حرفی که رابطه عروس و مادرشوهر را خراب میکند

حرفی که رابطه عروس و مادرشوهر را خراب میکند


منبع: نمناک

129

1398/11/3

13:14


عروس و مادرشوهر هم می توانند با هم رابطه خوبی داشته باشند به شرطی که در صحبت کردن با یکدیگر از جملاتی که رابطه راخراب می کند استفاده نکنند و برای بهبود رابطه این حرفها را جزو خط قرمزها قرار دهند.

10 جمله ای که نباید به مادر شوهرتان بگویید

رابطه بین عروس و مادرشوهراز پیچیده ترین روابط است . همیشه رابطه بین عروس و مادر شوهر بد نیست و آنها می توانند با هم رابطه خوبی داشته باشند به این شرط که در صحبت کردن با یکدیگر از جملاتی که رابطه راخراب می کند استفاده نکنند.

دانستن جملاتی که رابطه عروس و مادرشوهر را خراب می کند برای عروس ها بسیار کارساز و مفید خواهد بود بنابراین در این بخش از نمناک به بیان جملاتی که رابطه عروس را با مادر شوهر دچار اختلال می کند، می پردازیم.

رفتار با مادرشوهر

نکات مهم و اساسی در رابطه عروس و مادر شوهر 

عروس خانم ها این جملات را هرگز به مادر شوهرتان نگویید

با خانواده خودم راحت ترم

این منطقی است که شما به مادر و پدر خودتان بیشتر علاقه مندید و با آنها راحت ترید. اگر همیشه روزهای تعطیل یا عید نزد خانواده خود بروید و عکس های پدر و مادرتان در خانه خود بگذارید اما خانواده همسرتان را نا دیده بگیرید آنها از شما ناراحت می شوند.

پس به جای این کارها بپذیرید که دو خانواده با هم وصلت کرده اند و پدر و مادر همسرتان نیز در زندگی شما نقش دارند پس گاهی هم با توافق همسرتان تعطیلات را نزد خانواده او بگذرانید و یا بگذارید که همسرتان گاهی به تنهایی ساعاتی را کنار خانواده خود باشد و گاهی نیز بچه ها را پیش آنها بگذارید.

سهم ارث من چقدر می شود

هیچ گاه نباید بحث ارث را پیش بکشید و از مادر همسرتان بخواهید سهم ارثتان را بدهد زیرا شما حقی بر دارایی مادرشوهرتان ندارید. پس اجازه دهید گفتگوهای مربوط به ارث بین شوهرتان، خواهر و برادرهایش و پدر و مادرش باشدو هرگز در این کار دخالت نکنید زیرا سبب ناراحتی خانواده شوهرتان می شود.

با نظرات سیاسی شما مخالفم

اگر به یک شام خانوادگی در خانه مادر همسرتان دعوت شده اید و در آنجا بحث سیاست داغ است ، اگر با نظر آنها مخالف نیز هستید خونسرد باشید و نظری ندهید.

زیرا بحث بر سر سیاست، مذهب و موضوعات حساس دیگر باعث می شوند که شام خانوادگی تبدیل به صحنه جنگ شود و اگر شما با خانواده همسرتان وارد دعوا و مشاجره شوید، هیچکس برنده نمی شود.

دعوا با مادرشوهر

رابطه عروس و مادر شوهر چگونه باید باشد؟ 

بایدها و نبایدهای رابطه عروس و مادر شوهر

مقصر کارهای همسرم شما هستید

برخی از خانم ها مادرشوهرهای خود را مسئول عیوب شوهرانشان می دانند.اگر شما همیشه مادر شوهرتان را مسئول رفتارهای بد شوهرتان بدانید و به او بگویید که اگر همسرم این کار را انجام می دهد به خاطر این است که شما مهارت های لازم را به او آموزش نداده اید.

با این کارتان شما مادر شوهرتان را بر مسائل خود وارد می کنید و شوهرتان دیگر مسئولیت کارهایش را به عهده نمی گیرد. بهتر است این کار را نکنید و با همسرتان مسائلتان را حل کنید.

بین من و دخترت قضاوت کن

اگر بین شما و خواهر همسرتان مسئله ای به وجود آمده هیچ گاه از مادر همسرتان نخواهید که بین شما و دخترش قضاوت کند زیرا او مسلما طرف دخترش را می گیرد و عصبانی می شود پس این مسائل را خودتان به تنهایی با خواهر همسرتان حل کنید زیرا وقتی مادرشوهرتان را درگیر ماجرا می کنید در واقع از او می خواهید طرف یک نفر را بگیرد.

نمی توانید بچه ها را ببینید

اگر نگرانید که مادرشوهر و پدرشوهرتان تأثیر بدی بگذارند، مثلا اگر پیش فرزندانتان سیگار می کشند، آنها را از زندگی نوه هایشان حذف نکنید بلکه با شوهرتان از آنها بخواهید که این کار را نکنند ، اینگونه خواهید دید که آنها با شما همکاری می کنند.

برخورد با مادرشوهر

اشتباهات در رابطه عروس و مادر شوهر

رابطه عروس و مادر شوهر اینگونه بهم می ریزد:

تنها باید همسرم با شما ارتباط برقرار کند

اگر همیشه شما از همسرتان بخواهید که با پدر و مادرش ارتباط برقرار کند و خودتان از آنها دوری کنید ، آنها را ناراحت خواهید نمود پس پشت پشت همسرتان قایم نشوید و از ارتباط برقرار کردن با آنها خودداری نکنید. شما هم باید با آنها ارتباط برقرار کنید تا شوهرتان از اینکه همیشه در وسط ماجرا باشد، احساس بیزاری نکند.

فرزندان شما نیز در رفتار با خانواده همسرتان از شما تبعیت می کنند پس اگر شما با پدرشوهر و مادرشوهرتان خوب رفتار کنید، آنها هم با مادر بزرگ و پدر بزرگ خود همینطور رفتار می کنند.

اگر به کمکی نیاز داشتید روی کمک من حساب کنید

اگر شما همیشه به مادر همسرتان بگویید که اگر به کمکی نیاز داشت شما به او کمک خواهید کرد و یا بگویید همیشه روی کمک شما حساب کند اما در وقت عمل به قول هایتان عمل نکنید و اصلا به او سری نزنید ، بیزاری ایجاد می کنید و این سیاست های درباز نتیجه معکوس می دهد پس بجای قول دادن زمانی را برای دیدن آنها تنظیم کنید. 

نظر شما را نمی خواهم

اگر مادر همسر شما توصیه هایی را به شما نمود به جای اینکه خشمگین شوید ، فرض کنید که او نیتش خوب است و از او تشکر کنید و کار خودتان را بکنید.اما اگر مادر شوهرتان به تحمیل نظراتش ادامه داد از او تشکر کنید.

مثلا در مورد توصیه های او برای فرزندتان بگویید متشکرم اما تصمیم گرفتیم نظر پزشک اطفال را پیاده کنیم. اگر او همچنان به توصیه های خود تاکید کرد از شوهرتان کمک بگیرید و برای مادرشوهرتان توضیح دهید که برخی موضوعات قابل بحث نیستند و فقط بیان نظرات شما را آزار می دهد.

گفتگو با مادرشوهر

سیاست در رابطه عروس و مادر شوهر

رابطه عروس و مادر شوهر چگونه خراب می شود؟

به علت مشغله وقتی برای دیدن شما نداریم

اگر مادر همسرتان علاقه مند به دیدار با شماست و دوست دارد بیشتر شما را ببیند اما تعهدات و مشغله های شما این اجازه را نمی دهد که به دیدار او بروید . اگر این حرف را که به علت مشغله نمی توانید او را بیشتر ببینید خودتان به او بگویید ، او از شما ناراحت خواهد شد .

نمناک پیشنهاد می کند در این مواقع با شوهرتان صحبت کنید تا او با مهربانی به مادرش بگوید که چند وقت یکبار می توانید او را ببینید تا او هم توقعاتش را درست کند و غافلگیر یا ناراحت نشود.

مثلا بگویید :«ما خیلی دوست داریم بیاییم شما را ببینیم، اما بهتر است بچه ها گاهی هم با دوستانمان دیدار کنند و برای خودمان هم وقت بگذاریم.» اگر او شما را با برنامه ای غافلگیر کرد، بگویید:«این تاریخ ما نمی توانیم بیاییم، ولی دفعه بعد که برنامه مان اجازه داد می توانیم بیاییم.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو