در بازار معاملات فارکس و این صنعت پر زرق و برق اصطلاحات و کلمات بسیار زیادی وجود دارد که هر فردی که قرار است در بازار معاملاتی فارکس به انجام مبادلات و تبادل پرداخته و یا از بروکر های مختلف مانند بروکر آلپاری کپی تریدینگ ایران و یا غیره استفاده نماید حتما باید با این اصطلاحات و واژه ها آشنا شده و آنها را به خاطر بسپارد.

در حالت کلی باید بگویم که مباحث آموزشی در مورد بازار معاملات بدون یادگیری واژه ها و اصطلاحات موجود در این بازار معاملاتی کامل نمی گردد و با توجه به این موضوع که شما می‌خواهید اصطلاحات و واژه های رایج به کار رفته در بازار معاملات آتی اطلاعات مناسبی کسب کنید می توانید با ما در ادامه مقاله همراه به اطلاعات ارائه شده در این مقاله را تا انتها با دقت مطالعه کنید:

مهم ترین واژه ها و اصطلاحات رایج بازار معاملات فارکس

یکی از اصطلاحات به کار رفته در بازار معاملات فارکس ریسک کل می باشد که معنی این اصطلاح این است که وقتی یک نهاد و یا بانک و یا سازمان مالی قرار است از سمت فرد معامله گر برای مشتری در معرض قراردادهای فارکس قرار بگیرد موضوع ریسک کل به وجود می آید. اصلاح بعدی درخواست نام دارد که این اصطلاح به قیمتی گفته می شود که فرد معامله کننده بر اساس آن در سطح مورد نظر خرید و یک ابزار مالی در مورد پذیرش قرار می دهد. دارایی دیگر اصطلاح رایج به کار رفته در بازار معاملات فارکس می باشد که به کالا و یا منبع که دارای ارزشی خاص است اشاره دارد. اصطلاح بعدی در بازار معاملات فارکس ارز پایه نام دارد که این اصطلاح به ارزی گفته می شود که در هنگام معامله در طی یک جفت ارز به عرض اول اشاره دارد. به عنوان مثال در صورتی که در بازار معاملات فارکس قرار باشد تا دلار آمریکا با یورو مورد معامله قرار گیرد دلار آمریکا عنوان ارز پایه شناخته می‌شود. اصطلاح بعدی در بازار معاملات فارکس بازار کساد می باشد که زمانی به بازار معاملات فارکس بازار کساد گفته می شود که قیمت اوراق بهادار و یا دارایی مورد نظر سیری نزولی را در پیش بگیرد.

همچنین دیگر اصطلاح مورد استفاده در بازار معاملات فارکس بازار داغ می‌باشد و به بازاری گفته می‌شود که قیمت اوراق بهادار و یا دارایی در یک بازه زمانی مشخصی سیر صعودی را در پیش بگیرد. اصطلاح بعدی سفارش حد خرید نام دارد با توجه به آن برای انجام یک تراکنش در بازه زمانی مشخص با یک قیمت معین و یا پایین تر از آن واژه حد مورد استفاده قرار می گیرد.

دیگر اصطلاحات مهم به کار رفته در بازار معاملات فارکس

جفت ارز یکی دیگر از اصطلاحات بسیار پرکاربرد و کارآمد در بازار معاملات فارکس می باشد که به دو ارز اشاره دارد که در یک معامله یا تراکنش مورد دادوستد قرار گرفته و  با یکدیگر تعویض می شوند. همچنین نمودار روزانه به اصطلاحی گفته می‌شود که سیر تحولات و جابجایی های به وجود آمده در یک اوراق بهادار را در طی یک روز را به نمایش می گذارد. از دیگر اصطلاحات پرکاربرد به کار رفته در بازار معاملات فارکس می توان به نرخ برابری، احتمال خطر، قیمت تکمیل سود بری فارکس، تحلیل بنیادی، نرخ بین بانکی و غیره اشاره نمود.