پایتخت‌های مد جهان کدام شهرها هستند؟

پایتخت‌های مد جهان کدام شهرها هستند؟


منبع: ایران آرت

159

1398/11/4

22:00


بارسلونا، استکهلم، توکیو، سائوپائولو، لس آنجلس، مادرید و برلین در لیست شهرهای برتر مد جهان قرار دارند. با این‌حال، مشهورترین شهرها شامل لندن، میلان، نیویورک و پاریس هستند.

ایران آرت: یافتن شهری با مد برتر بسیار آسان است، اما همه‌چیز درباره چهار مورد از برترین‌های پایتخت مد است. این مقام متعلق به این 4 پایتخت برتر مد جهان است: نیویورک، پاریس، میلان و لندن. این پایتخت‌های بزرگ تأثیر قابل توجهی در روندهای بین‌المللی مد دارند. آن‌ها خانه‌های با نفوذترین طراحان هستند و مهم‌ترین هفته‌های مد و برجسته‌ترین مجلات مد در آن‌ها قرار دارند، همچنین مقصد نمایش‌های بی‌شمار تجاری، نمایشگاه‌ها و نمایش‌های اهدای جوایز هستند.

به گزارش سایت طراح لباس، برای یک مدل که می‌خواهد در هیجان‌انگیزترین بازارهای مد اطراف کار کنید، بهتر است دیدگاه‌های خود را روی این چهار شهر تنظیم کند. با این‌حال، این شهرها مکانی برای ایجاد تجربیات جدید و نمونه کارها نیستند. آن‌ها مکان‌هایی هستند که آرزو و  مقصد نهایی هستند.

1. نیویورک

شهر نیویورک با فاصله زیاد شیک‌ترین پایتخت آمریکای شمالی است. این جایی است که طراحان برتر مانند Betsey Johnson ،Calvin Klein ،Derek Lam ،Donna Karan ،Isaac Mizrahi ،and Philip Lim شروع به کار کردند. (همه آن‌ها در مدارس مد پیشرو مد نیویورک بودند.) همچنین در نیویورک بسیاری از طراحان برتر از جمله کیت اسپید، برند هستند. جیکوبز، کنت کول و رالف لورن خانه دارند و در آنجا زندگی می‌کنند. شهر نیویورک بیش از 5000 سالن نمایش مد (بیش از هر شهر دیگری در جهان) دارد و بیش از 75 نمایشگاه تجاری مد و هفته‌های بازار (از جمله هفته مد مرسدس بنز) هر ساله در آن برگزار می‌شود.

1 فشن

مد و فشن در نیویورک‌سیتی بسیار زیاد و متفاوت است و چیزی بیش از مدلینگ ارائه می‌دهد. مدل‌ها همه جنس‌ها، سنین و سایزها می‌توانند سایر بازارهای تقاضا را کشف کنند. همه ما می‌دانیم که نیویورک از هر نظر بی‌مانند در دنیا است، اما وقتی نوبت مد به میان می‌آید، هر شهری در جهان از نیویورک پیروی می‌کند، حتی پاریس هم می‌تواند اعتراف کند! مانند پاریس، نیویورک دارای تعداد 50 مدرسه برتر مد در جهان است.

2

دانشکده طراحی پارسونز، موسسه فناوری مد (FIT) و دانشکده طراحی موسسه پرات شاخص‌ترین‌ها هستند. هفته مد سالانه در نیویورک در اپل بزرگ، زمان رویایی هر فروشگاه است. همان‌طور که علاقه‌مندان به مد دوست دارند شلوغی شهر را تجربه کنند، می‌توانند نمادهای مورد علاقه ما در فیلم sex and city و صبحانه در تیفانی را تماشا کنند و همچنین فرهنگ و مقصدی را مشاهده کنند که سال‌ها همه ما را به سمت خود جذب کرده است.

2. پاریس

شهر عشق مقصد نهایی برای علاقه‌مندان به مد و مدل‌های مشتاق است. این شهری است که هفته معتبر مد پاریس را دوبار در سال برگزار می‌کند و بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین رویداد مد را دارد که بالاترین حق امتیاز مد را به خود جلب می‌کند. درحالی‌که دوست دارید Coco Chanel ،Karl Lagerfeld ،Yves Saint Laurent و Christian Louboutin را تماشا کنید، می‌توانید تمام جاهای دیدنی مقصد شگفت‌انگیز خود مانند لوور، برج ایفل و غیره را کشف کنید. نحوه کاوش در پاریس را با بودجه تنظیم کنید.

3

همان‌طور که گفتیم پاریس مقصد نهایی مدل‌های حرفه‌ای است. این شهر به دلیل خانه‌های مد روز خود از جمله شانل، لوئیز ویتون، هرمس، ایو سن لوران و کریستین دیور مشهور است. اما حتی اگر لباس‌های فریبنده اولین چیزی است که وقتی به پاریس می‌اندیشند به ذهن بسیاری از افراد می‌رسد، فرصت‌های بسیاری برای کشف وجود دارد. پاریس اغلب «نیویورک اروپا» در نظر گرفته می‌شود، به این معنی که دقیقاً مانند همتای آمریکای شمالی، کارهای پرمخاطره و کمپین‌های بین‌المللی زیبایی، تبلیغات تجاری و تلویزیونی را ارائه می‌دهد.

4

3. میلان

میلان همیشه در نظرسنجی GLM بالا و پایین بوده است، اما در سال 2015 این سرمایه دنیای مد از شماره 12 به سوم صعود کرده است. در حقیقت شهر ایتالیایی میلان از دیرباز به‌عنوان پایتخت مد و طراحی شناخته می‌شد. حتی در قرون وسطی در آن کالاهای لوکس و پرمصرفی مانند کفش، لباس و جواهرات تولید می‌شد. تعجب آور نیست این شهر میزبان یکی از بزرگ‌ترین هفته‌های مد در جهان به‌نام هفته مد میلان است و در آن تنها نخبه‌ترین اعضای صنعت مد حضور دارند.

 فشن7

گوچی، پرادا، دولچه، گابانا و روبرتو کاوالی فقط نوک کوه یخ هستند. در هفته‌های مد میلان هنرهای دستی جهان و کیفیت برتر در خلاقیت آن‌ها شناخته می‌شوند. اکنون میلان بیش از 12,000 شرکت مد، 800 نمایشگاه و 6000 فروشگاه از جمله برندهای برتر مانند آرمانی، پرادا، والنتینو و ورساچه را در خود جای داده است. میلان یک بازار مدل‌سازی رقابتی است، اما همچنین مکان بسیار خوبی برای شروع کار مدلینگ در سطح بین‌المللی است.

8

4. لندن

تأثیر مد لندن به دوران الیزابت باز می‌گردد و حتی امروزه دیدن یقه‌ها و پارچه‌های بزرگ الیزابتی در استریت استایل‌ها غیر معمول نیست. اما سبک لندن از قبل از قرن شانزدهم بوده است، همان‌طور که هرکس می‌تواند از شهرت خلاقانه و پرطرفدار این شهر بگوید. لندن پایگاه اصلی برخی از برندهای جدی طراحی، از جمله استلا مک کارنی، Burberry Temperley ،Vivienne Westwood و مرحوم الکساندر مک‌کوئین است. همچنین میزبان هفته مد لندن، مرکز مد برای طراحان، مجلات، عکاسان، خریداران و سبک‌ها است.

5

تخمین زده می‌شود که صنعت مد انگلیس نزدیک به 800,000 شغل را پشتیبانی می‌کند. لندن مبتکر، پرچم‌دار در صنعت مد است. در سال 2018، هفته مد لندن اولین نمایشگاه خود را بدون هیچ‌گونه خز انجام داد. درحالی‌که می‌توانید در فروشگاه‌های گل‌های فانتزی، بوتیک‌های boho، برندهای مشهور و مغازه‌های خیابان‌های بزرگ خرید کنید، می‌توانید محل زندگی ملکه را هم در آن‌جا کشف کنید.

6

چگونه یک شهر به‌عنوان پایتخت مد انتخاب می‌شود؟

بارسلونا، استکهلم، توکیو، سائوپائولو، لس آنجلس، مادرید و برلین در لیست شهرهای برتر مد جهان قرار دارند. با این‌حال، مشهورترین شهرها شامل لندن، میلان، نیویورک و پاریس هستند. این چهار شهر نه تنها از تاریخ فردی غنی خود، بلکه از ریشه خانه‌های مد بهره می‌برند. علاوه‌براین موقعیت‌های آن‌ها در خط مقدم صنعت مد منجر به ایجاد یک خانه برای افراد برتر خلاق (عکاسان، سبک‌ها، ویراستاران، مدل‌ها و …) و درآمدزایی آن‌ها می‌شود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو