ماسک سفیده تخم مرغ برای سلامت و زیبایی پوست طرز تهیه انواع ماسک سفیده

منبع: روزانه

132

1398/11/6

18:33


ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ بسیار برای پوست عالی است و در این مطلب هم طرز تهیه چند نوع ماسک سفیده را به شما آموزش می دهیم و فواید آنها را بررسی می کنیم. سفیده تخم مرغ به آن بخش از تخم مرغ می گویند که وظیفه نگهداری و محافظت از زرده یا رویان را دارد؛ این ماده سرشار از مواد معدنی و آلی مفید برای پوست می باشد. با استفاده از ند ماده طبیعی دیگر مانند عسل، آبلیمو یا ماست می توانید ماسک های مختلف با تخم مرغ تهیه کنید.

ماسک صورت به دلایل مختلفی تهیه می شود بعضی از افراد از ماسک برای ایجاد حس شادابی و جوانی پوست استفاده می کنند. بعضی دیگر به دنبال درمان لکه و جای جوش می باشند. عده ای از ماسک ها را برای آبرسانی و تنظیم چربی پوست استفاده می کنند و عده ای دیگر هم برای التیام بخشیدن به التهابات و ناراحتی های پوست از ماسک سفیده استفاده می کنند. اگر شما به دنبال ماسکی هستید که تمام این ویژگی های را با هم داشته باشد پس می توانید به سادگی با تخم مرغ این کار را انجام دهید.

خواص سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ از نظر فیزیولوژی به آن قسمتی از تخم مرغ می گویند که غیر بارور است و برای محافظت از زرده یا جنین تخم مرغ در نظر گرفته می شود. این ماده در هنگام رش رویان، مواد لازم و مغذی را تامین می کند و سرشار از ویتامین، مواد آلی و معدنی است. سفیده تخم مرغ چربی و کربوهیدرات ندارد و از نظر کارشناسان علم تغذیه ارزش غذایی بالایی دارد.

مهمترین ویژگی سفیده که باعث می شود به عنوان یک ماده موثر برای درمان مشکلات پوستی استفاده شود، خاصیت قابض بودن آن است. قابض بودن یعنی که التهاب و قرمزی را کم می کند و در نتیجه باعث بسته شدن منافذ پوست می شود. این ماده آنتی باکتریال است و به همین دلیل بروز جوش های پوست را کاهش می دهد. از طرفی سفیده تخم مرغ به عنوان یک ماده لایه بردار هم شناخته می شود. پس برطرف کردن لکه ها و تیرگی ها و روشن کردن پوست از مزایایی ماسک سفیده تخم مرغ می باشد.

ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم‌ مرغ و زردچوبه

سفیده تخم مرغ دارای مواد آلی زیادی است که وظیفه محافظت از رویان را دارد. پروتئین و کلاژن دو نمونه از این مواد معدنی آلی هستند. پروتئین و کلاژنی که در سفیده است باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شوند، پس این ماده برای درمان چین و چروک و فرو رفتگی های ناشی از آکنه مفید می باشد. زردچوبه یک آنتی اکسیدان قوی می باشد که خواص ضد باکتریایی هم دارد. همان طور که می دانید در بسیاری از موارد عامل جوش صورت باکتری هایی هستند که به صورت طبیعی در پوست حضور دارند یا به دلیل آلودگی های محیی روی پوست تکیر می شوند. پس زردچوبه می تواند پوست را از الودگی باکتریایی پاکسازی کند. زردچوبه از سرطانی شدن سلول های پوست به صورت موثری جلوگیری می کند.

برای تهیه ماسک این دو ماده یک عدد سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید و با یک قاشق زردجوبه ترکیب کنید. مخلوط را خوب هم بزنید تا خمیری یکنواخت ایجاد شود. سپس با یک برس روی پوست خود بمالید و با یک تکه دستمال کاغذی بپوشانید. این کار را برای کل پوست صورت انجام دهید، اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوست باقی بماند، سپس آن را خیلی آرام از پوست جدا کنید و با آب ولرم بشویید. برای اینکه زردچوبه از روی پوست پاک شود، کمی پنبه را به شیر آغشته کنید و روی پوست بکشید. به خاطر داشته باشید که پاک شدن زردچوبه از روی پوست ممکن است کمی نیاز به زمان داشته باشید.

 

ماسک سفیده تخم‌ مرغ و آبلیمو

این ماسک مانند ماسک زردچوبه با تخم مرغ برای درمان چین و چروک ها به خصوص جای جوش مفید می باشد. ابلیمو دارای ویتامین سی است، پس این ماسک به عنوان یک ماسک روشن کننده و جوانساز هم شناخته می شود. می توانید روشن و شفاف شدن پوست را پس از استفاده از این ماسک به خوبی حس کنید. اگر هنوز جوش های فعال و قرمز دارید هم این ماسک برای درمان مفید است؛ زیرا که ابلیکو باعث تنظیم چربی پوست و پاکسازی پوست می شود.

برای تهیه کردن این ماسک به مقدار یک یا دو قاشق آبلیمو را با یک عدد سفیده مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا یکنواخت شود. سپس با یک براش روی پوست بزنید و هر ناحیه از صورت را با یک تکه دستمال کاغذی بپوشانید. پس از گذشت 20 دقیقه ماسک را خیلی آرام از پوست جدا کنید و با اب سرد یا ولرم آبکشی کنید. ممکن است کمی سوزش احساس کنید که طبیعی است.

ماسک سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم‌ مرغ و ماست

ماست یکی از مواد طبیعی است که به صورت تخصصی برای نرم کردن پوست، پاکسازی و لایه برداری استفاده می شود. از آنجایی که ماست در ساختار خود اسید لاکتیک دارد، می تواند پوست صورت را به صورت سطحی و ملایم لایه بدراری کند. این سطح از لایه برداری بقدری ملایم و در عین حال موثر است که می توانید هفته ای یک بار آن را با خیالی راحت انجام دهید.

یک قاشق ماست کم چرب را با یک عدد سفیده جدا شده از زرده ترکیب کنید و هم بزنید تا مخلوط یکنواختی ایجاد شود. با کمک پشت قاشق یا یک براش نرم مساک را صورت بمالید و اجازه دهید که این ماسک به مدت 20 یا 30 دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس با آب ولرم یا سرد ابکشی کنید.

 

ماسک زرده تخم‌ مرغ

بهتر است که زرده را دور نریزید. زرده تخم مرغ بخشی از پروتئین های تخم مرغ به علاوه کلسترول و چربی مفید است. این چربی کلسترول می تواند برای درمان خیلی از مشکلات ناشی از خشکی پوست و مو به کار برود. پس زرده تخم مرغ برای درمان خشکی پوست، پوسته پوسته شدن، درمان جای زخم و ترمیم جای جوش مفید باشد. برای تهیه این ماسک یک عدد زرده را با یک قاشق عسل و روغن زیتون مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود. این معجون را روی پوست صورت بزنید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند سپس با آب ولرم یا سرد آبکشی کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو