خوردن سیب در بارداری دارای چه فایده هایی برای مادر و جنین دارد؟

خوردن سیب در بارداری دارای چه فایده هایی برای مادر و جنین دارد؟


منبع: آرگا

107

1398/11/6

13:39


همانطور که می دانید یکی از مهم ترین فواید مصرف سیب در بارداری زیبا تر شدن نوزاد می باشد که ما در این مقاله سعی داریم تا به بیان دیگر مزیت های مصرف این میوه درختی و قرار دادن آن در برنامه غذایی مادر باردار بپردازیم با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید مصرف سیب در طول دوران حاملگی به زیباتر شدن جنین کمک شایانی خواهد کرد و همچنین تمامی مادران باردار می توانند در این دوران با مصرف این میوه درختی تمامی انرژی لازم خود را به دست آورند.

همه چیز درباره مصرف سیب در بارداری

توجه داشته باشید هنگامی که زنی باردار خواهد شد مصرف سیب در این دوران برای او کاملا امن و فاقد ضرر خواهد بود زیرا این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیبر های رژیمی است که می تواند به روند رشد بهتر جنین کمک فراوانی بکند. البته توجه داشته باشید که زنان باردار بایستی پیش از مصرف هر گونه میوه ای آن را به طور کامل مورد شستشو قرار دهند تا هر گونه میکروب و آفتی بر روی گیاه از بین بروند. همانطور که می دانید مصرف میوه های تازه به صورت بکنواخت و مادام می تواند برای مادر باردار کمی خسته کننده باشد به همیین منظور اغلب مادران باردار می توانند از دستور العمل های مختلف برای مصرف سیب استفاده نمایند تا هم بتوانند به روند رشد جنین کمک کرده باشند و هم خود را سالم نگه دارند.

آشنایی با فواید مصرف سیب در بارداری

به همین منظور در ادامه به بیان چندی از دستورالعمل ها برای قرار دادن سیب در برنامه غذایی مادر باردار پرداخته ایم:

  • قرار دادن آب سیب تازه درون برنامه غذایی مادر باردار و مصرف آن در طول روز به رفع احساس تشنگی زنان باردار کمک زیادی می کند. البته مادران باردار می توانند این میوه را همراه با سسایر سبزیجات ها مصرف نمایند.
  • همچنین مصرف سیب خشک که به صورت چیپس با مواد و ادویه ها تند ترکیب شده نیز می تواند گزینه مناسبی برای مادران باردار باشد.
  • زن باردار می تواند مقداری شکر قهوه ای را با عسل ترکیب کرده و همراه سیب درون ظرفی بر روی شعله قرار دهید تا پخته شود و بعد میل نمایید.
  • همچنین شما می توانید از آب سیب تازه به عنوان چای نیز استفاده نمایید زیرا این ماده خاصیت طراوت بخشی و تسکین دهندگی بالایی دارد.

فواید مصرف سیب برای خانم های باردار

بهتر است بدانید که مصرف سیب در طول دوران بارداری از اهمیت زیادی برخوردار است و شما با مصرف آن می توانید سلامتی خود و جنین را به طور کامل حفظ نمایید و به همین منظور در ادامه به بیان چندی از فواید مصرف این میوه درختی پرداخته ایم:

مزیت های مصرف سیب برای زن باردار

جلوگیری از بروز کم خونی در بارداری:

همانطور که می دانید میوه سیب سرشار از آهن بوده و مصرف منظم آن به افزایش سطح هموگلوبین خون کمک شایانی می کند به همین منظور می توان به صورت قاطع گفت که مصرف این میوه درختی می تواند از بروز مشکل کم خونی در زنان باردار جلوگیری کند.  همچنین بهتر است بدانید که کم خونی در مادر باردار ممکن است به عواملی مثل زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن بسیار کم همراه شود.

حفاظت از رادیکال های آزاد موجود در بدن:

جالب است بدانید که آنتی اکسیدان ها،فلاونوئیدها و فیتوشیمیاییها موجود در سیب با رادیکال هایی آزاد بدن مبارزه خواهند کرد و اگر این مواد مورد مصرف قرار نگیرند رادیکال های آزاد علاوه بر صدمه زدن به بدن مادر باردار می تواند به بدن جنین نیز آسیب های خطرناکی وارد نماید.

تقویت سیستم ایمنی بدن مادر و جنین:

از آنجایی که سیب از دسته میوه های سرشار از ویتامین C می باشد مصرف آن می تواند سیستم ایمنی بدن مادر باردار و جنین داخل رحم را تقویت نماید و از مبتلا شدن آن ها به انواع عفونت ها و بیماری های مختلف جلوگیری نماید.

تاثیر سیب بر روی سلامت مادر و جنین

افزایش انرژی در بارداری:

بهتر است بدانید که مصرف سیب به دلیل وجود قند های ساده مثل گلوکز، فروکتوز و سقز انرژی بدن زنان باردار را چندین برابر افزایش خواهد داد به همین منظور می توان ادعا کرد که مصرف سیب در طول دوران بارداری می تواند برای مادر و جنین دارای فایده باشد.

حفاظت از قلب در دوران بارداری:

به یاد داشته باشید که مصرف منظم سیب در این دوران باعث کاهش سطح کلسترول بد خون می شود و در نهایت از به وجود آمدن پلاک ها و التهاب های دیواره شریانی بدن جلوگیری خواهد کرد.

جلوگیری از ابتلا به سرطان:

توجه داشته باشید که مصرف سیب در طول دوران حاملگی خطر ابتلا به به سرطان های ریه، کولورکتال و دستگاه گوارش را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد و جالب است بدانید که وجود ترکیبات فیتوشیمیایی در این میوه درختی دارای خاصیت ضد سرطانی می باشد.

حفظ سلامتی مادر باردار با قرار دادن سیب در برنامه غذایی

جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی:

توجه داشته باشید که مصرف سیب در بارداری به صورت منظم می تواند از بروز بیماری های آسم و بیماری های آلرژیکی جلوگیری نماید و به طور کلی می توان گفت که آنتی اکسیدان های موجود در این میوه می تواند باعث تقویت ریه زنان باردار شود.

بهبود روند هضم غذا:

همانطور که می دانید میوه سیب یک ماده غنی از فیبر است که برای هضم بهتر غذا مورد استفاده قرار می گیرد و مصرف آن برای زنان باردار بسیار مناسب خواهد بود.

عوارض جانبی مصرف بیش از اندازه این میوه:

توصیه می کنیم که به عنوان یک زن حامله به مقدار مصرفی سیب در طول روزتان دقت نمایید زیرا مصرف این ماده می تواند باعث بروز عوارض جانبی مختلف در بدن مادر و جنین شود و سلامت آن ها را به خطر بیندازد به همین منظور در ادامه به بیان چندین عوارض و ضرر این ماده پرداخته ایم:

عوارض مصرف بیش از اندازه سیب در بارداری

برهم خوردن متابولیسم بدن در بارداری:

توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه سیب در طول روز برای مادر باردار باعث تولید بیش از حد کربوهیدرات در بدن شده و سطح قند خون را بالا ببرد که در این صورت منجر به کاهش متابولیسم بدن شده و از سوختن چربی های بدن جلوگیری می کند.

افزایش وزن مادر باردار:

بهتر است بدانید که مصرف بیش از اندازه سیب در بارداری باعث افزایش کالری مصرفی مادر باردار خواهد شد و به مراتب زن باردار با مشکل اضافه وزن مواجه خواهد شد. به طور کلی مقدار مناسب مصرفی این میوه برای زن باردار دو الی چهار وعده در طول روز تعیین شده و یک وعده آن شامل نصف سیب می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو