رفع سفیدی مو با مواد غذایی + خوراکی هایی که باعث سیاه شدن مو می شوند

منبع: تاپ ناز

135

1398/11/2

14:32


رفع سفیدی مو با مواد غذایی

با بالا رفتن سن، موهای سر شروع به سفید شدن می کنند ولی با استفاده از بعضی از مواد غذایی و ویتامین ها می توانید روند سفید شدن موها را کندتر کنید و موهای سیاه داشته باشید.

سیاه شدن مو با روش های پیشیگری از سفیدی مو و مواد غذایی

وقتی موهای سفید در سر رشد می کنند، به فکر پیشگیری می افتیم و راهی برای سفید شدن موها پیدا می کنیم. مواد غذایی طبیعی را زیر و رو می کنیم تا میوه ای برای توقف رشد سفید شدن موها پیدا کنیم. موهای سفید بخش اجتناب ناپذیری از فرآیند پیر شدن و سالخوردگی می باشد.

با افزایش پیدا کردن سن بدن ملانین کمی تولید می کند، رنگدانه ای که باعث می شود رنگ مو سیاه باشد و مو به رنگ سفید طبیعی اش بر می گردد؛ علاوه بر اینکه رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات، می تواند سلامت کلی بدن شما را حفظ کند، همچنین مصرف آنها باعث می شود که موهای شما به رنگ اصلی خود بازگردد به عبارت دیگر، مواد مغذی، ممکن است باعث سفیدی زودرس شود، پس خوردن میوه ها و سبزیجات درست باعث جلوگیری از سفید شدن زود هنگام مو کمک می کند.

مواد غذایی غنی از ویتامین B – 9:

ویتامین B – 9 به اسید فولیک مشهور هستند، برای رنگ مو مهم است زیرا کمبود اسید فولیک باعث سفیدی زودرس می شود. علائم دیگر کمبود اسید فولیک در بدن شامل خستگی، زخم شدن دهان، رشد ضعیف و زبان متورم می شود.

مردان و زنان بزرگ سال به 400 میکروگرم اسید فولیک در روز نیاز دارند، در حالی که زنان باردار و شیرده نیاز به میزان بیش از 500 تا 600 کالری در روز دارند. سبزیجات به رنگ تیره، مانند اسفناج، به صورت طبیعی دارای مقدار زیادی اسید فولیک هستند، مانند آووکادو، کلم بروکسل، سبزیجات ریشه و آب پرتقال.

غذاهای غنی از آهن:

لوبیا قرمز، اسفناج، سیب زمینی، عدس، کشمش و آلو همگی منابع خوب از آهن هستند. میزان غذایی توصیه شده از آهن، 8 میلی گرم برای آقایان بالغ و 18 میلی گرم برای خانم های بین سن 19 و 50 سال می باشد که این مقدار تا 27 میلی گرم در خانم های باردار افزایش پیدا می کند.

بر طبق تحقیقی که در سال 2012 منتشر شد، سطح پایین آهن با سفیدی مو در ارتباط هستند. محققان در حال انجام تحقیق اثرات مس روی و آهن در اوایل خاکستری شدن مو می باشند.

غذاهای غنی از مس:

میوه ها و سبزیجات غنی از مس عبارتند از عدس، سیب زمینی، قارچ، سبزیجات پر برگ و سبزیجات خشک، مانند آلو، مس برای بعضی از آنزیم های حیاتی خاص، از جمله تیروزیناز مورد نیاز می باشد، که برای تولید ملانین مهم می باشد، رنگدانه ای که در پوست و موی شما وجود دارد.

طبق مطالعه ای که در سال 2012 نیز در ارتباط قابل توجهی بین سطح مس کم و سفیدی زودرس موها پیدا شده است، مقدار مجاز مس در رژیم غذایی توصیه شده برای خانم ها و آقایان بالغ، 900 میکروگرم، در روز می باشد در حالی که برای خانم های باردار 1000 میکروگرم برای خانم های شیرده افزایش پیدا می کند.

 

سفیدی مو و علل دیگر:

سفیدی مو به طور معمول با در معرض بودن سموم و بخش طبیعی رشد و افزایش سن بیشتر می شود. اما این می تواند ناشی از عدم تعادل هورمونی و استرس نیز باشد که می تواند میزان هیدروژن پروکسید در موی شما را افزایش دهد و باعث سفید شدن موها می شود.

افراد ممکن است که در هر سنی موهای سفید داشته باشند. به طور کلی، زمانی که موهای شما شروع به سفید شدن می کند، به خاطر ژنتیک است – – اگر موی پدر و مادر شما زود سفید شده باشد، احتمالا برایً شما هم همین اتفاق خواهد افتاد.

رفع سفیدی مو با مواد غذایی

چه غذاهایی باعث می شوند موهای سفید به سیاه تبدیل شوند؟

مو وقتی رنگ سفیدی به خود می گیرد که ملانین- – که رنگ موی خود را تولید می کند – – وقتی که افراد مسن تر می شوند، کاهش می یابد. دو نوع ملانین رنگ مو را تعیین می کنند:امولامین که موی قهوه ای را تولید می کند و فوملامین که رنگ قرمز را به موها می دهد. عوامل سفیدی زودرس موها شامل استرس، بیماری، نوشیدن بیش از حد چای، قهوه و الکل و خوردن بیش از غذاهای حد سرخ شده، روغنی، تند، ترش و اسیدی هستند.

مواد معدنی:

خوراکی های غنی از روی، آهن و مس به حفظ سلامت مو کمک می کند. در بخش سلامت نمناک بارها اشاره کردیم که ریزش مو می تواند ناشی از کمبود روی باشد. مقادیر کم مس در بدن می تواند رنگدانه را کاهش دهد.

منابع روی، گوشت قرمز، مرغ و سبزیجات سبز هستند. گوشت، تخم مرغ، گوشت قرمز، گندم و آفتابگردان منابع خوبی از آهن هستند. بادام هندی، بادام، خرچنگ، صدف ها و زرده تخم مرغ منابع خوبی از مس هستند.

ویتامین ها:

ویتامین B در سبزیجات برگ سبز، موز، گوجه فرنگی و ماست یافت می شود، به بدن در تولید چربی، ماده روغنی در مو که یک نرم کننده طبیعی را تشکیل می دهد، کمک می کند. شما می توانید با خوردن غذاهایی که غنی از ویتامین A، مانند سبزیجات سبز تیره و میوه های زرد، به جلوگیری ازسفید شدن موها کمک کنید. آب پنیر همچنین با دو قاشق سوپ خوری مخمر و گندم نیز می تواند به حفظ رنگ طبیعی خود کمک کند.

پروتئین:

خوردن غذاهای غنی از پروتئین از قبیل غلات، گوشت و سویا به تولید ملانین کمک می کند. کمبود پروتئین در بدن می تواند منجر به از دست دادن رنگ مو شود. پنج دانه برتر ی که غنی از پروتئین ها هستند، تاج خروس، گندم سیاه – که از آن آرد می تواند تهیه شود – – ارزن، جو و کوینوا هستند.

سالمون:

ماهی سالمون منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است. امگا 3 است که پوست سر را سالم نگه می دارد، که مهم است چون پوست خشک پوست می تواند رنگ موهای شما را کدر کند. منابع دیگر امگا 3 شامل جلبک دریایی، میوه ها و سبزیجات تازه و روغن نارگیل هستند.

رژیم غذایی متعادل:

رژیم غذایی کم کالری معمولاً دارای مواد مغذی کمی برای مو هستند.چنین طرح هایی تمایل دارند رشد مو را کند کرده، موها را کدر کنند و همچنین می توانند منجر به ریزش مو شوند.داشتن رژیم غذایی متعادل غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین است که به شما کمک کند رنگ موهای طبیعی خود را حفظ کنید.

در آخر این نکته را باید بگوییم که تغییر رنگ موهای سفید به سیاه به طور کل ممکن نیست و طبق مطالعات ثابت شده که بعضی از مواد غذایی که در بالا در مورد آنها گفتیم و یک سری ترکیبات تجویز شده توسط متخصصان طب سنتی توانایی معکوس کردن روند سفیدی مو را دارند و با استفاده مداوم به نتیجه دلخواه می رسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو