این قواعد خاص می تواند از بروز بسیاری از مشکلات زناشویی جلوگیری کند. 

سوالات مختلفی ذهن زنان را نسبت به مردان مشغول می سازد ، سؤالاتی درباره رابطه شان با مردان، اینکه چرا بیشتر اوقات بدون وجود هیچ نوع مشکل خاصی ، دچار اختلاف و دعوا می شوند ؟ اینکه مثلا چرا مردها نمی توانند احساسات آنها را به خوبی درک کنند، چرا بی جهت عصبانی می شوندو چرا عکس العمل های غیر قابل پیش بینی نشان می دهند و سؤالاتی از این قبیل. 

هر مردی خصوصیات خاص خودش را دارد، اما یک قانون کلی در مورد مردان وجود دارد که همه آنها از لفافه صحبت کردن بیزار هستند، آنها علاقه دارند که فرد مقابل آنها رک و بی پرده صحبت کند البته بدان معنی نیست که رکیک و بد صحبت کنند. 

برای درک بیشتر مردها و داشتن تعامل بهتر ،باید از 3 راز بزرگ درباره ویژگی های مغزی احساسی آنها آگاه باشید؛ این 3 راز همان هایی هستند که باعث می شوند فکر کنیم مردها موجودات پیچیده ای هستند اما اشتباه نکنید مران به راحت قابل پیش بینی هستند پرا که ساده تر از تصورات ما می باشند.

خصوصیات مردان

راز شماره 1 : 

مردها در مقایسه با زن ها چقدر به عشق و روابط اهمیت می دهند؟ 

مردان هویت خود را با شغل و موفقیتشان تعریف می کنند، در حالی که خانم ها بر اساس روابط ، هویت خود را تعریف می کنند. از نظر مردان موفقیت اولویت مهمتری به سایر موارد داردچرا که موجب ضمانت بقای جسمانی و فیزیکی خانواده می شود. خانمها نیز بقای خود را در حفظ روابط احساسی و بچه های خود می بینند.چنانچه یک مرد احساس خوبی نسبت به شغل و توانایی های حرفه ای خود نداشته باشد به سختی می تواند توجه خود را به روابط عشقی و احساسی اش معطوف کند.این بدان معنی نیست که شما را دوست ندارد و یا به شما عشق نمی ورزد و یا احتیاجی به شما ندارد، حتی موضوع این نیست که شغلش را بیش از شما دوست دارد. بلکه کار و حرفه ، تاثیر درگیرانه تری بر احساس رشد شخصی و اعتمادبه نفس او دارد تا ارتباط او با شما . 

تا کنون فکر کرده اید که رابطه برای شما مهم تر است تا همسرتان؟ یا برای رسیدن به منزل و دیدن همسرتان لحظه شماری کرده اید اما زمانی که به منزل می رسید به نظر نیاید که آن قدرها هم هیجان زده باشد .یا همیشه کارهای خاصی برای نامزد یا شوهرتان انجام می دهید. مثلا در ایام خاص کارت پستال ارسال می کنید، برای مناسبت های به خصوص از قبل برنامه ریزی می کنید و... حتی ممکن است بارها از خودتان پرسیده باشید که « آیا به ههمین اندازه که من او را دوست دارم ، او هعم همین اندازه علاقه مند به من است ؟چرا پس این کارها را برای من انجام نمی دهد ؟» 

نکته مهم:

نیم کره راست مردها فعال تر است ولی زن ها از هر دو نیمکره مغزشان همزمان استفاده می کنند در نتیجه مردها به سختی می توانند از عقل و منطق به سمت احساسات و عواطف به یکباره تغییر وضعیت بدهند . 

راه حل چیست؟ 

1. می توانید در کاهش استرس به او کمک کنید . درباره راه های موثر در انتقال او از محیط کاری به کانون گرم خانواده می توانید صحبت کنید. مانند یک حامی به دنبال راههایی باشید که به وسیله آن تنش های کاری و شغلی نامزد یا همسرتان در پایان روز کاهش یابد ، مثلا با ورزش کردن، قدم زدن، دراز کشیدن و... . همچنین بهتر است به محض ورود همسرتان با مسائل و مشکلات احساسی و عاطفی تان به او هجوم نبرید. به او فرصت کافی دهید تا آرامش پیدا کند . 

2. با نامزد یا همسر خود درباره روش های دیگر افزایش احساس عزت نفس و ارزشمند بودن (روش هایی به غیر از موفقیت های شغلی و حرفه ای) صحبت کنید. برای داشتن روابط و زندگی سالم تر، مردها باید اولویت های خود را بازبینی کنند و این اولویت ها را نه براساس پیشرفت های مادی و اقتصادی، بلکه کمی نیز بر اساس موفقیت های روحی، احساسی و عاطفی قرار دهند. 

3. اگر مردان از درک شما اطلاع پیدا کنند بسیار خوشحال می شوند اما از انتقاد شما نسبت به خود ، متنفر هستند. ممکن است نامزد یا همسرتان این موضوع را که علاقه کمتری به عشق و روابط نشان میدهد را تایید کند اما نتواند دلیل مشخصی برای آن پیدا کند . با درک این رازها می تواندن باعث بروز احساس بهتری در مردان شد .

روابط عاشقانه

تفاوت زن ها و مردها

تفاوت های ساختمانی مغز :

مغز مردها با مغز زن ها متفاوت است. مغز مردها تخصصی تر است. یعنی تقسیم کار در آن انجام شده است. به عبارت دیگر نیمکره راست مغز مردها با عملکردهای بینایی و فضایی و همچنین حجم ها سروکار دارد ، فعالیت های نظیر کسب مهارت های فیزیکی، تطابق های چشمی و ماهیچه ای. در حالی که نیمکره چپ به مهارت های گفتاری و شناختی اختصاص یافته است ، مهارت هایی مانند بیان احساسات و درک مسائل انتزاعی. 

تفاوت در ارزشیابی:

ارزشیابی ما زنان با ارزشیابی های مردها تفاوت دارد. زنان با صرف نظر از موفقیت شغلی اگر زندگی احساسی خوبی نداشته باشند ، احساس خوبی نسبت به خود نخواهند داشت. برای یک زن صمیمیت و نزدیکی با همسرش، آرامش و راحتی است. 

راز شماره 2 : 

چرا مردها همیشه حق را به خود می دهند؟ 

برای درک این موضوع باید به شرایط تعلیم و تربیت آنها در دوران کودکی نگاه کنیم . آموزش مردان به گونه ای بوده است که دنیای بیرون را همیشه تحت کنترل خود داشته باشند و همیشه به موفقیت دست پیدا کنند ، اما توجه کمتری به دنیای درونی خود که شامل افکار و احساساتشان است، نشان بدهند. در ایام خردسالی به آنها گفته می شود که ارزش آنها با انجام کارها و موفقیت شان مشخص می شود .یا مثلا تو مرد خانه هستی و باید در کارها به مادرت کمک کنی . 

به همین علت پسران نتیجه می گیرند که باید خوب رفتار کنند و کارها را به درستی انجام دهند .بنابراین در بزرگسالی اعتماد به نفس خود را براساس موفقیت ها و میزان دستیابی به اهدافشان می سنجند. 

نکته مهم:

برای یک مرد معمولا سخت است که بگوید متاسفم. معذرت خواهی از طرف آنها به این معناست که کار اشتباهی کرده اند و اینکه خیلی بد هستند.

تاسف مردان

راه حل چیست؟ 

1 - مرد زندگی خود را تایید کنید و از قابلیت ها و توانایی هایش تعریف کنید، نمی دانید که چقدر مردان به تعریف و تحسین احتیاج دارند .شاید این نیاز خود را فاش نکنند یا حتی آن را انکار کرده و طوری وانمود کنند که این کار را دوست ندارند . اما به این واکنشها اعتنایی نکنید چرا که مردها واقعا به تعریف و تمجید شما نیازند هستند . 

2 - از به کار بردن الفاظ و عباراتی که باعث احساس بی کفایتی در نامزد یا همسرتان می شود، خودداری کنید، او را با دیگران مقایسه نکنید ، او را سرزنش و محکوم نکنید، راجع به شخصیت، قابلیت و توانایی هایش نظر ندهید یا شخصیتش را زیر سؤال نبرید ، صرفا احساسات خود را بیان کنید و اعتماد خود را به او ثابت کنید . 

تفاوت زن ها و مردها 

زن ها از اشتباه نمی ترسند 

ممکن است تصور کنید اشتباه کردن یا نکردن اهمیت زیادی ندارد. شاید با خود بگوئید که من هم اشتباه می کنم. اما از پیشنهاد و نصیحت دیگران ناراحت نمی شوم. توجه کنید که تفاوت از اینجا آغاز می شود زیرا آموزش و تربیت پسران و دختران با یکدیگر تفاوت دارد . به دختران از خردسالی آموزش می دهند که در آینده شغلشان این است :اوضاع را بهتر و شرایط را اصلاح، پدرشان را خوشحال تر، خودشان را زیباتر و خانه را مرتب کنند بنابراین اگر زنی اشتباه کند، اینطور فکر می کند به فکر جبران و بهتر کردن اوضاع می اندیشند اما در مورد مردها اینگونه نیست. 

راز شماره 3 : 

چرا مردها در برخورد با احساساتی شدن زنان ، عصبانی می شوند؟ 

بسیاری از متخصصان توضیح می دهند که مردها به این دلیل در مواقعی که زنان برخورد احساسی نشان میدهند ، واکنش منفی دارند که با احساسات آسیب پذیر خودشان راحت نیستند. بخشی از مشکلات میان مردان و زنان به همین علت صورت می گیرد. 

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که فقط نیاز به دلداری و دوست داشتن همسرتان داشته باشید اما او برای شما یک سخنرانی ترتیب داده و به شما امر و نهی کند؟ آیا تا به حال برایتان پیش آمده، احساسات تان را با نامزد یا همسرتان در میان بگذارید اما او شما را به داشتن احساسات بی اندازه متهم کند و در نهایت به شما بگوید:« به همه چیزی واکنش نشان می دهی ، اگه این قدر احساساتی نبودی، شاید آرامش بیشتری در کنار هم داشتیم، حاضر به شنیدن این صحبت های بیهوده نیستم .» 

مردان خود را مسئول درد و رنج شما می دانند و اگر قادر به برطرف کردن ناراحتی شما نباشند ، احساس گناه خواهند کرد. 

راه حل چیست؟ 

1. به مرد زندگی خود بگویید که کاملا احساس بدبختی و درماندگی نمی کنید و او مجبور به کمک و نجات شما نیست . فقط از او بخواهید کمی دلداریتان بدهد و به شما عشق بورزد. 

2.هنگام ناراحتی خواسته خود را به طور دقیق بگویید . این کار، شما را از ساعت ها وقت تلف کردن، سوءتفاهم، جنگ و جدل، مشاجره، یأس و سرخوردگی نجات می دهد. مثلا به او بگویید فقط برای درددل با او حرف می زنید و حاضر به شنیدن سرزنش نمی باشید .

3. هنگام ناراحتی، اغراق نکنید وسعی در بزرگ جلوه دادن ناراحت خود نداشته باشید . مردها همواره به معنای لغوی کلماتی که به کار می برید، توجه می کنند. اما تعبیر و ترجمه مردان از کلمات و جملات شبیه تعبیر خانم ها نیست .مردها به معنای لغوی کلمات و جملات شما فکر می کنند.

روابط عاشقانه

تفاوت زن ها و مردها 

آشنایی با احساسات معماگونه مردان 

3 حس معماگونه در مردها وجود دارد که باعث می شود خانم ها فکر کنند مردها از احساساتی بودن آنها ناراحت می شوند؟ 

حس اول:

آیا تا کنون از احساست خود با همسرتان سخن گفته اید و او سعی کرده است تا شما را از آن احساس دور کند و یا کاری کند که این نوع احساس را کنار بگذارید ؟شما دوست دارید فقط کمی گریه کنید ،اما برخورد او به گونه ای است که انگار شما یک بیماری عصبی یا روانی شده اید. مردها غالبا برخورد احساساتی خانمها را با حالت هیستریک اشتباه می گیرند و فکر می کنند که وضعیت روحی شما خراب تر از آن است که تصورش را می کنید. 

حس دوم:

مردان خود را مسئول درد و رنج شماو اگر نتوتانند آن را برطرف کنند احساس گناه خواهند داشت . زمانی که مردی درد و رنج همسرش را می بیند، خود را سرزنش کرده و مسئول می داند و به این دلیل که شما باعث شدید، نسبت به خود حس بدی پیدا کند، از دست تان عصبانی می شود. 

حس سوم :

مردها این گونه تربیت شده اند که مسئولیت درست کردن همه موارد بر عهده آنها می باشد.و این جملات را از کودکی بسیار شنیده اند مثلا :«پسرم وقتی بزرگ شدی، قراره رئیس یه خانواده باشی».شنیدن این جملات ناخودآگاه این حس را به آنان منتقل می کند که چنانچه می خواهند یک مرد واقعی باشند باید لایق و توانا باشند و مسئولیت مواظبت از زن زندگی شان با آنهاست. به همین دلیل است که وقتی با شوهرتان درددل می کنید او به جای اینکه با شما هم دردی کند و دلداریتان دهد، برای شما دلیل و منطق می آورد .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو