ترمیم موهای سوخته با مواد طبیعی و ترفندهای خانگی معجزه گر

ترمیم موهای سوخته با مواد طبیعی و ترفندهای خانگی معجزه گر


منبع: آرگا

139

1398/11/3

10:54


در برخی موارد بعد از رنگ کردن یا بنا به دلایلی دیگر ممکن است موها اسیب دیده و بسوزند. روش های مختلف زیادی برای ترمیم موهای سوخته وجود دارد که از جمله ان می توان به استفاده از ماسک موز، ماست روغن زیتون و عسل، ماسک تخم مرغ، حنا و … برای موها استفاده کرد.

تنوع طلبی و داشتن موهای زیبا باعث می شود تا اکثر خانم ها از رنگ های مختلف مو استفاده نمایند. ولی در بعضی موارد دکلره یا رنگ موی نا مناسب و یا استفاده نادرست از آنها باعث می شود تا سلامت موها به خطر افتاده و دچار سوختگی شود. برای جبران سوختگی و بازسازی موهای آسیب دیده روش های وجود دارد که در این مطلب با آن آشنا می شویم.

ترمیم موهای سوخته و آسیب دیده

یکی از مهمترین و ناراحت کننده ترین مسائل برای خانم ها آسیب دیدن و وز شدن موهایشان است. این مشکل در زمان رنگ کردن و دکلره کردن مو و یا سشوار و اتو بیش از حد زدن به مو اتفاق می افتد. برای رفع آسیب دیدگی موهای سوخته باید هر چه سریعتر نسبت به درمان آن اقدام کرد و برای طولانی مدت مراقبت ویژه ای از موها انجام داد. در ادامه با ارائه روش های ساده و کاربردی در درمان موهای آسیب دیده همراه ما باشید.

ترمیم موهای سوخته و آسیب دیده

استفاده از روغن نارگیل و شیر

روغن نارگیل دارای خاصیت نرم کنندگی بوده و باعث تقویت ریشه موهای سوخته می شود. شیر نیز خاصیت نرم کنندگی و بازسازی کنندگی داشته و استفاده از نارگیل و شیر با هم برای اصلاح موهای آسیب دیده و سوخته بسیار موثر خواهد بود. برای تهیه ماسک مو شیر و نارگیل نصف استکان شیر را با دو قاشق غذا خوری نارگیل مخلوط کرده و بعد آن را برای چند دقیقه بر روی بخار کتری قرار داده تا کمی گرم شود. مایع حاصله را به موها مالیده و بگذارید تا ۲۰ دقیقه بر روی موهای آسیب دیده و سوخته بماند و بعد موها را به آرامی بشویید. از این ماسک تا بهبود کامل موهایتان استفاده نماید.

ترمیم موهای سوخته و آسیب دیده به آ

ماسک موز

موز میوه ای مفید و سرشار از پتاسیم است و پتاسیم یکی از موادی است که به بازسازی موهای سوخته و خشک کمک می کند. برای استفاده از موز، یک موز را کاملا له کرده و به شکل پوره در آورید بعد آن را به موهای آسیب دیده مالیده و به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید تا موز ها برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی موهای شما بمانند در نهایت موها را کاملا شست و شو دهید.

ترمیم شدن موی سوخته

در روشی دیگر می توان از ترکیب موز و ماست برای کمک به موهای آسیب دیده استفاده کرد. یک عدد موز کاملا له شده را به یک چهارم لیوان ماست اضافه کرده و سپس یک قاشق غذاخوری عسل و روغن زیتون را به آن اضافه نمایید. مخلوط حاصله را به موهای خود مالیده و بعد از ۳۰ دقیقه موها را با شامپو و آب گرم به آرامی شست و شو دهید. تا زمانیکه موهایتان به طور کامل بازسازی نشده اند از این ماست هفته ای یک یا دو بار استفاده نمایید.

استفاده از حنا

از گذشته تا کنون مصرف حنا بین ایرانیان رواج داشته است زیرا حنا باعث تقویت موها شده و مانند محافظ بر روی مو عمل می کند. حنا دارای خاصیت نرم کنندگی بوده و برای ترمیم موهای سوخته و آسیب دیده بسیار موثر می باشد. برای آماده کردن حنا می بایست به روش زیر عمل کنید:

مقداری حنا چیزی در حدود ۵ قاشق غذا خوری (با توجه به بلندی موها) را به سه قاشق غذاخوری ماست و یک استکان چای سیاه اضافه کرده تا خمیری غلیظ به دست آید. بعد از آن آب یک لیمو بزرگ را به خمیر اضافه کرده و مخلوط نمایید و برای ۳ تا ۴ دقیقه بگذارید بماند بعد از ۴ دقیقه یک عدد تخم مرغ را به مخلوط حنا اضافه کرده و به خوبی ترکیب کنید در نهایت کمی آب ولرم به آن اضافه کرده به طوری که مواد از روی قاشق نریزد. مواد بدست آمده را به کمک دستکش و براش رنگ مو به موهای خود مالیده و از ریشه تا انتهای موها را آغشته به حنا کنیدو موهای سر را با پلاستیک یا کلاه رنگ مو بپوشانید و بعد از گذشت ۳ تا ۴ ساعت موها را با آب گرم شست و شو دهید. مصرف حنا به تنهایی نیز برای تقویت موها مفید است و بهتر است هر چند وقت یکبار از آن برای موهایتان استفاده کنید.

روش های ترمیم موهای آسیب دیده

ترمیم با سس مایونز

برای نرم شدن موها و بازسازی موهای آسیب دیده استفاده از سس مایونز بسیار مفید است. برای بازسازی موهای سوخته خود مقداری سس مایونز را بر روی موهای خود ریخته و تمام موها را به آن آغشته نمایید. سپس موها را به خوبی ماساژ داده و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به آرامی موها را کاملا شست و شو دهید.

ترمیم کردن موی اسیب دیده

بهره گیری از  روغن زیتون و عسل برای موها

روغن زیتون به همراه سل باعث درخشان شدن و نرمی موها می شوند و موهای سوخته و آسیب دیده را بازسازی خواهند کرد. استفاده از ماسک روغن زیتون و عسل برای موها بسیار مفید و تاثیر گذار بوده است. برای این منظور کافیست نصف پیمانه عسل را با یک چهارم پیمانه روغن زیتون مخلوط کرده و بر روی بخار کتری یا بخار قابلمه بگذارید تا یکدست گردد. ماسک حاصله را روی موها بریزید و به تمام مو آغشته نمایید. بعد از گذشت نیم ساعت موها را با شامپوی ملایم و آب گرم کاملا شستو شو دهید.

ترمیم نمودن موی سوخته

ماسک تخم مرغ به همراه روغن زیتون

همانطور که می دانیم غذای اصلی موها پروتئین است که نقش اساسی در رشد و بازسازی موهای آسیب شده دارد. تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین بوده به همین دلیل باعث تقویت موهای آسیب دیده خواهد شد. برای تهیه ماسک مو تخم مرغ, ۲ عدد تخم مرغ را با ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کرده و به موهای خود بمالید و به خوبی آن ها را ماساژ دهید پس از گذشت ۳۰ دقیقه موها را آب کشی نمایید. این ماسک علاوه بر ترمیم موهای سوخته برای رشد موها نیز مفید است.

بازسازی موهای سوخته

ترمیم با روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ خاصیت نرم کنندگی و درخشان کنندگی داشته و باعث می شود تا موهای آسیب دیده رطوبت کافی را داشته و بهبود پیدا کنند. برای استفاده از روغن بادام تلخ کافیست تا بعد از حمام آن را به موهای خشک شده خود بمالید. می توانید کمی روغن را بر روی کف دست ریخته و موها را به آرامی با آن ماساژ دهید. نیاز نیست روغن زیادی به موها بمالید مقدار کمی از آن برای چرب کردن موها کفایت می کند.

ترمیم کردن موهای سوخته

سرکه ی سیب به همراه عسل

یکی از نرم کننده های طبیعی مو که خاصیت ترمیم کنندگی نیز دارد عسل است. استفاده از عسل بهترین راه برای مراقبت از موها است. برای استفاده از عسل می توانید یک چهارم پیمانه عسل را با ۱۰ قاشق غذاخوری سرکه سیب کاملا مخلوط کرده و قبل از حمام کردن به موها بمالید و آن را به آرامی ماساژ دهید. این ماسک را بعد از ۲۰ دقیقه بشویید. از این ماسک در طول هفته یک یا دو بار استفاده کنید تا موهای سوخته کاملا ترمیم شوند.

کمک به احیا موهای سوختهرو

ماسک ترکیبی برای ترمیم موها

علاوه بر موارد گفته شده ماسک دیگری نیز وجود دارد که برای ترمیم موهای آسیب دیده بسیار مناسب است. برای تهیه این ماسک به روش زیر عمل می کنیم:

یک عدد موز را به خوبی له نمایید و مقداری روغن بادام به اندازه یک قاشق چای خوری به آن اضافه نمایید موها را با مخلوط موز و روغن بادام ماساژ دهید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. بعد از آن یک تخم مرغ و یک قاشق چای خوری عسل و ۲ قاشق چای خوری روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و مجددا بر روی موهای آغشته به موز قرار داده و ماساژ بدهید موها را با پلاستیک فریزر یا کلاه رنگ بپوشانید و بعد از نیم ساعت شست و شو دهید. در نهایت از ماست به عنوان نرم کننده بر روی موها استفاده کرده و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

بازسازی موهای آسیب دیده و سوخته

مواد غذایی مورد استفاده در ترمیم موهای آسیب دیده

برای درمان موهای سوخته و آسیب دیده و ترمیم آن ها داشتن رژیم غذایی مناسب نیز تاثیر گذار است. استفاده از غذاهای مفید از بهترین روش ها برای سلامت مو است. پس در صورت داشتن موهای آسیب دیده مواد غذایی زیر را از یاد نبرید:

  • مصرف سبزیجات تازه و سبز رنگ بخصوص اسفناج و جوانه عدس، جوانه ماش، جوانه گندم و جوانه جو در وعده های غذایی. مثلا خوردن سالاد با روغن کنجد یا زیتون فوق العاده تاثیر گذار خواهد بود.
  • برای جبران کمبود آهن و پروتئین مورد نیاز موها از مواد پروتئینی و حاوی آهن مثل گوشت قرمز، تخم مرغ، حبوبات و میوه های خشک را در طول هفته استفاده نمایید.
  • استفاده از مکمل های غذایی برای ترمیم موهای سوخته بسیار مفید است. مثلا استفاده از امگا ۳ و اسید فولیک برای موها و بدن مفید می باشد.
  • ویتامین D یا بیوتین یکی دیگر از موادی است که به درمان موهای آسیب دیده و بافت های آن بسیار کمک می نماید و برای موها واجب است. می توان ویتامین D مورد نیاز بدن و موها را با استفاده از مواد مغذی مثل گردو، بادام و انواع دیگر آجیل و همچنین خوردن موز و انبه تامین کرد.
  • همواره سعی کنید تا وعده های غذایی حاوی حبوبات و سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا موهای سالم و بدون آسیب داشته باشید. همچنین در طول درمان موها سعی کنید از غذاهای آماده و فست فود ها استفاده نکنید.

ترمیم موهای سوخته و رنگ شده

نکته:

در نهایت علاوه بر روش های خانگی عنوان شده برای ترمیم موهای سوخته می توانید از سرم ها و مواد دارویی معتبر نیز استفاده نمایید. فقط این موضوع را در نظر داشته باشید که در هر یک از روش ها باید تا سلامت کامل موها موارد گفته شده را رعایت کرده و بکار ببندید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو