بازیگران سریال سرگذشت +زمان پخش

منبع: ساتین

122

1398/11/7

00:45


سریال سرگذشت به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی و تهیه کنندگی بهروز مفید تولید شده است که از جمعه ۲۷ دی ماه روی آنتن شبکه یک رفته است. سریال محکومین ۲ به تازگی به سرگذشت تغییر نام داده است. هر اپیزود این سریال داستان و بازیگران جداگانه ای دارد.

سریال «سرگذشت» مجموعه قصه‌هایی درباره ازدواج، طلاق، اعتیاد و روابط خانوادگی است که از ۲۷ دی تا پیش از آغاز دهه فجر از شبکه یک سیما پخش می شود.

ساعت پخش و تکرار

مجموعه نمایشی «سرگذشت» در ۳۵ قسمت به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی در گروه فیلم و سریال شبکه یک تولید شده است که ۱۴ قسمت آن تا دهه فجر و ۲۱ قسمت باقی مانده  آن در سال آینده پخش خواهد شد.

این سریال هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک پخش می‌شود اما اگر موفق به تماشای آن نشدید یا علاقه داشتید بازپخش آن را نیز تماشا کنید این سریال ساعت ۰۰:۴۵ بامداد و ۹:۳۰ صبح و ۳:۰۰ بعد از ظهر روز بعد تکرار می‌شود.

نگارش «سرگذشت » به قلم مجید اسماعیلی پارسا و امیرمحمد عبدی بوده است

در سری اول سریال لیلا زارع و در ادامه نیز سپیده خداوردی به عنوان بازیگر اصلی در کنار گروه حضور داشتند که در فصل دوم نازنین فراهانی، ایفاگر کارکتر اصلی و درواقع مددکار سریال «سرگذشت» خواهد بود.

بهروز مفید درباره انتخاب فراهانی برای نقش اصلی سریال می‌گوید: به هر حال بعد از تمام شدن هر پروژه ای بازیگران مشغول بازی در پروژه دیگری می‌شوند و بر همین مبنا ما هم باید بازیگری را انتخاب می‌کردیم که با زمان پروژه هماهنگ باشد. ضمن این‌ که برای نقش مددکار قصه که محوری است باید بازیگری انتخاب می‌شد که به لحاظ شخصیتی محکم باشد و بعد از صحبتی که با هم داشتیم به انتخاب نازنین فراهانی رسیدیم.

در این فصل از سریال محکومین به مسائل اجتماعی همچون اعضای خانواده، جدایی و … هم می‌پردازیم. همچنین در این سریال ۲۴۴ بازیگر داشتیم که از این تعداد ۴۰بازیگر از چهره‌های شاخص بودند. به عنوان مثال یکی از داستان‌های سریال درباره فردی است که قبل از ازدواجش ناراحتی‌های روحی داشته، اما عنوان نکرده است. ما در این قسمت به خانواده‌ها می‌گوییم که واقعاً باید قبل از ازدواج تحقیقات جامعی داشته باشند و سوابق طرف را در بیاورند. البته تلاش ما این بوده که با سریال محکومین ۲ روی اعصاب مخاطبان نرویم، بلکه فضا تاثر برانگیز باشد، چون این دو واژه متفاوت هستند.

این تهیه کننده با اشاره به یکی دیگر از قسمت‌های سریال می‌گوید: یکی از قسمت‌ها به مساله تنبلی اختصاص دارد و این‌که در این قسمت داستان ساده اما جذاب یک بچه آبادانی را می‌بینیم که با این‌که لاغر است و ۲۰ کیلو ، اما پدر چاق ۱۴۰ کیلویی دارد و …

سیدجمال سیدحاتمی سریال محکومین سریال شبکه یک سریال سرگذشت جدول پخش شبکه یک بهروز مفید کیست بازیگران سریال محکومین بازیگران سریال سرگذشت اخبار فیلم و سریال

موضوعات فصل اول و فصل دوم سریال سرگذشت

در این سریال علاوه بر نازنین فراهانی، بهاره رهنما، کوروش تهامی، مهران رجبی، مریم بوبانی، علیرضا استادی، معصومه قاسمی پور، رابعه مدنی، بهنام تشکر، ارژنگ امیرفضلی، اسماعیل محرابی، کمند امیرسلیمانی، پریا مرادیان، سهند جاهدی، سحر غمخوار، بهراد خزازی، شهره لرستانی، مهدی صباغی، بیتا سحرخیز، مهری آلاآقا، محمود جعفری، نگار عابدی، بیژن بنفشه خواه، شیرین اسماعیلی، لاله صبوری، مجید واشقانی، مینا جعفرزاده، ایمان صفا، سپند امیرسلیمانی و … بازی می‌کنند.

سریال محکومین در فصل اول ، روایتگر زندگی افرادی بود که هرگز پرونده قضایی نداشتند، اما ناخواسته به خاطر انجام دادن یک جرم کوچک به زندان می‌افتند، اما بعد از بررسی پرونده آنها از سوی مددکار زندان برای آنها مجازات جایگزین انتخاب می‌شد و آنها باید دوران محکومیت را بیرون از زندان و در یکی از نهادهای دولتی یا مراکز غیر دولتی سپری می‌کردند.

فصل دوم مجموعه محکومین به نوعی ادامه سری اول است و در کنار پرداختن به مجازات جایگزین زندان به موضوع بحران زندگی خانواده ها، طلاق و بچه‌های طلاق هم پرداخته می‌شود.

خلاصه داستان سریال سرگذشت

به گفته بهروز مفید که تهیه کننده سریال سرگذشت می باشد در فصل اول این سریال به صورت اختصاصی به موضوع زندان و مجازات های جایگزین آن می پرداخته ولی در فصل دوم به صورت جدی نیمی از سریال را به مقوله طلاق و مشکلات خانوادگی اختصاص داده اند.

اسامی بازیگران سریال سرگذشت

بازیگران محکومین در هر قسمت تغییر می‌کنند و هر اپیزود از این سریال دو بازیگر اصلی دارد.

نازنین فراهانی، کوروش تهامی، بیتا سحرخیز، نگار عابدی، شهره لرستانی، بیژن بنفشه خواه، حسین محب اهری، بهراد خرازی، مهری آل آقا، مهدی صباغی، علیرضا استادی، محمود جعفری، مریم بوبانی، رابعه مدنی، افسانه ناصری، مهرداد ضیایی، شیرین اسماعیلی، کاوه آهنگر، الهام طهموری و آتیه جاوید، مزدک رستمی، حشمت آرمیده، سامان ارسطو، مهران رجبی، سینا رازانی، لاله صبوری، مهسا هاشمی، بهاره رهنما، مینا جعفرزاده، کیمیا حسینی، رها عربگری و … از جمله بازیگرانی هستند که در برخی از اپیزودهای این مجموعه مقابل دوربین سید جمال حاتمی قرار گرفته اند.

این سریال اپیزودیک بوده و هر اپیزود داستان جداگانه به همراه بازیگران متفاوت دارد. نخستین اپیزود «او می‌بیند» نام دارد که ایمان صفا و امیرعلی خاتمی از بازیگران اصلی این داستان بودند.

نازنین فراهانی در نقش مددکار اجتماعی در سریال سرگذشت

نازنین فراهانی از بازیگران سریال سرگذشت متولد ۱۳۵۲ – تهران ، بازیگر سینما اهل کشور ایران است. نازنین فراهانی هم به عنوان بازیگر ثابت و در نقش مددکار قضایی در تمام اپیزودها ایفای نقش می کند.

مهدی شریفی بازیکن تیم پرسپولیس در سریال سرگذشت

همچنین مهدی شریفی، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس تهران در یکی از اپیزودهای سرگذشت بازی کرده است.حتماً شما مهدی شریفی، بازیکن فوتبال اصفهانی را می‌شناسید. او فوتبال را از آکادمی ذوب‌آهن شروع کرد و تا نوجوانان در این تیم بود. پس از وقفه‌ای یک ساله، به تیم بزرگسالان سپاهان نوین پیوست و سپس در تیم امید سپاهان حضور پیدا کرد. او سال ۱۳۹۱ در تیم امید سپاهان، به عنوان آقای گل لیگ امیدهای کشور دست یافت. وی در سال ۹۱ به تیم بزرگسالان سپاهان پیوست. او هم‌اکنون عضو تیم سومقاییت آذربایجان هست.

مهدی شریفی از بازیگران سریال سرگذشت در یکی از قسمت‌های این سریال بازی کرده که موضوع آن درباره طرفداران بازیکنان فوتبال است. در این قسمت داستان فردی را خواهیم دید که در آستانه طلاق با همسرش به خاطر فوتبال است و … در محکومین یک هم دو بازیکن فوتبال به نام فرشاد احمدزاده و علی انصاریان حضور داشتند و در این فصل فقط مهدی شریفی حاضر است.

شریفی در اپیزود “کرنر” که داستانی بر محور فوتبال دوستی و عشق فوتبال‌ها است، در کاراکتری با نام اصلی خودش مقابل ارژنگ امیرفضلی به عنوان یک عشق فوتبال قرار گرفت.

در فصل قبلی سریال محکومین نیز فرشاد احمدزاده بازیکن سابق پرسپولیس بازی کرده بود.

سیدجمال سیدحاتمی سریال محکومین سریال شبکه یک سریال سرگذشت جدول پخش شبکه یک بهروز مفید کیست بازیگران سریال محکومین بازیگران سریال سرگذشت اخبار فیلم و سریال

رابعه مدنی در سریال سرگذشت

رابعه مدنی، جزو بازیگران میانسال دوست داشتنی است که با لهجه خاص همدانی‌اش توانسته جایگاه ویژه ای در قلب و دل مردم پیدا کند. آخرین کار او درتلویزیون بازی در سریال وضعیت سفید بود که سال ۹۰ از شبکه سه پخش شد.

او در این سریال نقش یک مادر مهربان را بازی می‌کرد که هنگام موشکباران بچه هایش را دور خودش جمع کرده بود. او در سریال‌های خانه اجاره‌ای، پایتخت۲، داوران، مدینه، تعبیر وارونه یک رویا، سر دلبران، دیوار شیشه ای، هیئت مدیره و آچمز بازی کرده بود. وقتی با او تماس گرفتیم تا درباره سریال محکومین ۲ صحبت کنیم، او به شدت سرما خورده بود. به همین دلیل تنها به این جمله اکتفا کرد که او در یکی از اپیزودهای این مجموعه نقش مادربزرگ مهربانی را بازی کرده است.

کوروش تهامی در سریال سرگذشت

کورش تهامی یکی دیگر از بازیگران سریال سرگذشت است .کورش تهامی متولد ۴ اردیبهشت ۱۳۵۰، بازیگر ایرانی است. کوروش تهامی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است و تاکنون تئاترهای گوناگونی از او به نمایش درآمده است.

نخستین حضور او در سینما در سن ۲۵ سالگی بود که نخستین فیلم سینمایی‌اش با نام «سینما سینماست» را بازی کرد.

اتابک نادری در سریال سرگذشت ( محکومین ۲ )

اتابک نادری از بازیگران سریال سرگذشت متولد ۱۵ اسفند ۱۳۴۹ – اردبیل، بازیگر سینما و تلویزیون اهل کشور ایران است. او پسرعموی “محمد نادری” بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. اتابک نادری هم تجربه نقش‌های جدی را دارد و هم طنز. وی درباره نقشش در این سریال می‌گوید: در یکی از اپیزودهای این سریال نقش ارسلان پدر خانواده ای را بازی می‌کنم که رازی را پنهان کرده است. او بر خلاف ظاهر مثبتی که دارد، خطایی کرده است. به سهم خودم تلاش کرده ام تا نقش را برای بینندگان باورپذیر در بیاورم.

وی عنوان می‌کند: ضمن این‌که چالش دست و پنجه نرم کردن با شخصیت‌های قصه را دوست دارم. برایم مهم نیست چند سکانس بازی می‌کنم، مهم این است نقش را درست در بیاورم. همچنین از قبل همکاری کوتاهی در سریال رنج پنهان با آقای سیدحاتمی داشتم و حالا در سریال محکومین ۲ هم با هم همکاری داشتیم.

همشهری آنلاین و خبرگزاری برنا و باشگاه خبرنگاران و سلام سینما

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو