روز دوم استیضاح ترامپ چطور گذشت؟

منبع: برترین ها

52

1398/11/4

14:03


روز دوم استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس سنای این کشور با تمرکز دموکرات ها روی یکی از بندهای این طرح یعنی سوءاستفاده وی از قدرت همراه بود.

فارس نوشت: روز دوم استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در مجلس سنای این کشور با تمرکز دموکرات ها روی یکی از بندهای این طرح یعنی سوءاستفاده وی از قدرت همراه بود.

دموکرات‌های کنگره آمریکا بامداد امروز (جمعه) در دومین روز بررسی استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور در مجلس سنا، گفتند که او از قدرت دولتی سوءاستفاده کرده تا دستاوردهای سیاسی داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نمایندگان دموکرات همچنین توضیح دادند که «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ این کشور، در تعاملاتی که با اوکراین داشته هیچ کار اشتباهی انجام نداده است.

این در حالی است که ترامپ و متحدان جمهوری‌خواهش معتقدند بایدن در زمان معاونت دولت، به کی‌یف فشار آورده تا دادستان کل اوکراین را از سمت خود برکنار کند تا نتواند تحقیقاتی را درباره فساد مالی شرکت تولیدکننده گاز «بوریسما» که ریاست آن را پسرش (هانتر بایدن) برعهده داشت، انجام دهد.

در دومین روز جلسه دادرسی استیضاح ترامپ در مجلس سنا، هشت ساعت مباحثه انجام شد و اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از فرصت خود برای بیان ادلّه درباره یکی از بندهای این طرح یعنی «سوءاستفاده از قدرت» جهت کسب دستاورد سیاسی علیه بایدن استفاده کردند.

دموکرات‌ها در این جلسه تصریح کردند ترامپ به دلیل هراسی که از رویارویی با بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو داشت، به اوکراین فشار آورد تا تحقیقاتی را علیه او و پسرش آغاز کند.

«سیلویا گارسیا» عضو مجلس نمایندگان آمریکا در صحن سنا گفت: «اگر ما اجازه دهیم این نقض آشکار قدرت ادامه یابد، این رئیس‌جمهور آزادی عمل خواهد داشت تا از کنترلی که بر سیاست خارجی آمریکا دارد در جهت منافع شخصی استفاده کند و به تبع آن دیگر رؤسای جمهور آتی نیز همین‌گونه [عمل خواهند کرد]».

نمایندگان مجری طرح استیضاح ترامپ همچنین از سناتورها خواستند او را به دلیل ارتکاب دو اتهامی که ذیل این طرح آمده، مجرم اعلام کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو