بحران سی سالگی چیست؟ و چطور با آن مقابله کنیم؟

بحران سی سالگی چیست؟ و چطور با آن مقابله کنیم؟


منبع: آرگا

96

1398/11/6

00:39


در هر مرحله از زندگی آدم ها دچار بحران هایی می شوند که ورود به بحران سی سالگی نیز از هیجان انگیز ترین بحران ها می باشد که بین سن ۲۸ تا ۳۲ سالگی اتفاق می افتد، در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با این بحران و روش های مقابله با آن آشنا کنیم.

زمانی که وارد سن سی سالگی می شوید بحران ۳۰ سالگی در زندگی شما رخ می دهد که با حالت هایی مختلفی از قبیل : بی حوصلگی، بی اشتهایی یا پر خوری، کم خوابی یا پر خوابی، پرخاشگری و…که علاوه بر زندگی فرد بر زندگی اطرافیان نیز تاثیر می گذارد همراه است و با توجه به دستاورد هایی که از عملکرد زندگی تان دارید امکان دارد در این رده سنی احساس متفاوتی را تجربه کنید و بحرانی را تجربه نکنید و در صورتی که به فکر چاره ای برای این بحران نباشید زندگی تان را متلاطم و نا آرام می‌کند.

آشنایی با بحران 30 سالگی

آشنایی با بحران سی سالگی

بحران سی سالگی با چالش هایی همراه است که در ادامه شما را چالش های اوایل سی سالگی و راهکارهای مقابله با آن آشنا خواهیم کرد:

نارضایتی شغلی:

بسیاری از افراد در این رده سنی همیشه با خود فکر می کنند که کاش در رشته دیگری تحصیل کرده بودم و در واقع از شغل خود ناراضی هستند که می توان گفت قسمتی از بحران های ۳۰ سالگی از آنجایی منشا می گیرد که شخص چنین شغلی را برای آینده خود تصور نمی کرد.

بحران سی سالگی در خانم ها و آقایان

فکر کردن به گذشته:

بسیاری از افراد زمانی که وارد سن سی سالگی می شوند فکرشان درگیر کارهای دوران کودکی شان می باشد که چگونه وارد این مسیر از زندگی شده اند و والدین شان را مقصر می دانند که معمولا به خاطر شکایت هایی مانند : والدینم نمی توانستند در دوران کودکی و نوجوانی مرا درک کنند، سخت گیر بودند و چهار چوب فکری بسته ای داشتند و به ناراحتی و افسردگی هایم توجه ای نمی کردند تصمیم می گیرند که در این دوران با آن ها قطع ارتباط کنند.

در حقیقت به منظور ارزیابی موقعیت اکنون خود به اتفاقات گذشته با دید متفاوتی نگاه می کند که والدین در این مواقع شک ندارند که هر چه در توان داشتند برای شما انجام داده اند به همین دلیل با شنیدن این حرف از خود دفاع می کنند که این کار اوضاع را وخیم تر کرده و باعث منفی شدن نگاه فرزند به والدین می شود.

بررسی بحران سی سالگی

رابطه ناموفق:

افرادی که در دهه بیست از زندگی خود ازدواج کرده اند زمانی که وارد سن سی سالگی می شوند احساس می کنند شکاف عمیقی بین زندگی روزمره و خودشان وجود دارد در این مواقع است که زن و شوهر زندگی مشترک شان را از هم جدا می کنند و برخی دیگر از افراد به خاطر اینکه بین شان کششی وجود ندارد به فرزند محوی روی می آورد و گاهی اوقات چون فرد تلاش می کند به همان صورتی که دلش می خواهد باشد و زندگی مشترک را مانع این تلاش می بیند در نتیجه تصمیم به طلاق می گیرد.

نگران های دوران سی سالگی

از چالش های بحران ساز مجرد هایی که وارد این رده سنی می شوند با احساس تنهایی و نوعی سرگردانی مبارزه می کنند و در این حالت است که فرد بیشتر از همیشه خود را به کار مشغول کرده و تلاش می کند تا وارد رابطه بهتر و کارسازتری شود.

صاحب فرزند شدن:

خانم هایی که وارد سن سی سالگی می شوند و هنوز بچه دار نشده اند نگران این هستند که مبادا برای اینکه صاحب فرزند شوند دیر شده است و شاید هم در دوران گذشته و کودکی تان فرو بروید و یا از اینکه نکند شبیه والدین تان شوید ترس داشته باشید که در واقع این ترس ها و نگرانی ها زندگی تان را آشفته می کند.

آشفتگی های دوران سی سالگی

راه های مقابله با بحران ۳۰ سالگی

همانطور که در مطالب بالا شما را با چند نمونه از بحران های ۳۰ سالگی آشنا کردیم در ادامه شما را با راههای مقابله با آن آشنا خواهیم کرد.

آشوب های دوران سی سالگی

۱. پیدا کردن چالش زندگی

به منظور عبور از این چالش نفس عمیق بکشید و بدون هیچ ترس و اضطرابی فکر کنید که چه چیزی از زندگی تان برای شما چالش برانگیز شده است و ببینید که چه خبر است.

۲. برداشتن قدمی در زندگی

در صورتی که دغدغه ادامه تحصیل دارید می تونید دنبالش بروید و می توانید با افرادی که در زمینه های شغلی مختلف در حال فعالیت هستند مشورت کنید و از آن سوال کنید که چه چیز هایی را در شغل شان دوست دارند و یا اگر چیزی شما را اذیت می کند به جای خود خوری حرف دل تان را بزنید و اگر چیزی از گذشته شما را ناراحت کرده در مورد آن با پدر و مادرتان صحبت کنید نه با دعوا،در صورتی که بحران سی سالگی از خشکیدن چشمه خلاقیت تان منشا می گیرد فقط کافی است مجددا در زمینه فعالیتی مورد نظر تان ادامه دهید.

بحران سی سالگی و روش مقابله با آن

۳. نگاه کردن به شکست ها با دید دیگر

شاید مسیر موفقیت تان از راه دیگر می گذرد که هنوز آن را پیدا نکردید بنابراین اگر در زندگی به هدف مورد نظرتان نرسیده اید به معنای شکست نیست و از اینکه به هدف تان نرسیده اید ناامید و نگران نباشید.

بحران های 30 سالگی

۴. کمک گرفتن از مشاوره

برای رهایی از بحران های سی سالگی می توانید از مشاوره کمک بگیرید زیرا مشاوره می تواند به روشن شدن تکلیف تان با خودتان کمک کند و مشکل تان را در هرچیزی از جمله روابط بین فردی، فرزند پروری و مسائل کاری پیدا کنید و به منظور درست کردن شان به دنبال راهی مناسب باشید و همان قدر که صحبت های مشاور تلنگری در شما ایجاد کند که احساس درماندگی و تنهایی نکنید کافی است و به مشاوره طولانی مدت نیازی نیست.

راه های مقابله با بحران های دوران 30 سالگی

۵. مراقبت های جسمی

از ابتدایی ترین کارهایی که هر فردی در ورود به سن سی سالگی باید توجه ویژه ای به آن داشته باشد این است ساعات مشخصی از هفته را به سلامت جسمی از قبیل : داشتن برنامه غذایی مناسب، معاینات پزشکی، ورزش و مراقبت از پوست و مو اختصاص دهید.

بحران ۳۰ سالگی از دوران زود گذر این رده سنی می باشد که بین دو تا سه سال طول می کشد بنابراین به این بحران با دید مثبتی نگاه کرده و به عنوان مرحله ای تکاملی در زندگی تان تصور کنید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با نشانه های بحران هویت و راه های مدیریت بحران در خانواده بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو