ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل چیست؟


منبع: تالاب

125

1398/11/7

08:26


ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل سازه هایی نوین و پیش ساخته هستند که با پیشرفت تکنولوژی مورد توجه مهندسین و سازندگان قرار گرفته اند و جایگزین مصالح سنتی شده اند.

 

مشخصات فنی ساندویچ پانل

پانل های ساندویچی به طور کلی از سه لایه اصلی شامل دولایه ورق بیرونی و یک لایه میانی به عنوان عایق تشکیل می‌شوند.

 

ورق های خارجی این پانل ها از جنس آلوزینک، گالوانیزه و یا آلومینیوم هستند و لایه عایق میانی از فوم پلی یورتان، پلی استایرن، فوم XPS، پشم شیشه و یا پشم سنگ تشکیل می‌شود.

 

این پانل ها در ضخامت 10 الی 20 میلی متر و عرض ثابت 1.08 متر به طول 2 تا 12 متر برحسب سفارش مشتری تولید می‌شوند و از تنوع طرح و رنگ بالای برخوردار هستند.

 

انواع ساندویچ پانل

سقفی

دیواری

سرخانه ای

 

کاربرد ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها در سوله، سالن های ورزشی، ساختمان های اداری و آموزشی،اتاق تمیز، سردخانه ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. که در اینجا به شرح تعدادی از این کاربری ها می‌پردازیم.

 

ساندویچ پانل سوله

به پانل هایی که جهت ساخت سوله استفاده می‌شوند، اصطلاحا ساندویچ پانل سوله اطلاق می‌شود.

سوله ها از لحاظ وزن سازه، کیفیت و دوام از اهمیت بالایی برخوردار هستند؛ ازینرو ساندویچ پانل ها با دارا بودن این شرایط در ساخت سوله کاربرد دارند. از انواع ساندویچ پانل های دیواری و سقفی با ضخامت متفاوت در ساخت سوله هایی همچون سوله مرغداری، پرورش قارچ، صنعتی، اداری، سوله سبک و سنگین، حمل و نقل و … استفاده می‌شود.

 

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل اتاق تمیز

به طور کلی اتاق تمیز یا کلین روم به محیط هایی گفته می‌شود که میزان آلاینده های زیست محیطی آن در حداقل باشد. کلین روم جهت تولید و یا تحقیقات علمی و صنعتی در صنایع داروسازی، خودرو، کامپیوتر، صنایع فضایی، غذایی و … کاربرد دارد.

 

ساندویچ پانل چیست؟

مشخصات فنی ساندویچ پانل اتاق تمیز (کلین روم)

این پانل ها ضمن کاهش هزینه های مشتری در ضخامت های 4 الی 15 سانتی متر و در ابعاد و طرح و رنگ های مختلف، به دلخواه مشتری تولید می‌شوند و بدیهی است که وزن آن ها به ضخامت آن ها بستگی دارد.

ساندویچ پانل های کلین روم در موارد مختلفی ازجمله کارگاه های تولیدی  مواد غذایی، دارو، آزمایشگاه و … کاربرد دارند.

 

مزایای ساندویچ پانل اتاق تمیز (کلین روم)

همانطور که می‌دانید بهداشت در اتاق تمیز امری اجتناب ناپذیر است؛ پانل های اتاق تمیز به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارند از بهداشت بالایی برخوردار هستند که این امر موجب کاربرد گسترده ی این محصولات در تولید اتاق تمیز شده است.

ساندویچ پانل های اتاق تمیز عایق هایی با عملکرد بالا هستند و موجب عدم تغییر دما می‌شوند ازینرو استفاده از این سازه های نوین در ساخت اتاق تمیز نقش برجسته ای پیدا کرده است.
یکی دیگر از مواردی که موجب اهمیت استفاده از ساندویچ پانل در اتاق تمیز شده است؛ وزن پایین و مقاومت بالای آن در برابر مواد شیمیایی می‌باشد.

 

ساندویچ پانل سردخانه

ساندویچ پانل های سردخانه ای نمونه ای دیگر از کاربرد ساندویچ پانل ها با توجه به نیاز صنعت سرد سازی می‌باشند. در سردخانه ها حداقل انتقال حرارت از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد که پانل های سردخانه ای با ضخامتی حدود 8 الی 15 سانتی متر و همپوشانی میان لایه ها بهترین گزینه برای ساخت سردخانه به شمار می‌روند.

 

این پانل ها همانند عموم  ساندویچ پانل ها از سه لایه اصلی تشکیل شده اند اما لازم است ورق هایی که به عنوان پوشش خارجی استفاده می‌شوند فلاشینگ نبوده و برجستگی ها و فرورفتگی های کمتری نسبت به سایر انواع داشته باشند.

 

در هسته و یا لایه عایق میانی پانل های سردخانه ای، اغلب از فوم پلی یورتان به دلیل قابلیت بالای عایق بودن استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل چیست؟

مزایای ساندویچ پانل سردخانه ای

حمل و نقل آسان

سهولت در نصب و اجرا

قابلیت شستشو

عایق حرارتی و برودتی

مقاومت در برابر فشارهای جانبی و شرایط جوی

غیرقابل اشتعال

دوام و طول عمر بالا

 

کاربرد ساندویچ پانل سردخانه ای

در سردخانه هایی با دمای متفاوت

تونل های منجمد در ساختمانهای صنعتی همانند کارخانه های صنعتی ، صنایع کشاورزی، صنایع مواد غذایی و تجهیزات پزشکی

واحد سردسازی هتل ها و ورزشگاه ها

دامداری ها و صنایع کشاورزی

 

خرید ساندویچ پانل

پانل های ساندویچی با ضخامت و ابعاد متنوعی تولید می‌شوند و جهت خرید این محصولات نیاز است تا این عوامل متناسب با نیاز مشتری مورد بررسی قرار بگیرند.

 

وبسایت رسمی بانک اطلاعاتی ساندویچ پانل با بکارگیری کارشناسان مجرب و ارائه مشاوره در زمینه خرید ساندویچ پانل شما را در انتخاب محصولی با کیفیت و کارآمد از لحاظ ابعاد و مشخصات، کارخانه های تولید کننده، قیمت بروز انواع ساندویچ پانل و … یاری می‌نماید.

 

قیمت ساندویچ پانل

قیمت روز ساندویچ پانل ها به عوامل مختلفی از جمله ضخامت، وزن، ابعاد و کارخانه تولید کننده بستگی دارد و با توجه به نوسانات بازار قیمت این محصولات به طور روزانه تغییر می‌کند.

 

منبع: بانک اطلاعاتی ساندویچ پانل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو