ماساژ سوئدی برای خداحافظی با درد کمر و گردن

ماساژ سوئدی برای خداحافظی با درد کمر و گردن


منبع: نمناک

444

1398/11/2

13:45


درد کمر و گردن یک موضوع بسیار رنج آور برای افراد است، برای تسکین درد کمر و گردن ماساژ سوئدی بسیار مناسب می باشد و کمک فراوانی به درمان سریع درد کمر و گردن می کند.

9 مدل ماساژ درمانی که می تواند به شما کمک کند درد کمر و گردنتان را تسکین دهید

همه ما توانایی کار زیادی را داریم و همه نیاز به استراحت داریم! این جایی است که ماساژ موجود دارد! این یک راه حل خوب است و می تواند درد کمر و گردن شما را تسکین دهد و آرامش ذهن شما را به ارمغان بیاورد، بنابراین اجازه دهید برخی از انواع ماساژ که می توانید برای کاهش درد و کمر استفاده کنید را توضیح دهیم، ما این مسائل را با شما به اشتراک می گذاریم و انواع ماساژ که می توانید از آن برای تسکین ماهیچه های کشیده در گردن و پشت خود استفاده بکنید را می گوییم، در پایان مقاله هم یک پاداش برایتان وجود دارد!

تکنیک های ماساژ درمانی برای خود

1. آرامش و رهایی از درد شانه و گردن با نقاط فشاری:

تمرین ها و تحقیقات می گویند که این راهی بسیار موثر است، این مطالعه نشان داد که طب فشاری و رفلکسولوژی در کاهش درد در بیماران مبتلا به کمردرد موثر است، شما می توانید نقاط تحریکی خود را که به کمرتان متصل هستند ماساژ دهید، نقاط زیادی در بدن شما وجود دارد, بنابراین قبل از انجام این کار مشاوره ای با یک متخصص داشته باشید، آنها نفاطی هستند که می توانید برای آرام کردن گردن, کمر و یا کل بدن تان از جمله کمر و گردن استفاده کنید.

برای انجام آن، زمانی برایش بگذارید که لازم نیست عجله کنید، بنشینید و در یک موقعیت راحت دراز بکشید، ارام باشید. عمیق نفس بکشید و چشم هایتان را ببندید و از فشارهای محکم، عمیق و کوچک در اشکال دایره ای استفاده کنید و کمی به بالا و پایینش حرکت کنید.

ماساژ کمر و گردن

تکنیک های ماساژ درمانی

2. تسکین درد کمر با یک توپ تنیس:

کمردرد می تواند به دلایل متعدد ناشی از استفاده بیش از حد عضلانی و شکل بدنی نامطلوب باشد، برای تسکین درد, می توانید ماساژ توپ تنیس را امتحان کنید، برای استراحت و تسکین درد فقط به چند توپ تنیس نیاز دارید!

بر روی کمرتان دراز بکشید، زانوها را باید خم و کف پاها روی زمین باشند، باسن خود را بلند کنید و 2 عدد توپ تنیس را زیر کمر خود قرار دهید، 60 ثانیه بی حرکت بمانید، شما می توانید با حرکت دادن توپ ها در اطراف هدفتان قسمت های مختلف ماهیچه را بازی دهید و نقاط مختلفی را برای تنش پیدا کنید، برای مثال چنانچه در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک گفته ایم می توانید به پایین و بالا حرکت کنید، مراقب باشید که غلت نزنید و ستون فقرات خود را به توپ تنیس فشار ندهید.

3. خلاص شدن از درد گردن و کمر با یک حوله گرم:

برای این ماساژ شما فقط به یک حوله احتیاج دارید! فقط حوله خود را گرم کنید و از آن برای تسکین کمر خود استفاده کنید. برای انجام این کار باید:

یک حوله نرم را بردارید و آن را به شکل موی بافته باریک بچرخانید، آن را پشت گردنتان قرار دهید و با هر دستتان انتهای آنها را نگه دارید، با اعمال فشار متوسط, نوار حوله را بالا و پایین بکشید، می توانید این درمان را 2 تا 3 بار تکرار کنید.

ماساژ برای کمر

حوله گرم برای درمان درد کمر و گردن

4. تسکین درد بالای کمر:

ماهیچه های بالای کمر واقعاً سخت کار می کنند و گاهی اوقات شما می توانید تنش را در آن ها کم کنید. باید:

صاف بایستید، برای اعمال فشار به نقطه مزاحم, بازوی چپ خود را کمی پایین بکشید، باید از اعمال فشار استفاده کنید تا زمانی که حس نقطه را احساس کنید، حداقل 30 ثانیه وقت صرف کنید و حرکت عضلات اطراف ناحیه کنف و اعمال فشار در نقاط دیگر هدف را انجام دهید، اما مراقب باشید فشار بیش از حد را اعمال نکنید.

دریافت ماساژ از درمانگر:

1. شیاتسو:

بخشی از داروهای چینی و ژاپنی است و به معنای " فشار انگشت " می باشد. این یک تکنیک قدیمی خوب است! درمانگر از انگشتان, انگشت شست و کف دست خود برای اعمال مقادیر مختلف فشار بر روی گروه های عضلانی برای کمک به التیام و اصلاح نقص های داخلی استفاده می کند، از نقاط طب فشاری برای آزاد کردن انرژی مسدود شده یا qi استفاده می کند.

2. ماساژ با سنگ داغ:

همانطور که نامش نشان می دهد, سنگ های صاف گرم بر روی نقاط کلیدی بدن شما قرار می گیرند و گرمای آن ها به از بین بردن تنش از ماهیچه ها و نرم کردن آن ها کمک می کند، گرمای سنگ ها باعث می شود که درمانگر به لایه های عمیق تر عضلانی دسترسی پیدا کند و درد را از بین ببرد، شما همچنین می توانید این نوع ماساژ را با بقیه ترکیب کنید و خود را حتی بیشتر ناز کنید.

ماساژ کمر و گردن

نحوه ماساژ با سنگ داغ

3. ماساژ آیورودا پوتلی:

این ماساژ درمانی که ریشه ای در طب سنتی هندی دارد، شامل استفاده از گیاهان باستانی برای کمک به استراحت و التیام بافت از اعماق وجود دارد، این کار با استفاده از کیسه های داغ گیاهان (به نام پوتلی ") همراه با مالش روغن و اعمال فشار بر روی نواحی سفت ماهیچه انجام می شود، گیاهان مختلف فواید مختلفی دارند، این خیلی آرامش ب خش است و به طور حتم ارزش امتحان کردن را دارد!

4. ماساژ "یوگای" تایلندی:

بسیاری از ما ممکن است فکر کنیم که این در تایلند ساخته شده است، اما در واقع در هند حدود 2500 سال پیش بود که ایجاد شد و تنها بعد از آن در تایلند پذیرفته شد، آن نوعی ماساژ خشک با لباس است و شامل کشش تدریجی بدن همراه با ماساژ پایه است، این روش نقاط فشاری را در بدن پیدا می کند و به آرام کردن ماهیچه ها با موقعیت های الهام گرفته از یوگا کمک می کند تا آن ها را متحرک کند، اگر می خواهید بدن تان را کش و قوس دهید، این یک گزینه عالی است.

5. ماساژ بافت عمیق:

ماساژ بافت عمیق معمولاً برای درمان مشکلات عضلانی - اسکلتی مانند کشش و آسیب های ورزشی به کار می رود، در حالی که ماساژ بافت عمیق انجام می شود، چنانچه در ورزش و تناسب اندام نمناک اشاره شده است درمانگر بر روی گروه عضلانی هدف تمرکز می کند تا تنش مزمن را آزاد کند، فشار بیشتر برای رهایی از فشار با استفاده از کف دست ها، بازوها و حتی آرنج اعمال می شود.

مهم:این کار تنها باید تحت راهنمایی و نظارت یک متخصص انجام شود.

ماساژ معروف سوئدی برای تسکین درد کمر و گردن

شما ممکن است از تکنیک بسیار موثر ماساژ سوئدی لذت ببرید ؛ ماساژ سوئدی برای افرادی است که برای ماساژ، جدید هستند و به تسکین دادن کل بدن کمک می کند، در طی این ماساژ، درمانگران استفاده از ورز دادن، ماساژ مفاصل منفعل ، ضربه های بلند و حرکات دایره ای عمیق استفاده می کند، این روش ها به منظور تمدد اعصاب، تحریک پایان اعصاب و افزایش جریان خون و زه کشی لنفاوی صورت می گیرند. به تصویر با دقت نگاه کنید و طبق همان ماساژ را اعمال کنید.

ماساژ سوئدی چیست

ماساژ سوئدی برای تسکین درد گردن و کمر

مهم:قبل از انجامش، با مشاور ماساژ خود مشورت کنید تا ماساژ را متناسب با نیاز های خاص خود سفارشی کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو