متهم به حمل مواد منفجره در انگلیس دستگیر شد

منبع: برترین ها

95

1398/11/5

03:12


سخنگوی پلیس ضد تروریسم روز جمعه اعلام کرد فرد ۳۱ ساله‌ای را به اتهام حمل مواد منفجره در شهر بردفورد انگلیس دستگیر کرده است.

ایرنا: سخنگوی پلیس ضد تروریسم روز جمعه اعلام کرد فرد ۳۱ ساله‌ای را به اتهام حمل مواد منفجره در شهر بردفورد انگلیس دستگیر کرده است.

بر اساس اعلام پلیس متهم طی یک عملیات برنامه‌ریزی شده دستگیر و برای بازجویی به بازداشتگاه منتقل شده است.

در این عملیات پلیس ضد تروریسم سه واحد مسکونی در بردفورد را با حصور کارشناسان امور خنثی سازی بمب تفتیش کرده است.

پلیس همچنین عنوان کرد که در جریان عملیات دستگیری، منازل اطراف محل سکونت متهم تخلیه شد تا در صورت احتمال وقوع انفجار به کسی آسیب نرسد.

اطلاعات بیشتری درباره هویت متهم و ارتباط احتمالی او با حادثه اخیر تروریستی لندن بریج وجود ندارد.

آذر ماه گذشته فردی با چاقو در منطقه «لندن بریج» به مردم حمله کرد که در نتیجه آن دو تن کشته و سه تن دیگر زخمی شدند. پلیس لندن با حضور در محل حادثه به سمت ضارب شلیک کرده و او را از پای درآورد.

بر اساس یافته‌های پلیس، ضارب عثمان خان نام دارد که پیش‌تر با گروه «المهاجرون» که خطرناک‌ترین گروه افراط‌گرا در انگلیس نامیده می‌شود، در ارتباط بود و قصد داشت در سال ۲۰۰۰ بازار بورس لندن را بمب‌گذاری کند. او دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی موفق شد تا به‌صورت مشروط و نصب پایبند الکترونیکی (ردیاب) زودتر از موعد آزاد شود.

پلیس در پی این حادثه تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرده و تاکنون چندین نفر را دستگیر کرده است.

سطح هشدار امنیتی در انگلیس، در مرحله «قابل توجه» قرار دارد. این مرحله به این معناست که احتمال حمله تروریستی قویاً ممکن است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو