خواص صدف خوراکی و فوایدی که با مصرف این ماده غذایی بدست می آورید

خواص صدف خوراکی و فوایدی که با مصرف این ماده غذایی بدست می آورید


منبع: آرگا

144

1398/11/4

11:04


صدف خوراکی از فواید شگفت انگیزی برای سلامت بدن برخوردار است که امروزه انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد و بسیاری از افراد از خواص صدف اطلاع چندانی ندارند.

صدف خوراکی امروزه به عنوان یکی از خوشمزه ترین غذا های دریایی شناخته شده است که از فواید و خاصیت های فوق العاده ای برخوردار است و نخستین پرورش آن در ژاپن آغاز شد که استفاده غذایی از صدف خوراکی  نقش مهمی را در سلامت بدن ایفا می کند.

آشنایی با فواید معجزه آسای صدف

بررسی خواص صدف خوراکی

صدف خوراکی نیز مانند بسیار از مواد غذایی دیگر از جمله: میگو و روغن ماهی از فواید فوق العاده ای بهره مند است که در این مقاله با خاصیت های این ماده غذایی مفید آشنا خواهید شد:

بهبود سلامت قلب:

صدف دارای مقادیر فراوانی اسید های چرب امگا ۳ می باشد که سبب کاهش محتوای کلسترول بد در جریان خون می باشد و در نتیجه به سلامت قلب کمک شگفت انگیزی می کند.

بررسی خواص صدف خوراکی

بالا بردن قوای جنسی مردان:

از جمله مواد غذایی بسیار مفید به منظور تقویت قوای جنسی مردان صدف می باشد زیرا، صدف دارای مقادیر فراوانی آمینو اسید است در نتیجه به تحریک هورمون تستوسترون کمک می کند و سبب بهبود عملکرد جنسی در مردان می شود، البته کمبود روی نیز سبب کاهش نیروی جنسی در مردان می شود که صدف با دارای بودن روی نقش مهمی را در بهبود عملکرد جنسی ایفا می کند.

پایین آوردن فشار خون بالا:

صدف به دلیل داشتن محتوای بالای منیزیم و پتاسیم سبب کاهش فشار خون می شود و به آرام شدن رگ های خونی کمک می کند، همچنین این غذا دریایی مفید دارای ویتامین E است که به افزایش قدرت و انعطاف پذیری غشاهای سلولی کمک می کند و از بدن در مقابل بیماری های قلبی محافظت می کند.

فایده های صدف برای سلامت بدن

تقویت سیستم ایمنی:

صدف به علت دارا بودن آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و ویتامین A  به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و از بدن در مقابل بیماری محافظت می کند و با عوامل خارجی که قصد تاثیر مخرب بر روی سلول های سالم بدن را دارند مبارزه می کند.

استحکام استخوان:

همانطور که می دانید کلسیم برای داشتن استخوان های سالم اهمیت بسیار زیادی دارد و بسیاری از افراد مسن از بیماری پوکی استخوان رنج می برند که صدف به دلیل دارا بودن مقادیر کافی کلسیم نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین می کند بنابراین مصرف صدف از ایجاد پوکی استخوان جلوگیری می کند.

خواص صدف خوراکی بر روی بدن

کاهش وزن:

صدف به عنوان یکی از غذا های دریایی جهت کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل محسوب می شود و در واقع از خواص صدف که باعث شده است به یک ماده شگفت انگیز تبدیل شود خاصیت کاهش وزن بودن آن می باشد، این غذای دریایی از کالری و چربی کم و مقادیر زیادی پروتئین برخوردار است، بنابراین برای آن دسته از افرادی که سعی در کاهش وزن دارند استفاده از صدف گزینه بسیار مناسبی است.

رفع آکنه:

روی موجود در صدف به درمان آکنه کمک شگفت انگیزی می کند و همچنین سبب کاهش التهاب و پاک کردن منافذ پوست می شود و از بزرگ شدن منافذ پوست جلوگیری می کند بنابراین مصرف این غذای دریایی مفید سبب از بین رفتن آکنه می شود.

فواید صدف خوراکی بر روی پوست

بهبود بینایی:

مراقبت از چشم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که علاوه بر شیوه زندگی سالم و ورزش منظم مصرف صدف نیز به تقویت بینایی کمک می کند از این رو، مصرف مداوم این غذای دریایی با ارزش سبب بهبود عملکرد چشم در نور کم و پیشگیری از ایجاد آب مروارید می شود.

بهبود کیفیت خواب:

از مهم ترین خواص صدف کمک بهبود خواب می باشد زیرا، دارای روی و منیزیم است و می تواند به فرد کمک می کند تا خواب بهتری داشته باشد که به منظور بهبود عملکرد مغز، بازسازی و رشد سلول ها، خواب برای بدن لازم است و همچنین به جوان ماندن و کاهش چین و چروک کمک شایانی می کند.

فواید شگفت انگیز صدف خوراکی

بهبود خلق و خو:

از جمله خواص صدف به دلیل دارا بودن مقادیر فراوان روی به تقویت خلق و خو کمک می کند، روی توسط بدن ذخیره نمی شود و این ماده غذایی باید از طریق رژیم غذایی تامین شود که طبق مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی افزایش میزان روی در کودکان سبب کاهش اضطراب و افسردگی می شود و همچنین مطالعات دیگر در مجله اروپایی نشان می دهد که مصرف کافی روی به کاهش خشم و افسردگی در زنان باردار کمک می کند.

رفع خستگی:

کاهش سطح انرژی سبب اختلال در عملکرد بدن و ایجاد خستگی می شود که صدف به از بین رفتن خستگی کمک می کند زیرا، دارای مواد معدنی و ویتامین به مقدار کافی است.

همه چیز درباره فواید فوق العاده صدف

عملکرد بهتر مغز:

وجود آهن کم در مغز سبب کاهش تمرکز می شود و همچنین کمبود روی نیز بر روی حافظه تاثیر گذار است که از خواص صدف این است که سرشار از روی، آهن، اسید های چرب امگا ۳ و B12 می باشد و در نتیجه سبب بهبود عملکرد مغز می شود.

پیشگیری از ایجاد چین و چروک:

دارای بودن ویتامین ها و مواد معدنی مانند: منگنز، پتاسیم، آهن، نیاسین، ریبوفلاوین، تیامین و منیزیم از خواص شگفت انگیز صدف به شمار می آید زیرا، سبب حفظ کلاژن سازی در پوست می شود و در نتیجه از بروز چین و چروک بر روی پوست پیشگیری می کند.

خواص باورنکردنی صدف خوراکی

عوارض جانبی مصرف بیش از حد از صدف

صدف نیز مانند بسیاری از خوراکی ها از فواید و عوارض جانبی برخوردار است که عوارض جانبی مصرف بیش از حد صدف عبارتند از :

واکنش آلرژیک

بنا به گفته محققان تقریبا ۳/۵ تا ۴ درصد از افراد در سراسر جهان به آلرژی غذایی گرفتار هستند که بعضی از افراد به صدف آلرژی دارند که علایم آن عبارتند از: ورم دهان و صورت، بثورات پوستی، درد شکمی و همچنین اثرات خطرناک تر از قبیل شوک آنافیلاکتیک که به مرگ فرد منجر می شود.

عفونت باکتریایی

برخی صدف ها ممکن است دارای باکتری های خطرناک باشند و سلامت بدن را به خطر بیاندازند که در واقع باکتری های ویب ریو در آب های گرم زندگی می کنند و عوارض جانبی مصرف این دسته از صدف های آلوده عبارتند از : تب، سردرد، اسهال، استفراغ و واکنش های پوستی و در برخی موارد ممکن است فرد دچار شوک شود که در موارد شدید تر به مرگ منجر خواهد شد و افرادی که به بیماری خاص مبتلا هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به عوارض جانبی صدف آلوده قرار گرفته می شوند که در واقع یکی از راه داشتن صدف سالم و از بین بردن باکتری های موجود در صدف پختن آن ها می باشد.

عوارض جانبی زیاده روی در مصرف صدف

هشدار ها در رابطه با مصرف صدف

۱.همانطور که گفتیم صدف سرشار از روی است که سبب مسدود شدن غیر طبیعی رگ ها می شود و در نتیجه فرد به بیماری قلبی و عروقی گرفتار می شود.

۲. صدف دارای مقادیر زیادی سدیم است بنابراین برای افرادی که از فشار خون بالا یا بیماری های قلبی رنج می برند توصیه نمی شود.

برای آشنایی با خواص مواد غذایی دیگر می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو