نماینده کهنوج (احمد حمزه) در مجلس شورای اسلامی گفته است: "به نیابت از مردم کرمان، برای قتل دونالد ترامپ جایزۀ ۳ میلیون دلاری تعیین می‌کنم.  این جایزه به نیابت از مردم کرمان به عنوان زادگاه سردار شهید قاسم سلیمانی است و هر کرمانی برای تامین این جایزه ۱ دلار خواهد پرداخت."

در این باره چند نکته را متذکر می شوم:

۱ - در این که دونالد ترامپ چهره منفوری برای ایرانیان است تردیدی وجود ندارد. نوشتن این متن برای حمایت از ترامپ جنایتکار نیست. این را تصریح کردم که در فضای مسموم کنونی، سوء تفاهم پیش نیاید.

۲ - تعیین جایزه برای قتل رئیس جمهور یک کشور دیگر، کجای وظایف نمایندگی مردم است و احمد حمزه اصلاً کیست که چنین جایزه ای را تعیین کند و بعد هم برای هر کرمانی پراختی یک دلاری در نظر بگیرد؟ این آقا که از جیب مردم کرمان وعده سه میلیون دلاری می دهد، بهتر است به جای این خاصه خرجی ها، به وضعیت اسفناک و آکنده از فقر و محرومیت حوزه انتخابیه اش بپردازد و این سه میلیون دلار کذایی (۳۹ میلیارد تومان) را - در صورت وجود - صرف رسیدگی به افرادی کند که در حوزه انتخابیه اش در فقر غذایی، بهداشتی و آموزشی شدید به سر می برند و بسیاری شان حتی از آب آشامیدنی سالم هم محروم اند و با تانکر به آنها آبرسانی می شود.

مزید اطلاع خوانندگان عرض می کنم که ایشان نماینده "کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب" است و اگر با این مناطق آشنا نیستید، کافی است سرچی در گوگل داشته باشید تا به عمق فاجعه انسانی که در این نواحی وجود دارد پی ببرید.

جالب است که خود این نماینده نیز قبلاً در نطقی راجع به مردم حوزه انتخابیه اش گفته بود: متاسفانه بخش قابل توجهی از مردم فقط با یارانه زندگی را می گذرانند و درآمد ماهانه آنها به ۲۰۰ هزار تومان هم نمی رسد و بسیاری از مردم نیز با شکم گرسنه می خوابند؛ چه کسی در برابر این محرومین پاسخگو است؟ آنچه حقوق اولیه مردم ساکن کشور مانند آب آشامیدنی، برق ، جاده روستایی، بهداشت و درمان، مسکن، آموزش و پرورش مناسب برای بخش قابل توجهی از مردم فراهم نشده است.

و حالا همان شخص سه میلیون دلار جایزه برای قتل ترامپ تعیین می کند! و درعین حال می پرسد: "چه کسی در برابر این محرومین پاسخگو است؟" خب معلوم است وقتی که نماینده همین مردم در فکر جایزه برای سر ترامپ است، هیچ کس دیگری قاعدتاً پاسخگوی این محرومیت نیست.

۳ - یک عده به طرز عجیب و مستمری برای کشور هزینه تراشی می کنند. یک روز حرف های حسن عباسی دستاویز تبلیغات ضد ایرانی در جهان می شود، روز دیگر حرف های علم الهدی را در دنیا بر سرمان می کوبند و ... اینک نوبت احمد حمزه است که بهانه به دست دنیا بدهد که برای نگاه بدبینانه شان به ایران، دلیل دیگری داشته باشند بدان حد که سفیر آمریکا در امور خلع سلاح هسته‌ای در ژنو آتو می گیرد و می گوید:" این حرف ها شناختی از ماهیت تروریستی حکومت ایران به دست می‌دهد."

واقعاً این فرد متوجه نیست که حرف او نه به عنوان شخص "احمد حمزه" که به عنوان یک شخصیت حقوقی و سیاسی ایرانی و از پارلمان ایران به دنیا مخابره و باعث وهن ما می شود؟ آیا او بعد از سال ها حضور در پارلمان نمی داند که تهدید به قتل رئیس جمهور قانونی یک کشور، می تواند مصداقی از تشویق به تروریسم باشد و برای کشورمان هزینه بتراشد؟!

شبکه های ماهواره ای ضد ایرانی هم مدام در حال پرداختن به این موضوع هستند و خوب آبی به آسیا شان ریخته شده است. در داخل آمریکا هم این حرف، به نفع ترامپ تمام می شود چرا که باعث همبستگی با رئیس جمهور در قبال توهین و تهدید خارجی می شود. ترامپ باید قدردان حمزه و امثال او باشد.

۴ - و به طنزی تلخ باید گفت که گیریم کسی پیدا شد و سر ترامپ را برید و آورد! برای پرداخت "دو زار" پول استراماچونی، به خاطر تحریم ها و محدودیت های بانکی، این همه دچار فلاکت شدیم، حالا چطور می خواهید ۳ میلیون دلار به حساب آورنده سر ترامپ واریز کنید؟!

۵ - یکی از علت های نابسامانی های گسترده در ایران امروز این است که بسیاری از ما، کارهای مهم و واقعی را زمین گذاشته ایم و به نمایش ها و شعارها دل خوش کرده ایم؛ نمونه اش همین تعیین جایزه برای سر ترامپ که لابد قرار است از رنج ها و محرومیت های مردم جنوب استان کرمان بکاهد!

واقعاً تا کی قرار است به جای کارهای واقعی برای کاستن از آلام مردم، شاهد نمایش های مسخره باشیم؟ اگر خدمتی به مردم نمی کنید، لااقل روی اعصاب و روان شان راه نروید و هزینه های جدید برایشان نتراشید؛ میشه؟!