هفتمین نشست‌ "معماری معاصر مساجد" در فرهنگستان هنر / بررسی تجربه مسابقه مسجد دانشگاه جیرفت

76

1398/11/3

18:12


نشست هفتم از سلسله نشست‌های معماری معاصر مساجد به بررسی تجربه مسابقه مسجد دانشگاه جیرفت اختصاص دارد.

هفتمین نشست‌ "معماری معاصر مساجد" در فرهنگستان هنر / بررسی تجربه مسابقه مسجد دانشگاه جیرفت

به گزارش هنرآنلاین، گروه معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران نشست "بررسی تجربه مسابقه مسجد دانشگاه جیرفت" را برگزار می‌کند.

در این نشست، هومن بالازاده، سید نوید امامی، علی شریعتی و افشین محمودی به سخنرانی خواهند پرداخت. دبیری نشست بر عهده محمد سعید ایزدی است.

در این سلسله نشست‌ها که با حضور استادان و صاحب‌نظران حوزه معماری و شهرسازی از پاییز ۱۳۹۸ به مدت ده جلسه در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد، معماری مساجد به‌عنوان شاخص‌ترین تجلی کالبدی بنیان فرهنگی‌مذهبی جامعه، بررسی می‌شود.

نشست‌های معماری معاصر مساجد، با طرح بنیان نظری آغاز و با معرفی تجارب شاخص معماری معاصر مساجد دنبال می‌شود و در ادامه با استفاده از تجارب شاخص در کشورهای اسلامی و معرفی تجارب داخلی، بیانیه‌ای با خِرد جمعی و اخذ دیدگاه‌های متخصصان تدوین می‌شود و جهت تبدیل‌شدن به یک سند سیاست‌گذاری، به شورای عالی شهرسازی ارائه خواهد شد و با تصویب و ابلاغ آن، راهنمایی برای هدایت صحیح جریان معاصرسازی مساجد فراهم می‌شود.

نشست "بررسی تجربه مسابقه مسجد دانشگاه جیرفت" روز یکشنبه، ۶ بهمن ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن‌هایش‌های فرهنگستان هنر به نشانی؛ خیابان ولیعصر، تقاطع طالقانی، شماره ۱۵۵۲، برگزار و ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو