مجموع درآمدهای افراد مشمول مالیات می‌شود

منبع: برترین ها

57

1398/11/2

21:54


وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که کار آن به پایان رسیده است، مجموع درآمدهای افراد مشمول مالیات می‌شود.

ایرنا: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که کار آن به پایان رسیده است، مجموع درآمدهای افراد مشمول مالیات می‌شود.

فرهاد دژپسند عصرگاه چهارشنبه در حاشیه همایش ملی شو در جمع خبرنگاران افزود: این طرح برای جمع‌بندی نهایی به معاونت های دولت ارسال شده است.

دژپسند خاطرنشان کرد: بر اساس این اصلاحیه، هم پایه‌های جدید مالیاتی اعمال شده و هم شیوه‌های جدید برای اخذ مالیات به کار گرفته می‌شود.

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به تحریم و کاهش درآمدها، پوشش مالیاتی افزایش یافته و از فناوری‌های جدید نیز در این مورد استفاده می‌شود.

دژپسند با بیان اینکه رشد مالیات از نرخ تورم بالاتر است، اضافه کرد: از طریق فناوری‌های جدید فرارهای مالیاتی شناسایی شده‌اند به طوری که ۹ درصد از افزایش درآمدهای مالیاتی، ناشی از جلوگیری از فرار از مالیات است.

وی با بیان اینکه در بحث مالیات تلاش شده است که به مودیان سنتی خوش حساب فشار وارد نشود، ادامه داد: برای افزایش پایه‌های جدید مالیاتی نیاز به مجوز های قانونی و تصویب قوانین جدید است.

وزیر اقتصاد درباره فروش اموال دولتی نیز گفت: تاکنون چندین شرکت در بازار سرمایه عرضه شدند که این روند ادامه خواهد داشت.

دژپسند درباره نصب پایانه های فروش توسط پزشکان نیز گفت: بر اساس توافقی که به تازگی انجام شده توسط پزشکان تا پایان بهمن ماه فرصت داده شده است تا اقدامات لازم را انجام دهند در غیر این صورت مشمول جریمه می‌شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو