جدیدترین آمار قربانیان ویروس کرونا: ۴۱ نفر

66

1398/11/5

16:32


جدیدترین آمار قربانیان ویروس کرونا: ۴۱ نفر

سلامت نیوز: جدیدترین آمار قربانیان ویروس کرونا: ۴۱ نفرچین در تلاش برای کنترل بیماری کرونا که تا کنون جان ۴۱ تن را گرفته و ۱۲۹۷ را هم مبتلا کرده است پزشکان و کارشناسان با تجربه ارتش از جمله کسانی که در مقابله با بیماری های سارس و ابولا تجربه دارند را به ووهان مرکز شیوع این بیماری اعزام کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، شینهوا، گزارش کرد ۴۵۰ پزشک در سه تیم شامل متخصصان دانشگاه های پزشکی ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق، جمعه شب با هواپیماهای نظامی وارد ووهان شدند.

به گفته مقامات نظامی این تیم ها متشکل از متخصصان بهداشت تنفسی، بیماری های عفونی، کنترل عفونت های بیمارستانی و بخش مراقبت های ویژه هستند که به بیمارستان های ووهان اعزام شده اند.

از سوی دیگر کمیسیون بهداشت ملی چین هم روز شنبه اعلام کرد ۱۲۰۰ متخصص و پزشک که در زمینه مراقبت های ویژه فعالیت دارند در قالب ۶ تیم به این شهر اعزام شده و در صورت نیاز ۶ تیم دیگر هم اعزام خواهند شد.

شیوع یک ویروس اسرارآمیز که شبیه بیماری ذات الریه است برای اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان واقع در استان مرکزی هوبی در چین گزارش شد گزارش ها حاکی است این ویروس تا کنون در ۲۹ استان چین و همچنین ۱۲ کشور دیگر مشاهده است.

«سی جی تی ان» تلویزیون انگلیسی زبان چین هم گزارش کرد مقامات چین با هدف جلوگیری از شیوع این بیماری، بالاترین سطح واکنش اضطراری را در تعدادی از استان ها و شهرهای این کشور از جمله ججیانگ، گواندونگ، هونان، هوبی، انهویی، تیانجین، پکن، شانگهای، چونگ چینگ، سیچوان، جیانگشی، یون نان و گویژو اعلام کرده اند.

وزارت حمل و نقل چین هم پیش از این، سفر به ۸ شهر ووهان، هوانگ گانگ، ایجو، چیبی، شیان تایو، چیانگ جیانگ، جی جیانگ و لی چوان را ممنوع و راه های ورود و خروج به این شهرها را بسته بود.

این شهرها همگی از توابع استان «هوبی» در مرکز چین هستند استانی که شهر ووهان مرکز آن کانون شیوع این ویروس اسرار آمیز است ویروسی که کارشناسان می گویند احتمالا از مار یا خفاش به انسان منتقل شده است.

در پکن پایتخت چین هم در راستای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از گسترش ویروس، از روز گذشته فعالیت اکثر مراکز فرهنگی و هنری این شهر مانند کتابخانه ملی پکن، شهر ممنوعه و کلیه مراکزی که قرار بوده در آنها فعالیت های مرتبط با سال نو چینی برگزار شود تعطیل شده اند.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا بیش از یک هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو