لیموترش و کاربردهای متفاوت از لیموترش به جهت دارا بودن ماده‌ای به‌نام اسیداسکوربیک مانع تغییر رنگ و به اصطلاح پلاسیده شدن محل برش‌های ایجاد شده در میوه‌هایی همچون موز، سیب، گلابی و همچنین سبزیجاتی مانند کرفس، سیب زمینی و آرتیشو در مجاورت با هوا می‌شود .

در نتیجه با آغشته کردن سطوح برش یافته به آب لیموترش آنها را برای مدت چند ساعت بدون تغییر در ظاهر نگهداری و سرو کنید.

- اگر به هنگام پخت قارچ چند قطره‌ای آب لیموترش به آن اضافه کنید، قارچ‌ها پس از پخت نیز همچنان سفید باقی می مانند.


- پس از استفاده از تخته گوشت برای خرد کردن ماهی، گوشت، پیاز، سیر و به‌طور کلی مواد غذایی با بوی تند، برای آنکه بوی حاصل از آن مواد بر روی تخته باقی نماند، پس از شست وشوی تخته با آب و مایع ظرفشویی، نیمه‌ای از لیموترش بریده شده را بر روی سطح آن بمالید. جهت رفع بوی دستتان پس از پاک کردن گوشت قرمز، مرغ و ماهی و همچنین سیر نیز از همین روش استفاده کنید.


- ظروف مسی و برنجی پس از گذشت زمان و در مجاورت با هوا تغییررنگ داده و تیره می شوند، حال برای تمیز کردن آنها کافی است پنبه و یا تکه پارچه ای را اندکی به آب لیموترش آغشته کرده و بر روی سطح فلز بمالید. سپس آن را شسته و خشک کنید، خواهید دید که ظرف مسی یا برنجی شما مانند روز اول خواهد شد.- جهت جلوگیری از کپک زدن مربا در خارج از یخچال به هنگام پخت ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید.


- اگر برای پخت سیب زمینی و یا تخم مرغ و یا جوشاندن کنسرو تن ماهی کاسه‌ای رویی انتخاب کرده‌اید، در آب حاوی مواد یاد شده چند قطره‌ای لیموترش بریزید. با این کار از سیاه شدن جدار داخلی کاسه جلوگیری به‌عمل می‌آید. البته به جای آبلیمو از سرکه و یا آبغوره نیز می‌توانید استفاده کنید. به طور کلی ترشی مانع تغییررنگ این فلز می‌شود.


- اگر دستان شما پس از پاک کردن سبزی‌ها و یا در صورت تماس با میوه‌هایی مانند آلبالو یا شاه توت رنگی شده و با آب و صابون نیز پاک نمی‌شود، محلولی از آبلیمو و آب آماده کرده و دستان خود را برای مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید، سپس آنها را شسته و خواهید دید چگونه سفید خواهند شد.


- در صورتی که اطراف راه آب و همچنین کاسه ظرفشویی و یا دستشویی‌تان با جرمی از رسوبات آب پوشیده شده است، به جای استفاده از انواع مواد شیمیایی مخصوص با مالش نیمه‌های یک عدد لیموترش به سطوح مورد نظر جرم زدایی کنید.


- از لیموترش برای زدودن بوی حاصل از تخم مرغ بر روی ظروف نیز می‌توانید استفاده کنید.


- اگر برای شست وشو و لکه زدایی جوراب و یا لباس سفیدتان مایع سفیدکننده‌ای در دسترس نداشتید، می توانید از لیموترش به‌عنوان سفیدکننده طبیعی استفاده کنید. به این صورت که جوراب و یا لباس سفید لکه دار شده خود را درون قابلمه ای پر از آب ریخته و چند تکه لیموترش بریده شده به آن اضافه کنید. قابلمه را بر روی شعله اجاق گاز قرار داده و مدتی این مخلوط را بجوشانید. در حین جوشاندن مقداری مایع ظرفشویی یا پودر لباسشویی نیز به آن اضافه کنید.پس از گذشت چند دقیقه لباس‌ها را بیرون آورده و آبکش کنید.


- لیموترش بهترین چربی زدا است، پس برای پاک کردن لوازم و ظروفی که حتی با شست وشو نیز چربی روی آنها به طور کامل از بین نرفته است، از آب لیموترش استفاده کنید.