تاکنون موردی از ویروس کرونا در کشور گزارش نشده است

49

1398/11/5

16:54


کارشناس بیماری‌های نوپدید وزارت بهداشت با اشاره به این مطلب که در ارتباط با پایش ویروس کرونا شرایط مانند ایام حج است، گفت: تاکنون موردی از این بیماری در کشور گزارش نشده است.

تاکنون موردی از ویروس کرونا در کشور گزارش نشده است

به گزارش بهداشت نیوز: فرشید رضایی با بیان این‌که در حال حاضر موردی از بیماری کرونا در کشور گزارش نشده است، گفت: به نسبت کشورهای همسایه چین، مثل تایلند و ژاپن ما از تردد مسافر کمتری برخورداریم و این امر احتمال ورود این ویروس به کشور ما را کاهش می‌دهد.

وی افزود: با این‌وجود وزارت بهداشت در آماده‌باش به سر می‌برد و در تمام فرودگاه‌ها اگر مسافری را مشکوک یا دارای نشانه بیماری تشخیص بدهیم ارزیابی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

کارشناس بیماری‌های نوپدید مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت اذعان کرد: مانند شرایطی که در ایام حج برقرار می‌شود، به بیمارستان‌ها اعلام آماده‌باش کرده‌ایم و از همان ظرفیت‌های ایام حج استفاده می‌کنیم .

وی با بیان این‌که کشور چین منشاء ویروس کرونا بوده و شرایط در این کشور اضطراری است، ادامه داد: اقداماتی مثل قرنطینه شهرها برای کنترل شیوع بیماری در چین برقرار شده است. در حال حاضر اعلام شرایط اضطراری بین‌المللی نشده است و اوضاع در حال حاضر صرفاً در وضعیت هوشیاری در کشورهای دیگر قرار دارد.

رضایی با اشاره به این‌که نبودن داروی اختصاصی برای یک ویروس به معنای عدم امکان درمان بیماری نیست، گفت: این بیماری نوپدید حدود یک ماه است که در دنیا شناسایی شده و هنوز دارویی برای آن کشف و معرفی نشده است ولی روش‌های درمان برای آن وجود داشته و دستورالعمل مراقبتی این بیماری تدوین و انتشار داده‌ شده و در اختیار دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و پزشکان قرار دارد.

کارشناس بیماری‌های نوپدید مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در پایان گفت: اطلاعات در مورد این بیماری و شرایط آن در جهان و کشورمان را به لحظه به‌روز می‌کنیم و در صورت بروز شرایط جدید، اطلاع‌رسانی سریع و بهنگام انجام خواهد شد.

منبع: آنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو