https://moviemag.irhttp://bia2safa.net/goto/file/image/1229902

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

مهدی فخیم زاده که کارگردان و بازیگر مشهور سینمایی است و اغلب او را با « خواب و بیدار » و یا نقش نمکی در فیلم « مسافران مهتاب » به خاطر می آورند، بازیگر نقش اصلی فیلم است. گوهر خیراندیش هم که اخیراً او را با سریال « هیولا » دیده بودیم، در فیلم حضور دارد.

داستان فیلم درباره چیست ؟

رحمت ( مهدی فخیم زاده ) پیرمردی است که گمان می رود از کار افتاده باشد و کهولت سن او را از رمق انداخته باشد اما برعکس، او کاراته کاری ماهر است که می تواند هر جوانی را مغلوب کند و...

کارگردان کیست ؟

مهدی فخیم زاده که همانطور که ذکر شد، بیشتر با نقش " نمکی " در فیلم « مسافران مهتاب » در خاطر علاقه مندان به سینما نقش بسته است. او در سالهای نه چندان دور با سریال های تلویزیونی نظیر « خواب و بیدار » و « ولایت عشق » توجه مخاطبین بسیاری را به خود جلب کرده بود.

https://moviemag.irhttp://bia2safa.net/goto/file/image/1229903

نکات مثبت فیلم ؟

چیزی نیافتیم!

نکات منفی فیلم ؟

کیفیت ساخت فیلم به شدت پایین و ناامید کننده است. اصرار بر به تصویر کشیدن سکانس های اکشن با چنین ساختاری، تماشاگر را به سالهای دور سینما در دهه 60 می برد!

قصه فیلم فراز و فرودی ندارد. چند آدم راه می افتند و دیالوگ می گویند و گاهی هم گرد و خاک به پا می شود و این روند تا آخر قصه پابرجاست. اگر در حین تماشای فیلم با تلفن صحبت کنید و برای خرید به فروشگاه بروید و حتی به ضرب و تقسیم نحوه بنزین زدن بپردازید و سپس به تماشای فیلم بازگردید، باز هم لحظه خاصی را از دست نخواهید داد!

شخصیت های فیلم به درستی معرفی نمی شوند و هیچ درباره آنها نمی دانیم. تماشاگر متوجه نمی شود که عشق 30 سال پیش چرا رفته و چرا باید تا به امروز شعله آن برقرار باشد. اگر قدرت عشق رحمت اینچنین بوده، در این 30 سال کجا بوده؟ چرا منجر به اقدام نشده؟ و سوالات بسیاری که پاسخی قانع کننده ای درباره آن داده نمی شود.

در میانه فیلم شخصیت های شنگول داستان ناگهان شروع به نصیحت های زندگی در بابت مزیت های ازدواج و سر به راه شدن می کنند؛ از جنس نصیحت هایی که می شد در دهه 60 با یک آهنگ ملایم در پس زمینه آن را در برنامه های تلویزیونی دید!

با هر مترو  معیار و عینکی که به اثر بنگریم، نمی توان این نکته را انکار کرد که « مشت آخر » امروزه حتی برای مدیوم تلویزیون هم اثر دلچسبی محسوب نمی شود چه برسد به سینما!

https://moviemag.irhttp://bia2safa.net/goto/file/image/1229904

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

قطعاً خود مهدی فخیم زاده که پس از سالها به سینما بازگشته است.

حرف آخر :

در شرایط امروز سینما مشخص نیست که « مشت آخر » برای کدام قشر از تماشاگران سینما ساخته شده است. کیفیت نازل فیلمنامه در کنار اکشن عجیب و غریب به سبک نوستالژی های دهه 60، از فیلم جدید فخیم زاده اثری ساخته که مصداق بارز عنوان " شکست سینمایی " محسوب می شود. فیلمی که شاید می توانست برای کنداکتور یکی از شبکه های صدا و سیما گزینه مناسبی باشد اما ظاهرا مسیرش را گم کرده و سر از سینما درآورده!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : مشت آخر

مشت آخر

کارگردان : مهدی فخیم زاده

نویسنده : -                                           

تهیه کننده : سیدحامد حسینی

بازیگران :

مهدی فخیم زاه

گوهر خیراندیش

رامین راستاد

 و...