بایدن، پیشتاز نامزد‌های دمکرات برای انتخابات ۲۰۲۰

منبع: برترین ها

55

1398/11/4

10:54


تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حاکی است که «جو بایدن» پیشتاز نامزدهای حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا است.

خبرگزاری ایرنا: تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حاکی است که «جو بایدن» پیشتاز نامزدهای حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا است.

آخرین نظرسنجی مشترک شرکت ایپسوس و خبرگزاری رویترز حاکی که بایدن با ۲۵ درصد بیشترین شانس را میان رقبای خود در حزب دمکرات برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا دارد.

این نظرسنجی که در روزهای ۲۲ و ۲۳ ژانویه (۲ و ۳ بهمن‌ماه) به صورت آنلاین انجام شده، نشان می‌دهد که «برنی سندرز» سناتور آمریکایی با ۲۴ درصد و «الیزابت وارن» دیگر نامزد دمکرات با ۱۲ درصد پس از بایدن قرار دارند.

همچنین «مایک بلومبرگ» میلیاردر آمریکایی و شهردار پیشین نیویورک که دیرهنگام وارد رقابت‌های درون‌حزبی دمکرات‌ها شد، توانسته ۱۰ درصد از رای‌دهندگان را قانع کند.

بایدن که در زمان باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا معاون او بود، تاکنون همواره پیشتاز نظرسنجی‌ها بوده اما هنوز نتوانسته فاصله چشم‌گیری میان خود و دیگر رقبای هم‌حزبی‌اش ایجاد کند.

این نظرسنجی میان رای‌دهندگان دمکرات و مستقل که ثبت‌نام کرده‌اند انجام شده و پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که سندرز را در مسایلی مانند بهداشت، سلامت و محیط زیست لایق می‌دانند و بایدن از نظر آنان برای متحد کردن دمکرات‌ها و شکست دادن ترامپ مناسب است.

بلومبرگ با اینکه بسیار دیر به رقابت‌های میان‌حزبی وارد شد، اما توانسته در نظرسنجی‌های چند هفته گذشته رشد خوبی داشته باشد.

ترامپ در حالی به انتخابات سال ۲۰۲۰ نزدیک می‌شود که به شدت درگیر محاکمه استیضاح در مجلس سنا است که این روزها در حال برگزاری است.

مجلس نمایندگان آمریکا پس از هفته‌ها بحث درباره استیضاح ترامپ، او را متهم به «سوء استفاده از قدرت» و «اخلال در تحقیقات کنگره» کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو