نگاهی به زیباترین جاده های ایران با چشم اندازه های طبیعی بی نظیر

نگاهی به زیباترین جاده های ایران با چشم اندازه های طبیعی بی نظیر


منبع: آرگا

199

1398/11/3

12:25


ایران سراسر زیبایی و شگفتی است در این کشور چشم اندازهای طبیعی و بکر بسیار هستند جاذبه هایی که در اختیار گردشگران قرار می گیرد تنها به مکان های خاصی محدود نمی شود و بسیاری از علاقه مندان می توانند در طول مسیر و گشت و گزار خود از زیبایی ها و طبیعت زیباترین جاده های ایران نیز دیدن کنند و به خوش گذرانی بپردازند.

تا به حال به این فکر کرده اید که شمال ایران مقصد دوست داشتنی برای خیلی از گردشگران ایرانی است؟ و در هر فصل از سال این مناطق پر از گردشگر می باشد؟ زیرا بیشتر گردشگران شمال را با وجود جاده های زیبا و دیدنی آن می شناسند و چون دوست دارند در طی مسیر با چشم اندازهای طبیعی و زیبا رو به رو باشند این مناطق را برای سفر خود انتخاب می کنند. خیلی از جاده های رویایی در دنیا وجود دارند که خود به عنوان نوعی جاذبه طبیعی و گردشگری مورد توجه هستند در کشور ما نیز برخی از جاده های معروف با مناظری شگفت انگیز وجود دارند که می توانید از دیدن آن ها لذت ببرید. زمانی که با این جاده ها آشنا می شوید متوجه خواهید شد که جاذبه های دنیا به مکان های دیدنی ختم نمی شوند و با وجود جاده ها پر جاذبه نیز می توانید از سفر خود لذت ببرید بی شک یکی از این جاده های معروف و شناخته شده جاده چالوس در مسیر تهران شمال است این جاده دارای طبیعت بکر و زیبایی است و خیلی از گردشگران آن را به عنوان بهشت گمشده می دانند.

 زیباترین جاده های ایران:

جاده های مهم و شناخته شده در ایران در مسیرهای ترددی مختلف و پر جمعیت قرار گرفته اند این جاده ها برخی جاده های اصلی هستند و برخی نیز جاده های فرعی اما هر یک از جذابیت های بکر و خاص خود برخوردار می باشند که در ادامه می توانید با همگی این جاده های دیدنی آشنا شوید.

 

جاده اسالم خلخال:

این جاده مسر تردد گیلان به اردبیل است و طول آن ۷۰ کیلومتر است این جاده از مهم ترین جاده های جنگلی دنیا است تمامی گردشگرانی که از این مسیر تردد دارند حتما توقف خواهند داشت و تمایل دارند تا از نزدیک جاذبه های این جاده را مشاهده کنند. این جاده از اطراف با درختانی عظیم محاصره شده است در بیشتر مواقع این جنگل از مه پوشیده شده است سرسبزی دشت ها به میزانی است که خیره کننده می باشد و از جذابیت زیادی برخوردار است.

جاده های مهم ایران

جاده ساحلی چابهار بریس:

 راهنمای جامع سفر به چابهار اطلاعات گردشگری مهمی را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد در این راهنما بیان می شود که علاقه مندان می توانند برای تردد خود از کدام جاده ها استفاده کنند و کدام جاده از جذابیت بیشتری برخوردار است؟ از مهم ترین جاده ها و زیباترین جاده های این مناطق جاده ساحلی چابهار به بریس است که این جاده در جنوب ایران قرار گرفته است و از جمله زیباترین جاده های ایران محسوب می شود.  این جاده در مسیر تردد چابهار به شهر بریس واقع شده است در بخش هایی از این جاده شیب های تند وجوددارد که باید با احتیاط رانندگی کنید. صخره هایی که در سمت دیگر جاده واقع شده اند در اثر فرسایش آب شکل های هندسی جالبی به خود گرفته اند در این مسیر می توانید تالاب لیپار را مشاهده کنید همچنین از دیدن کوه های مینیاتوری نیز لذت ببرید.

جاده های قشنگ ایران

جاده مرزی ارس جلفا:

این جاده در حاشیه های رود ارس قرار گرفته است چشم انداز زیبایی که در این جاده وجود دارد بسیار دیدنی است این جاده مرزی میان ارمنستان و ایران می باشد حنگل ها و کوه های مرتفعی که در این مناطق دیدنی می شود چشم انداز این جاده را بسیار دیدنی و دلنشن کرده اند. جذابیت های این جاده تنها به این دیدنی ها ختم نمی شود می توانید خانه های روستایی را مشاهده کنید که همواره معماری سنتی و دلنشین خود را دارند و بی شک برای شما جذابیت زیادی خواهند داشت.

جاده های پر جاذبه ایران

جاده چالوس:

این جاده معروف یکی از زیباترین جاده های ایران است و در مسیر تردد تهران شمال واقع شده است. جاده چالوس ۱۱۳ کیلومتر طول دارد و در مسیر آن می توانید با جاذبه های شگفت انگیزی مواجه شوید. آسمان آبی، جنگل های سرسبز، کوه های مرتفع و مه آلودگی جنگل ها از مناظر زیبا و چشم نوازی است که مشاهده خواهید کرد دور تا دور این جاده با صخره های بلند و جنگل های سرسبز محاصره شده است و به دلیل پیچ و خمی که جاده آن دارد می توانید هیجان رانندگی را نیز تجربه کنید. این جاده یکی از مکان های دیدنی چالوس برای گردشگران ایرانی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

جاده های رویایی ایران

گردنه حیران:

این گردنه نیز اردبیل به گیلان را به یکدیگر متصل کرده است و دارای ۳۵ کیلومتر طول است این منطقه نیز دارای مناظر و طبیعتی بکر است کوه ها و جنگل ها آن را به یکی از مناطق گردشگری و توریستی تبدیل کرده است که بسیار شهرت دارد. تپه های سرسبز و دهکده توریستی حیران به همراه تله کابین منطقه تفریحات مهیجی را در اختیار گردشگران قرار داده است روستاهای اطراف نیز دارای مناظری بسیار دیدنی هستند و شما بی شک از دیدن آن ها حیرت خواهید کرد.

زیباترین جاده های ایران

جاده عباس آباد کلاردشت:

عباس آباد یکی از دیدنی های معروف در استان مازندران است جاده این منطقه نیز به عنوان یکی از زیباترین جاده های ایران شناخته می شود این جاده جنگلی با مناظر رویایی و دلنشینی که دارد بسیار لذت بخش است با وجود بارش باران و مه آلودگی های منطقه نیز جذابیت های این منطقه بیشتر می شوند. اگر بیشتر در مسیر جاده کند و کاو کنید می توانید به دورن جنگل بروید و از میوه های جنگلی فصل نیز میل کنید.

جاده های جنگلی ایران

جاده شاهرود گرگان:

این جاده در فصاله ۱۸ کیلومتری از استان دیدنی گرگان واقع شده است که سمنان را به گرگان متصل کرده است چشم اندازهایی که در مسیر این جاده نیز دیده می شود بسیار دلنواز هستند این جاده پر پیچ و خم با وجود جنگل های هیرکانی خود بسیار جذاب و شناخته شده است. تنوعی از درختان اورس، توسکا و بلوط بر جذابیت های این منطقه جنگلی نیز افزوده است شما می توانید در سفر خود به این منطقه از آبشارهای توسکستان و چشمه سارهای مختلف بازدید کنید. در کنار مکان های دیدنی گرگان می توانید از چشم اندازهای ویژه این جاده نیز دیدن کنید و سفر خود را به شکلی خاطره انگیز تکمیل نمایید.

دیدنی های ایران

جذابیت ها و دیدنی های ایران بسیار متنوع هستند از دیگر جاده های جنگلی با چشم اندزاهای بسیار ویژه ای می توانید از آن ها لذت ببرسید می توان به جاده های هجیج اورامانات، شهداد نهنبندان، سراوان فومن و دیگر جاده هیا فرعی اشاره کرد که هر یک از جذابیت های خاص خود برای گردشگران برخوردار هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو