چیدمان لوازم آرایش + نکات و ایده های کاربردی

چیدمان لوازم آرایش + نکات و ایده های کاربردی


منبع: زیبامون

735

1398/11/5

13:14


در این بخش از زیبامون چند تا از نکات کاربردی برای چیدمان لوازم آرایشی رو بخونید و با استفاده از ایده کاربردی که آماده کرده ایم، میز لوازم آرایش خود را مرتب تر بچینید!

چیدمان لوازم آرایش + نکات و ایده های کاربردی

دنیای لوازم آرایش بسیار بزرگ و جذاب هست و تقریبا تمام خانم ها دوست دارند یک کمد پر از انواع لوازم آرایش داشته باشند و میشه گفت یک زن مدرن و امروزی به سختی میتونه زندگی روزمره خودش رو بدون داشتن و استفاده از لوازم آرایشی تصور کنه!

به همین دلیل میشه گفت که علاقه به داشتن لوازم آرایش متنوع و زیاد و همچنین فضای محدود اتاق و کمد برای نگه داری از لوازم آرایش، یکی از دغدغه های تمام خانم هاست و شاید به دلیل همین محدود بودن فضای نگه داری، بسیاری از خانم ها از خرید لوازم آرایش جدید و مورد علاقشون صرف نظر کنند.

اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید و دوست دارید هم میز توالت یا میز لوازم ارایشی تمیز و مرتبی داشته باشید و هم اینکه دسترسی به لوازم آرایشی تون راحت و بی دردسر باشه، بهتون پیشنهاد میکنیم حتما این مقاله از زیبامون دات کام رو تا انتها بخونید تا هم با نکات مربوط به مرتب کردن و چیدمان لوازم آرایش آشنا شید و هم با استفاده از ایده های کاربردی برای چیدمان لوازم آرایش، شکل و شمایل زیباتر و مرتب تری رو برای میز آرایش خودتون ایجاد کنید. با ما همراه باشید.

 

مرحله اول برای مرتب کردن لوازم آرایش

برای شروع لازمه که ابتدا تمام لوازم آرایش خودتون رو از کیف ارایش، کشو، قفسه ها و ... بیرون بیارید و در یک جا قرار بدید. این کار چند تا مزیت خیلی خوب داره که در ادامه بهتون توضیح میدیم. بهتره یک دستمال بزرگ در اتاق پهن کنید و تمام لوازم آرایش رو بر روی دستمال قرار بدید تا فرش و کف اتاق هم کثیف نشه.

 

کشو میز آرایش نامرتب


مرحله دوم، لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشت و فاسد رو جدا کرده و دور بریزید

وقتی تمام لوازم ارایشی جلو چشمتون باشه، میتونید محصولات قدیمی و تاریخ مصرف گذشته رو خیلی راحت پیدا کرده و جدا کنید. برای اینکه بتونید تاریخ مصرف لوازم آرایش رو تشخیص بدید، نگاهی به پشت بسته بندی لوازم آرایشی داشته باشید. معمولا تاریخ مصرف لوازم آرایش مختلف با عبارت هایی همچون 3M ،6M ،12M مشخص شده است.

این اعداد نشان دهنده این هستند که محصول آرایشی شما 3 ماه، 6 ماه یا 12 ماه ماندگاری داره و اگر مدت زمان طولانی از باز شدن یک محصول آرایشی گذشته است، بهتره دیگه ازش استفاده نکنید و دور بریزید.

این موضوع به خصوص برای ریمل، خط چشم و رژلب از اهمیت بیشتری برخوردار هست زیرا محصولات آرایشی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و احتمال آلوده شدن و فاسد شدنشون زیاد هست. پس حتما این موضوع رو جدی بگیرید و به هیچ عنوان لوازم آرایشی رو به مدت خیلی طولانی نگه داری نکنید. زیرا استفاده از محصولات آرایشی فاسد و آلوده نه تنها زیبایی برای چهره شما ایجاد نمی کنه بلکه باعث ایجاد مشکلات مختلفی برای پوست هم خواهد شد.

موضوع دیگری که وجود داره این هست که بسیاری از افراد تمایل دارند نمونه های کوچک و تسترهای لوازم آرایش رو هم جمع می کنند اما ممکنه اصلا ازشون استفاده نکنند. اگر در بین لوازم آرایش شما هم نمونه های خیلی زیادی از تستر لوازم آرایشی وجود داره و هیچوقت ازشون استفاده نکردید رو هم دور بریزید و دیگه این محصولات کوچک رو جمع نکنید.

 

جدا کردن لوازم آرایش فاسد

 

مرحله سوم، لوازم ارایشی رو بر اساس نوع مصرف آن ها جدا کنید

در این مرحله باید لوازم ارایشی رو که برای هر قسمت از صورت مورد استفاده قرار میدید رو جدا کنید. مثلا رژلب جامد، رژلب مایع، خط لب، برق لب، بالم لب و ... رو جدا کنید. مداد چشم، ریمل، خط چشم و ... رو جدا کنید. کرم ها و پودرهای آرایشی، پلت های سایه چشم، رژگونه، هایلایتر و سایر محصولات آرایشی خودتون رو از همدیگه تفکیک کنید تا بعدا بتونید راحت تر این لوازم آرایشی رو بر اساس نوع استفاده خودتون مرتب کنید.

 

دسته بندی کردن لوازم آرایش

 

مرحله چهارم، از قفسه های مخصوص لوازم آرایشی استفاده کنید

اگر قصد دارید میز ارایشتون فوق العاده مرتب باشه و دسترسی به لوازم آرایشی که روزانه مورد استفاده قرار میدید هم خیلی راحت تر باشه، بهتره به فکر خرید قفسه های کوچک و مخصوص لوازم آرایشی باشید. این قفسه ها هم نظم خیلی خوبی رو برای لوازم آرایش ایجاد میکنند و هم ظاهر میز ارایش شما رو مرتب تر و شکیل تر خواهند کرد.

 

مرتب کردن پلت های آرایشی

 

البته شما میتونید برای این کار کمی خلاقیت به خرج بدید و با ایده هایی که برای مرتب کردن لوازم آرایش وجود داره، این کار رو با کمترین هزینه و به بهترین شکل ممکن انجام بدید. مثلا استفاده از شیشه های قدیمی و یک شکل، استفاده از لیوان های پلاستیکی، استفاده از باکس های پارچه ای یا قلاب بافی شده، ایجاد طبقه بندی برای داخل کشو و ... همگی جز پیشنهادهایی هستند که میتونید از اونها ایده بگیرید و میز آرایش خودتون رو حسابی مرتب و زیبا کنید.

البته این روزها جعبه های شفاف و اکریلیکی مخصوص لوازم آرایش هم در بازار به فروش میرسه که این مورد هم میتونه جز انتخاب های خیلی خوب برای مرتب کردن لوازم آرایشی باشه. این جعبه ها هم فضای کمی رو اشغال میکنند و هم به دلیل شفاف بودن، محصولاتی که در آن قرار داده اید به راحتی دیده میشه و دسترسی راحتی هم به اونها خواهید داشت

این جعبه ها در سایزها و مدل های مختلف طراحی شدند و شما میتونید برای هر محصول ارایشی که دارید یک جعبه مجزا و شیک خریداری کنید.

 

مرتب کردن لوازم آرایش در کشو

 

مرحله اخر، میز آرایش خودتون رو با یک آینه روشن شونده و بزرگ نما کامل کنید

هیچ چیزی به اندازه نور نمیتونه در زیباتر شدن آرایش شما موثر باشه. اگر احساس می کنید نور اتاق برای آرایش کافی نیست بهتره یک آینه رومیزی که حالت روشن شونده داره رو خریداری کنید و روی میز آرایش قرار بدید. این آینه ها قدرت بزرگ نمای هم دارند و به شما کمک میکنند تا آرایشی دقیق تر و جذاب تر داشته باشید و میتونن خیلی راحت زیبایی آرایش شما رو تحت تاثیر قرار دهند.

 

آینه رومیزی

 

ایده های کاربردی برای چیدمان لوازم آرایشی

 

استفاده از جعبه های شفاف

 

قفسه های شفاف برای لوازم آرایش

 

یک یا چند جعبه شفاف می تونه انتخاب خیلی خوبی برای مرتب کردن و چیدمان لوازم آرایشی باشه. شما میتونید لوازم آریشی خودتون رو بر اساس نوع لوازم آرایش مثلا رژلب، سایه چشم، ریمل، کرم و پودر، مداهای ارایشی و ... رو در یک طبقه قرار بدید و در هنگام انتخاب لوازم هم خیلی سریع و راحت محصول مورد نظر خودتون رو پیدا کنید و مورد استفاده قرار بدید.

 

استفاده از جعبه های مخصوص قاشق چنگال یا باکس های پلاستیکی

 

ایده مرتب کردن لوازم ارایش در کشو میز

 

برای اینکه کشو میز آرایشتون مرتب تر باشه میتونید از جعبه های پلاستیکی که مخصوص سازماندهی قاشق و چنگال هستند استفاده کنید و در داخل کشو قرار بدید و لوازم آرایش خودتون رو مرتب درون ان بچینید.

علاوه بر این استفاده از باکس های پلاستیکی بزرگ و کوچک هم میتونه فضای داخلی کشو ها رو به چند بخش تقسیم کنه و به شما این امکان رو میده تا لوازم آرایشی خودتون رو مرتب در داخل کشوها بچینید.

 

استفاده از بطری های شیشه ای

 

قلمو آرایشی در شیشه

 

لاک ناخن در ظرف شیشه ای

 

بطری های شیشه ای و دور ریختنی رو با سلیقه خودتون رنگ بزنید و یا با کمی ربان و چسب نواری، شکل و ظاهر جذاب تری برای شیشه ها ایجاد کنید و بعد از اونها برای مرتب کردن لوازم آرایشی یا قلموهای آرایشی خودتون استفاده کنید.

برای اینکه قلموها راحت تر درون شیشه قرار بگیریند میتونید شیشه رو تا نیمه با کریستال های کوچک، حبوبات، دانه قهوه و ... پر کنید و بعد قلموها رو درون شیشه قرار بدید.

 

استفاده از استند کیک

 

مرتب کردن عطر و لوازم ارایش روی استند کیک

 

ظرف مخصوص کیک و یا ظرف های پذیرایی دو یا سه طبقه هم میتونن گزینه خوبی برای مرتب کردن و چیدمان لوازم آرایش باشند. محصولات آرایشی خودتون رو بر روی این استند بچینید تا هم ظاهر زیبا و متفاوتی برای میز آرایشتون ایجاد بشه و هم لوازم آرایش مرتب تری داشته باشید.

 

صندوقچه آرایشی درست کنید

 

صندوقجه آرایشی

 

این ایده جذاب هم میتونه فضای اتاق شما رو جذاب تر کنه، هم باعث بشه تا لوازم آرایش شما مرتب تر باشند. برای درست کردن این صندوقچه به یک چمدان مسافرتی و یک میز عسلی با پایه بلند نیاز دارید. چمدان رو میتونید با رنگ دلخواه رنگ بزنید و بعد روی میز عسلی قرار بدید. چمدان رو باز کنید و لوازم آرایشی رو با سلیقه خودتون درون چمدان بچینید. میتونید یک آینه هم بر روی در چمدان بچسبانید تا کار ارایش کردن راحت تر بشه.

مزیت این صندوقچه این هست که به راحتی میتونید جمعش کنید و در زیر تخت قرار بدید!

 

استفاده از قفسه های اکریلیک کوچک

 

قفسه اکریلیک کوچک روی در کمد

 

اگر احساس میکنید جعبه های بزرگ مخصوص لوازم آرایش قیمت خیلی بالایی دارند میتونید چند تا قفسه کوچک اکریلیک خریداری کنید و اون ها مطابق با این تصویر به داخل در کمد بچسبونید و لوازم آرایشی خودتون رو درون این قسه ها قرار بدید. این ایده برای خانم هایی که دغدغه کمبود فضا دارند میتونن گزینه مناسبی باشه.

 

استفاده از جعبه عینک

 

قلمو آرایشی در جعبه عینک

 

اگر به دنبال یک ایده خوب و مطمئن برای نگه داری قلموهای ارایشی در مسافرت هستید و یا تمایل دارید براش های آرایشی تون در فضای آزاد نمونن، بهتره این براش ها رو در جعبه عینک قرار بدید. این ایده برای نگه داری رژلب، مداد های آرایشی، ریمل و خط چشم هم مناسبه و در مسافرت ها به دردتون میخوره!

 

استفاده از کلیپس ها کوچک مخصوص پرده حمام

 

ایده مرتب کردن کرم و لوسیون

 

شما میتونید از مقداری کلیپس و حلقه مخصوص پرده حمام برای مرتب کردن کرم ها و لوسیون هاتون استفاده کنید. این حلقه ها و کلیپس ها رو به یک میله متصل کنید و قسمت انتهای کرم و لوسیون رو به کلیپس وصل کنید! با این کار هم فضای کمد و میز آرایش شما باز تر خواهد شد و هم استفاده از این محصولات براتون راحت تر میشه.

 

استفاده از قاب دیواری

 

استفاده از قاب دیواری برای لاک ناخن

 

با ایده هم میتونید فضای اتاق رو زیباتر کنید و هم اینکه یک فضای جدید و مناسب برای مرتب کردن و چیدمان لوازم آرایش داشته باشید. یک قاب شیک و زیبا تهیه کنید و با استفاده از ورق های چوبی، درون قاب رو طبقه بندی کنید، رنگ مناسبی روی قاب بزنید و بعد بر روی دیورا نسب کنید. این قاب میتونه یک فضای خیلی عالی برای مرتب کردن لاک ناخن و رژلب های شما باشه!

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو