سراب، سردترین منطقه کشور

منبع: نمناک

92

1398/11/6

14:30


رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: سراب در 24 ساعت گذشته با 24 درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین شهر کشور بود.

وضعیت آب و هوای کشور

خبرگزاری صدا و سیما:محمد امیدفر افزود:براساس گزارش هواشناسی در این مدت «راسک» در استانسراب، سردترین منطقه کشور سیستان و بلوچستان با 27 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر کشور بود.

وی ادامه داد:در 24 ساعت گذشته جلفا و مراغه با 4 درجه بالای صفر گرمترین شهر استان بودند و دمای تبریز در گرم ترین زمان به منفی 3 درجه و در سردترین زمان به منفی 13 درجه رسید.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد:دمای فعلی این شهر 10 درجه زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت 2 درجه سردتر شده است.

وی گفت:بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده جوی پایدار همراه با سردی هوا تا روز چهارشنبه است و این پایداری جو موجب افزایش غلظت و آلاینده های جوی در شهرهای بزرگ و پرجمعیت می شود.

امیدفر ادامه داد:از روز چهارشنبه گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو موجب ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدی و در برخی نواحی استان بارش پراکنده برف و بروز مه می شود.

وی با بیان اینکه از روز چهارشنبه افزایش نسبی دمای استان پیش بینی می شود یادآوری کرد:در 24 ساعت گذشته در شهرهای سراب، مراغه، بناب و ملکان بارش پراکنده برف روی داده است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

انتهای پیام/م

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو