آیا می دانید لمینت دندان چیست؟ لمینت دندان یا همان ونیر veneers در اصل لایه‌ای همرنگ دندان است که قسمت جلویی دندان را برای بهبود زیبایی آن می‌پوشاند. لمینت دندان یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای زیباسازی دندان‌ها است و بسیاری از پزشکان برای ساختن لبخندی زیبا برای مراجعین خویش از آن استفاده می‌کنند. ونیر دندان به سطح جلوی دندان متصل شده و رنگ، شکل، اندازه و طول دندان را تغییر می‌دهد. امروزه هزاران نفر برای زیباسازی لبخند خود اقدام به استفاده از انواع لمینت دندان می‌کنند و به وسیله‌ی آن به نتیجه‌ی دلخواه خود در این مورد می‌رسند. فواید لمینت دندان موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد که در ادامه‌ی مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت. هزینه لمینت دندان با توجه به زیبایی که به لبخند شما می‌بخشد چندان زیاد نیست و برای استفاده از ونیر دندان شما نیاز به انجام یک عمل سخت روی دندان خود و تحمل درد خاصی ندارید.

داشتن خنده‌ای زیبا تنها به داشتن یک چهره‌ی جذاب کمک نمی‌کند بلکه بیش‌تر از آن، می‌تواند شما را یک قدم به رؤیاهایتان نزدیک‌تر سازد. شما با داشتن خنده‌ای زیبا می‌توانید به موفقیت در کسب و کار خود، پیدا کردن دوستان جدید و یا دست پیدا کردن به مرد یا زنی که دوستش دارید، نزدیک‌تر شوید.

لبخند شما می‌تواند نشانگر اعتماد به نفس و احساسات شما باشد. چنین عنصر مهمی از چهره اگر چندان زیبا نباشد، نمی‌تواند تأثیر خود را به خوبی داشته باشد. شما با لبخند زدن حتی می‌توانید خود را به شکلی مهم خوشحال‌تر سازید. چنین موضوع پر اهمیتی، قاعدتاً نیازمند توجه بسیار زیادی است.

موضوع مهم آن است که همه‌ی افراد دارای یک لبخند رؤیایی نیستند. بسیاری از مشکلات دندان می‌تواند زیبایی لبخند شما را تحت تأثیر قرار دهد. برخی دارای دندان‌های بد رنگ بوده و گاهی نیز دارای دندان شکسته هستند. فاصه‌ی میان دندان‌ها و نامنظم بودن آن‌ها نیز می‌تواند تأثیر بسیار مخربی را روی زیبایی دندان‌ها داشته باشد.

زمانی که افراد متوجه شدند که لبخند آن‌ها آنقدرها هم که مایل هستند زیبا نیست و از مشکلی در دندان‌های خود رنج می‌برند، بهترین قدم مراجعه به یک دندان‌پزشک است. با مراجعه به دندان‌پزشک و معاینه شدن می‌توانید تصور بهتری از مشکلات دندان خود و راه‌حل‌های پیش‌رو داشته باشید. یکی از روش‌های مرسوم برای حل بسیاری از مشکلات دندان که ممکن است دندان‌پزشک شما پیشنهاد دهد لمینت دندان است.

در این مقاله قصد داریم شما را به صورت کامل با لمینت دندان، فواید لمینت دندان، معایب لمینت دندان، هزینه لمینت دندان و دیگر موارد مرتبط با این موضوع آشنا سازیم. همچنین به صورت کامل درباره‌ی تمامی مراحل فرآیند استفاده از لمینت دندان و جایگذاری آن توسط دندان‌پزشک خواهید خواند. موضوع دیگری که در این مقاله به صورت مفصل با آن آشنا خواهید شد دلایل استفاده از لمینت دندان است. با ما همراه باشید.

لمینت دندان از مواد مختلفی ساخته می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. اغلب مواد اولیه برای ساخت ونیر دندان شامل پرسلان (فرآورده‌ی سرامیکی سفید) و یا کامپوزیت رزین Resin Composite است. ماده‌ی پرسلان در ونیر در برابر تغییر رنگ مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیت رزین دارد. همچنین ونیر ساخته شده با استفاده از ماده‌ی پرسلان با انعکاس بهتر نور می‌تواند شباهت بیشتری به دندان‌های طبیعی داشته باشد. اما در نهایت با توجه به شرایط برای انتخاب بهترین ماده‌ی اولیه برای لمینت دندان باید با پزشک خود مشورت کنید. اما در نهایت باید به این موضوع توجه کرد که تمامی مواد اولیه‌ی مورد استفاده در لمینت دندان دارای استحکام اولیه و اساسی هستند و از این بابت شما نیاز به نگرانی خاصی ندارید.

معایب لمینت دندان

هیچ روش درمانی بدون مشکل نیست. در این میان لمینت دندان استثناء نبوده و مشکلاتی نیز در رابطه با این روش درمانی وجود دارد. در ادامه درباره‌ی معایب لمینت دندان به صورت کامل خواهید خواند. با اطلاع یافتن از معایب لمینت دندان قادر خواهید بود تصمیم بهتری را با توجه به امتیازها و معایب آن بگیرید.

عدم بازگشت‌پذیر بودن لمینت دندان

فرآیند استفاده از لمینت دندان دیگر قابل بازگشت نبوده و پس از انجام آن نمی‌توانید آن را از بین برده و به شرایط قبلی به صورت دقیق دست ‌یابید. از این رو بهتر است پیش از اقدام به استفاده از لمینت دندان تصمیم خود را به صورت دقیق بگیرید.

لمینت دندان و بررسی نحوه استفاده از آن در دندانپزشکی زیبایی کلینیک آلما

فواید لمینت دندان

اگر شما نیز می‌خواهید به تصمیم نهایی درباره‌ی استفاده از کامپوزیت و ونیر دندان دست یابید، بهتر است از فواید لمینت دندان اطلاع پیدا کنید. در ادامه درباره‌ی فواید لمینت دندان به صورت کامل خواهید خواند.

ظاهر طبیعی دندان

یکی از اساسی‌ترین فواید لمینت دندان آن است که با استفاده از آن می‌توانید به ظاهر طبیعی دندان خود دست‌ یابید. به این ترتیب امکان داشتن لبخندی زیبا را خواهید داشت و ظاهری بهتر از خود در مقابل افراد مختلف به دست خواهید آورد.

قیمت لمینت دندان بسته به جنس و تجربه پزشک متفاوت است. بهتر است برای معاینه به دندانپزشکی نیاوران یا دندانپزشک خود مراجعه کنید